اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۷۲

انتخاب اعضای شورای فقهی بانک مرکزی در دستور کار

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به وضعیت این شورا پس از آنکه قرار شد به عنوان یکی از ارکان بانک مرکزی اداره شود، افزود: بانک مرکزی درحال رایزنی برای انتخاب و معرفی افراد به شورای نگهبان است.

سیدعباس موسویان در گفت‌وگو با ایبنا درباره برخی مباحث قانونی مطرح شده درباره تبدیل شورای فقهی بانک مرکزی به یکی از ارکان این بانک گفت: تا قبل از سال ۹۵ این شورا به صورت مشورتی بود و جایگاه الزام قانونی نداشت. عضو شورای فقهی بانک مرکزی اظهار کرد: با این حال جلسات این شورا به صورت مرتب تشکیل می‌شد و نظام بانکی نیز مباحث این شورا را در عملکرد بانک‌ها ترتیب اثر می‌داد. موسویان ادامه داد: در سال ۹۵ که قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید، شورای فقهی به عنوان یکی از ارکان بانک مرکزی وارد قانون شد و وظایف خاصی بر عهده این شورا گذاشته و از سویی نیز مصوبات این شورا لازم‌الاجرا شد. وی با بیان اینکه برای تشکیل شورای فقهی نیز فرآیند خاصی تعریف شده است، اظهار کرد: در عین حال بانک مرکزی نیز باید نیروهای مسلط به معاملات بانکی را شناسایی و به شورای نگهبان معرفی کند و این شورا نیز از جهت علمی افراد را بررسی و نهایتا تایید شده‌ها دوباره به بانک مرکزی معرفی شوند که بتواند در شورای فقهی که رکن بانک مرکزی خواهد شد، فعالیت کنند.

افزایش کیفیت زندگی با خدمات الکترونیک بانک شهر

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر شهرداری‌ها با بانک شهر گفت: اقدامات این بانک به‌ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک می‌تواند منشا خدمات مفیدی برای شهروندان باشد و سطح کیفی زندگی را در شهرها افزایش دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی، محمدرضا ایزدی با تاکید بر لزوم سوق دادن تمام فعالیت‌های شهرداری به سمت خدمات الکترونیک اظهار کرد: مکانیزه شدن بلیت اتوبوس و تاکسی مستلزم وجود کارت‌های الکترونیک و همزمان نصب سیستم کارتخوان در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری است، بنابراین برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها و ایجاد امکانات رفاهی برای مردم باید این سیستم در شهرداری نهادینه شود تا از اتلاف وقت و هزینه‌ها جلوگیری شود. وی با تاکید بر اهمیت این خدمات در تسهیل امور روزمره شهروندان افزود: مکانیزه شدن خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری در اهواز برای دسترسی آسان مردم به امکانات و خدمات این حوزه است و ضرورت اجرایی شدن آن برای رفاه شهروندان بسیار مهم و ضروری است که امیدواریم تعامل با بانک شهر این بستر را فراهم کند. ایزدی در ارتباط با ضعف خدمات حمل و نقل در اهواز گفت: در شهر اهواز باید حداقل 900دستگاه اتوبوس داشته باشیم در صورتی که در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس بیشتر فعال نیست ولی امیدوارم با عزم شهردار جدید این مشکل حل شود. وی با تاکید بر اینکه قطعا هر چه خدمات الکترونیکی بیشتری ارائه شود خدمات به صورت آسان‌تر دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: براساس وظیفه‌یی که شهرداری و شورای شهر نسبت به مردم دارند، این خدمت‌رسانی‌ها باید در راستای رفاه مردم انجام شود.

بیمه رایگان سپرده‌گذاران بانک آینده

بانک آینده در راستای توجه به نیازهای مشتریان و ارزش‌آفرینی هر چه بیشتر برای آنها، طرح بیمه رایگان سپرده‎گذاران را از تاریخ 22/07/1396، در شعب خود عملیاتی کرد.

طرح بیمه رایگان سپرده‌گذاران بانک آینده، خدمت نوینی است که از سوی بانک آینده به پاس همراهی و وفاداری مشتریان گران‌قدر، به آنها عرضه می‌شود. در این طرح، سپرده‌گذاران بانک آینده، به‌صورت رایگان و با شرایط ویژه، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی (جبران هزینه‌های بستری در بیمارستان)، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی، بیمه عمر و حوادث از طریق شرکت بیمه رازی، قرار می‌گیرند. هر یک از مشتریان ارجمند بانک آینده، در صورتی که دارای انواع سپرده بلندمدت یک‌ساله با مجموع مبالغ ۵۰ (پنجاه) میلیون ریال و بیشتر تا سقف 200 (دویست) میلیون ریال باشند؛ به‌طور خودکار تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار خواهند گرفت. ضمنا کلیه مشتریانی که موجودی سپرده آنها نزد بانک آینده، بین 200 (دویست) الی 500 (پانصد) میلیون ریال باشد؛ از مزایای بیمه آتش‌سوزی منازل، بیمه عمر و حوادث و در صورتی که سپرده آنها بیش از ۵۰۰ (پانصد) میلیون ریال باشد؛ علاوه بر بیمه‌های: آتش‌سوزی منازل و بیمه عمر و حوادث؛ از خدمات بیمه درمان تکمیلی نیز بهره‌مند خواهند گردید.

همسویی بانک رفاه با اولویت‌های اقتصادی دولت

حمایت از تعاونی‌ها و بنگاه‌های زودبازده یکی از اولویت‌های مهم دولت در حوزه اقتصادی است و لازم است بانک رفاه فعالانه در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، حسین رحمتی عضو هیات‌مدیره با اعلام این مطلب در دومین همایش سراسری مدیران صف و ستاد این بانک افزود: بررسی کامل پرونده‌های تسهیلاتی و اعتبارسنجی مشتریان موجب می‌شود مشتریان واقعی شناسایی شده و از ایجاد مطالبات جلوگیری شود. تسهیلات اعطایی هم در بخش‌های مختلف تولید، صنعت و اشتغال به مصرف واقعی می‌رسد.

وی افزود: بانک رفاه از بانک‌های منضبط نظام بانکی است و خوشبختانه بانک مرکزی حمایت لازم را از بانک‌های منضبط در حوزه‌های ریالی و ارزی به عمل می‌آورد.

 

ارسال نظر