بازگشت سکه به کانال یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۵۲

گروه بانک و بیمه

صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با ۸ تومان کاهش نسبت به روز یک‌شنبه ۴هزار و ۱۷۸ تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۶ تومان رشد ۵ هزار و ۶ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۷ تومان کاهش ۵ هزار و ۷۱۹ تومان داد و ستد می‌شد.  در بازار طلا نرخ اونس جهانی به 1259دلار افزایش یافته اما به دلیل کاهش نرخ دلار به 4178 تومان، نرخ طلا و سکه نیز در داخل کشور کاهش داشته و قیمت سکه دیروز نیز در بازار تهران روند کاهشی داشت و به زیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.  به گزارش «تعادل» دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷ هزار تومان کاهش نسبت به روز یک‌شنبه یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شد.  همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر قیمت در مدت مشابه، یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان فروخته می‌شد. دیروز و در بازار آزاد هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با ۱۱هزار تومان کاهش ۶۸۶ هزار تومان معامله می‌شد.

همچنین هر قطعه سکه ربع بهار آزادی ۴۰۰هزار تومان داد و ستد می‌شد که تغییری نداشت. قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با ۵۰۰ تومان افت، ۲۶۶هزار تومان تعیین شده بود.  دیروز هر گرم طلای ۱۸عیار با ۵۰تومان کاهش ۱۲۸هزار و ۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده بود.

رییس بانک کارگشایی از خلوت شدن تالار در دهمین حراج سکه خبر داد و گفت: در ۹ حراج قبلی حدود ۳۹ هزار سکه یک و نیم بهار آزادی به فروش رسید.

مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با ایبنا افزود: بانک مرکزی نرخ فروش سکه را برای دهمین حراج اعلام کرد که بر این اساس نرخ پایه سکه یک بهار آزادی برای امروز یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان است که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، نرخ پایه نیم سکه نیز ۵۸۴ هزار تومان تعیین شده که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۶۳۶ هزار و ۵۶۰ تومان معامله خواهد شد. وی با بیان اینکه میزان حباب سکه یک بهار آزادی هم‌اکنون حدود ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان است، اظهار داشت: نرخ واقعی سکه یک میلیون و ۲۸۰ تا ۲۹۰ هزار تومان است.  سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش صف خرید و خلوتی تالار در حراجی امروز پیش‌بینی می‌شود، روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه ادامه یابد. یادآور می‌شود، حراجی سکه در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در تالار بانک کارگشایی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر