اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۳۴

تقدیر مجلس از مدیرعامل بانک پارسیان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید از توان مدیریتی بانک پارسیان بیشتر استفاده کند. کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به پاس تقدیر از خدمات بانک پارسیان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال و حمایت از کارگاه‌های کوچک و متوسط، از دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و رییس کانون بانک‌های خصوصی تقدیر کرد.  در این زمینه دکتر نادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی، ضمن تقدیر از عملکرد بانک پارسیان و مدیریت آن افزود: بانک پارسیان در راستای اشتغال و تولید، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را در اولویت خود قرار داده و از اوایل سال ۹۵ تاکنون با دادن تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان گام‌های بزرگی را برداشته است.  وی افزود: مدیریت بانک پارسیان در سال گذشته با برنامه‌ریزی توانست بحران موسسه ثامن‌الحجج را مهار کند و این موفقیت بزرگی برای پارسیان است. بانک مرکزی باید از توان مدیریتی بانک پارسیان بیشتر استفاده کند. بانک پارسیان همواره در خدمت رونق تولید بوده و طی دو سال اخیر به این روند شدت بخشیده است  در متن لوح تقدیر از مدیرعامل بانک پارسیان و رییس کانون بانک‌های خصوصی کشور که در تاریخ 23 خرداد 96 به امضای دکتر شهاب نادری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده، آمده است: جناب آقای دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل محترم بانک پارسیان؛ در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید و اشتغال نامگذاری شد و با همت و تدبیر مسوولان اجرایی کشور و فراهم کردن فضای مثبت در کسب وکار، موجب شد تا مدیریت بانک پارسیان گام‌های رو به جلویی در راستای رونق و شکوفایی اقتصادی بردارد، بر خود واجب می‌دانم از تلاش‌هایتان در جهت رونق تولید و حمایت از کارگاه‌های کوچک و متوسط از خدمات ارزنده‌تان تقدیر به عمل آورم.

نحوه رسیدگی به شکایات موسسات اعتباری

رییس قوه قضاییه بخشنامه چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتبار و موسسات مالی و اعتباری را ابلاغ کرد.

به گزارش ایبنا در ابلاغیه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور آمده است: نظر به هماهنگی‌های لازم در مورد چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتبار و موسسات مالی و اعتباری، بدینوسیله مقرر می‌شود، دادستان‌های سراسر کشور مکلفند در رسیدگی به پرونده‌های این موسسات هماهنگی لازم را با دادستان محترم کل کشور معمول دارند. دادستان محترم کل کشور با هماهنگی روسای محترم کل دادگستری استان‌ها، مسوولیت اجرای این بخشنامه را عهده‌دار بوده و باید گزارش موردی از اقدامات به‌عمل آمده را به حوزه ریاست قوه قضاییه ارسال نماید.

افزایش 2 برابری سرمایه بانک‌های اروپا

رییس کل بانک مرکزی اتریش هدف اصلی از دیدار با مدیران بانکی ایران را عملی شدن توافقات میان طرفین و بانک‌های تجاری اتریش و ایران خواند و گفت: باید تلاش کرد که گفت‌وگوها را به واقعیت تبدیل کنیم. خوشبختانه برخی بانک‌های اتریشی مانند اُبر بانک  و رایفایزن با ایران همکاری دارند.  به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، نووتنی اظهار داشت: پس از وقوع بحران‌های مالی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برای بانک‌ها این نیاز احساس می‌شد که باید از قدرت کافی برای مقاوت در برابر ریسک‌های مختلف برخوردار باشند. خوشبختانه در شرایط کنونی سرمایه بانک‌ها نسبت به پیش از بحران دوبرابر شده است.

نووتنی کاهش حجم مطالبات معوق را یکی از اصلی‌ترین نکات مدنظر سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی این کشور خواند و گفت: کاهش حجم مطالعات معوق از اصلی‌ترین مباحثی است که باید به آن توجه شود. البته همان‌طور که در گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز مشاهده کردم کاهش حجم مطالبات معوق از اصلی‌ترین مباحث اقتصاد ایران نیز هست. عالی‌ترین مقام بانک مرکزی اتریش با بیان اینکه باید تلاش کرد، ریسک‌های سپرده‌ها را پوشش داد، عنوان کرد: فلسفه بال ۳ به‌شدت بر بازارسرمایه تاثیرگذار است و تفکر آنگلوساکسونی را متحول می‌کند، چراکه اقتصاد در آینده اتکای زیادی به بازار سرمایه خواهد داشت. در این بین تشکیل اتحادیه بازار سرمایه تا سال ۲۰۱۹ وظیفه سنگینی است که باید آن را اجرایی کرد. علاوه براین واسطه بازارهای سرمایه قوی، بانک‌ها را باید به عنوان یک منبع تامین مالی مکمل مطرح کرد که در عین حال به ثبات بیشتر سیستم مالی اروپا کمک می‌کند.

لزوم تدوین قوانین استفاده از بیت‌کوین درکشور

یک کارشناس صنعت پرداخت گفت: معامله با بیت‌کوین در کشور به مثابه دنیا در حال شکل‌گیری است و این روند، تدوین قوانین استفاده از این فناوری از سوی نهادهای ناظر را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

فرامرز خالقی در گفت‌وگو با ایبنا در خصوص رواج فعالیت‌های بیت‌کوینی در ایران و لزوم تعیین دستورالعمل‌های آن از سوی نهادهای ناظر به‌منظور حفظ امنیت در این بخش افزود: بانک مرکزی در مرحله اول باید قوانین استفاده از این فناوری را تدوین کند زیرا فعالیت بیت‌کوین می‌تواند منجر به خلق پول شود و اگر نهاد ناظر بر چرخش پول در این بخش نظارت کافی نداشته باشد به‌طورقطع چرخه اقتصادی دچار مشکل می‌شود.

خالقی افزود: بانک مرکزی باید قبل از اینکه چنین فعالیت‌هایی بتوانند فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهند به این عرصه ورود و قوانین مربوط به آن را تدوین کند.

 

 

ارسال نظر