اختلاف قیمت دلار آزاد و رسمی ۵۲۹ تومان

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۶۶

گروه بانک و بیمه   

قیمت انواع سکه در بازار ارز و سکه روز سه‌شنبه 20 تیرماه 96 با نوسان اندک همراه بود. همچنین هر دلار امریکا نیز در این بازار با رشد ۶ تومانی با قیمت ۳۷۹۲ تومان معامله شد.

به گزارش «تعادل»، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد با ۳۰۰ تومان رشد نسبت به روز دوشنبه یک‌میلیون و ۲۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش یک‌هزار تومانی، یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان قیمت خورد. همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز ۶۴۰هزار تومان در بازار آزاد معامله شد که افت یک هزار و ۵۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. هر قطعه ربع سکه بهار آزادی با یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش به ۳۷۳ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه گرمی نیز بدون تغییر ۲۵۰هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلای جهانی 1212 دلار شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۲۷ تومان رشد نسبت به روز دوشنبه ۱۱۳هزار و ۵۸۶ تومان ارزش‌گذاری شد.

صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۶ تومان افزایش نسبت به روز قبل ۳هزار و ۷۹۲ تومان فروختند. همچنین قیمت هر یورو با 8تومان رشد به ۴هزار و ۳۶۱ تومان رسید و هر پوند انگلیس نیز با ۳تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴هزار و ۸۸۶ تومان معامله شد.

بازار ارز گرچه همچنان در آرامش به سر می‌برد وتقاضای زیادی برای خرید نیست؛ اما نرخ دلار آزاد طی دو هفته اخیر با افزایش ۳۰ تومانی مواجه شده است.

همچنین بازار ارز پس از ماه مبارک رمضان با وجود افزایش اندک نرخ ارزهای اصلی در آرامش به سر می‌برد و تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد.

البته هر ساله پس از اتمام ماه مبارک رمضان نرخ ارزها به ویژه ارزهای اصلی تا حدودی با افزایش قیمت مواجه می‌شود؛ این در حالی است که میزان خرید و فروش ارز نسبت به سال گذشته در این مقطع زمانی اندک است. البته بیشترین ارزی که خرید و فروش می‌شود دلار بانکی است.

بررسی قیمت‌ها طی حدود دو هفته اخیر حاکی از این است که نرخ ارز اصلی دلار در این مدت حدود ۳۰ تومان افزایش داشته است؛ به‌طوری که آخرین روز ماه مبارک رمضان یعنی قبل از تعطیلات عید سعید فطر نرخ دلار در بازار آزاد ۳۷۵۶ تومان بوده که به ۳۷۸۶ تومان در روز گذشته رسیده است.

همچنین نرخ دلار بانکی در روز چهارم تیرماه حدود ۳۲۴۹ تومان توسط بانک مرکزی قیمت‌گذاری شد که این نرخ در روز جاری به ۳۲۵۷ تومان افزایش یافته است یعنی در دو هفته گذشته نرخ بانکی دلار حدود ۸ تومان افزایش قیمت یافته است. براین اساس اختلاف قیمت بین دلار آزاد و بانکی در حال حاضر به حدود ۵۲۹ تومان رسیده است.

 

ارسال نظر