اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱

تاثیر چشمگیر خدمات بانک شهر بر نمایشگاه‌ کتاب

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ارائه خدمات نوین بانکی در نمایشگاه‌های کتاب استانی افزایش بازدید‌کنندگان را به همراه داشته است، گفت: خدمات قابل قبول بانک شهر به ناشران و بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های کتاب کشور قابل قدردانی است.  به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، سیدهادی حسینی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب گفت: وجود تواقفنامه‌یی میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک شهر، نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب و مناسب به دوستداران کتاب دارد.  حسینی تصریح کرد: خدمات بانک شهر در نمایشگاه‌های کتاب سراسر کشور باعث تسهیل در امور ناشران و دوستداران کتاب ایران شده است.  معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت‌های این وزارتخانه از ناشران گفت: در گذشته حمایت وزارتخانه در حوزه کاغذ بوده اما امروز در حوزه کتاب است. در این نوع حمایت، کتاب‌های خوب و فاخر خریداری و در اختیار خوانندگان گذاشته می‌شود.  حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری‌ها افزود: طرح افزایش این سهم از نیم به 1.5درصد در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. وی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: روند برگزاری و برپایی این نمایشگاه در چند سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

کاهش اونس جهانی و سکه در ایران

بازار ارز و طلا و سکه روز چهارشنبه 26 مهر 96 با کاهش اونس جهانی و قیمت سکه و طلا در بازار ایران، افزایش 3 تومانی نرخ مبادله‌یی دلار و روند کاهشی ارزهای مختلف در بازار مواجه بود.   به گزارش «تعادل» در ادامه روند صعودی نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی این ارز برای روز چهارشنبه 3تومان دیگر گران شده و ۳۴۲۷ تومان قیمت خورد. همچنین در سایر نرخ‌گذاری‌ها ۲۴ ارز دیگر با افزایش قیمت همراه بوده است. یورو ۴۰۳۲ و پوند تا ۴۵۱۸ تومان فروش رفت.

در بازار آزاد، نرخ دلار 4029تومان اعلام شد که نشان‌دهنده روند نزولی نسبت به روز سه‌شنبه است و بر این اساس اختلاف دلار مبادله‌یی و آزاد به 602 تومان رسیده است.  نرخ یورو نیز در بازار آزاد 4795 تومان، پوند 5355 تومان، درهم 1122تومان، لیر ترکیه 1125تومان اعلام شد.  در بازار طلا نیز اونس جهانی بار دیگر به زیر 1300 دلار و نرخ 1280دلار کاهش یافته و در نتیجه نرخ انواع سکه و طلا در بازار ایران در حال کاهش بوده است.   سکه طرح جدید یک‌میلیون و 312هزار تومان، سکه طرح قدیم یک‌میلیون و 275هزار تومان، نیم‌سکه 655هزار تومان، ربع‌سکه 374هزار تومان و سکه گرمی 253هزار تومان معامله شد.

رشد ۳۵ درصدی بیمه‌های عمر در نیمه اول سال

با تلاش شرکت‌های بیمه و استقبال روزافزون مردم از پوشش‌های بیمه‌یی، صنعت بیمه رشد حدود ۲۰درصدی در 6ماهه اول سال را تجربه کرد.  به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی افزود: با رشد ۲۰درصدی حق‌بیمه‌ها نسبت به 6ماهه اول سال گذشته مجموع حق‌بیمه تولیدی در 6ماهه اول سال جاری به حدود ۱۶۶هزار میلیارد ریال رسید.  رییس شورای عالی بیمه به استقبال خوب مردم از بیمه‌های عمر اشاره و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه در نیمه اول امسال با فروش ۲۲هزار میلیارد ریال بیمه عمر رشد ۳۵درصدی این بیمه‌نامه را در 6ماهه اول نسبت به 6ماهه مشابه در سال گذشته تجربه کردند.  همتی رشد ۲۳درصدی حق‌بیمه بدنه اتومبیل در مقایسه با رشد ۸درصدی سال ۱۳۹۵ و رشد ۲۰درصد بیمه‌های آتش‌سوزی در مقایسه با رشد ۱۰درصدی سال ۱۳۹۵ را قابل توجه و نشانه گرایش بیشتر مردم به خرید این نوع بیمه‌نامه‌ها دانست.   وی رشد خسارت‌های پرداختی را در 6ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ همانند رشد حق‌بیمه و حدود ۲۰درصد اعلام و با اشاره به رشد ۱۲۰درصدی خسارت‌های پرداختی در رشته آتش‌سوزی در نیمه اول امسال در مقایسه با رشد ۳۵درصدی خسارت‌های این رشته در سال ۱۳۹۵ آن را تحول مهمی در مجموع ریسک‌های بیمه‌یی کشور دانست.  رییس کل بیمه مرکزی رشد حق‌بیمه و خسارت بیمه‌های شخص‌ثالث را متوازن و در حدود ۱۲درصد اعلام کرد.

ایران تقاضای وام از صندوق بین‌المللی نداشته است

گرچه رییس‌جمهور امریکا در اقدامی دستور مخالفت با پرداخت وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران را صادر کرد، اما مساله اینجاست که ایران هیچ‌گاه تقاضای دریافت وام از صندوق نداشته است.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر ترامپ در اقدام ضدایرانی خود به نمایندگان امریکا در صندوق بین‌المللی پول (IMF) دستور داد تا به درخواست ایران برای دریافت وام از این صندوق و البته سایر بانک‌های توسعه بین‌الملل رای منفی دهند تا مانعی باشد برای استفاده ایران از منابع بین‌المللی.

در ادامه کریستین لاگارد رییس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول، در واکنشی اعلام کرد که هیچ تغییری در سیاست این وام‌دهنده درخصوص وام‌دهی به ایران باتوجه به اظهارات رییس‌جمهور امریکا وجود ندارد و دلیلی نمی‌بیند که در شیوه‌نامه هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول تغییری ایجاد شود؛ از این رو رابطه با ایران به روال سابق خواهد بود. گرچه ترامپ و لاگارد درباره پرداخت وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول کنش و واکنش‌هایی نسبت به یکدیگر داشتند و تصمیمات خود را اعلام کردند، اما مساله اینجاست که ایران هیچ‌گاه درخواستی برای اخذ وام از صندوق نداشته است.

پیگیری موضوع درباره جریان وام‌های دریافتی ایران از صندوق بین‌المللی پول با توضیحاتی از سوی حسین یعقوبی میاب مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی، همراه شد.

 

ارسال نظر