پیش‌بینی وضعیت بانک‌ها و بیمه‌‌ها در سال 97

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۲۰

گروه بانک و بیمه   

دارایی‌های جاری بانک‌ها براساس بودجه ۹۷، بیش از ۸۶ هزار میلیارد تومان رشد خواهد داشت.

به گزارش «تعادل» جمع کل منابع بانک‌های دولتی شامل بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک ملی، بانک صنعت و معدن، بانک سپه، بانک توسعه صادرات، پست بانک و بانک توسعه تعاون در بودجه سال آینده 84هزار و 524میلیارد و 840 میلیون تومان است.

از این میزان 82هزار و 27میلیارد و 750میلیون تومان برای هزینه‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین 624میلیارد و 272میلیون تومان به مالیات، یک هزار و 248میلیارد و 545میلیون تومان به ۵۰ سود ویژه، 12میلیارد و 250میلیون تومان به سود سهام، 12میلیارد و 485میلیون تومان به سایر حساب‌های تخصیص سود، یک هزار و 574میلیارد و 71میلیون تومان به هزینه‌های سرمایه‌یی و 86 میلیارد و 351میلیون تومان به افزایش دارایی‌های جاری اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است از هزینه‌های مذکور 709میلیارد و 380 میلیون تومان به عنوان ذخیره استهلاک منظور در هزینه جاری کسر می‌شود.

همچنین پیش‌بینی درآمدهای ملی بیمه مرکزی در بخش درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌یی و واگذاری دارایی‌های مالی لایحه بودجه سال آینده رقم 35 هزار و 773 میلیارد تومان است. در جدول شماره ۴ درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌یی و واگذاری دارایی‌های مالی برحسب دستگاه و جزو در سال ۱۳۹۷ لایحه بودجه کل کشور برای بیمه مرکزی رقم 35 هزار و 773 میلیارد تومان درآمد ملی پیش‌بینی شده است.  در این جدول رقمی برای درآمدهای استانی و درآمدهای اختصاصی نهاد ناظر بیمه‌یی کشور پیش‌بینی نشده است. همچنین در این جدول، درآمد ملی حاصل از اخذ عوارض از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی شرکت‌های بیمه‌یی بابت هزینه در امور منجر به کاهش تصادفات ۲هزارمیلیارد و ۷۵هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.  پیش‌بینی درآمد اختصاصی صندوق تامین خسارت‌های بدنی براساس موضوع ماده ۲۱ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه رقم ۶ هزارمیلیارد و 80 میلیون تومان است.

در ادامه این جدول درآمد موضوع ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث نیز رقم ۶میلیون و ۸۰۰هزار میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

در این جدول برای پژوهشکده بیمه نیز رقم ۲۶ هزار میلیون ریال درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده است.

 اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان برای یکسان‌سازی نرخ ارز

دولت در لایحه بودجه ۹۷، هزینه ۱۰۰۰میلیارد ریال برای رفع تعهدات ناشی از یکسان‌سازی نرخ ارز در نظر گرفت.

به گزارش «تعادل» براساس لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور برای تعهدات ناشی از یکسان‌سازی نرخ ارز ۱۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین برای افزایش سرمایه ایران در صندوق اوپک ۵۸ میلیارد تومان، بازپرداخت تعهدات وام بانک توسعه اکو ۲۳میلیارد تومان، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ۲۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

 

ارسال نظر