رهنمود و سیاست

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۴۳۰

پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت 

سالروز تشکیل بسیج مستضعفان: 

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا آن را در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استان‌ها و اقشار بسیج قرائت کرد، به این شرح است: 

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل و مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است.در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ کشوری، در فعالیت‌های پیشرو علمی و فناوری‌های نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می‌شود و حضور بسیج جلوه می‌کند. ایمان و عزم و احساس مسوولیت و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره‌گشایی‌ها است و اینها خود نعمت‌ها و موهبت‌های خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دایمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود.بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسوولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.

سید علی خامنه‌ای، ۵ آذر ۱۳۹۹

واشنگتن خط قرمز ایران را می‌داند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد: گفت‌وگوها میان تهران و کابل درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت‌های زیادی داشته است.سعید خطیب‌زاده که برای انجام دیدار با مقامات افغانستان راهی کابل شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در کابل درباره اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان گفت: برای ایران، افغانستان همواره یک اولویت بسیار بالا در تنظیم روابط بوده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: از سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بُن همواره بر برقراری امنیت در افغانستان تاکید کرده است و همیشه بر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تاکید دارد و از آن حمایت می‌کند. این دیپلمات ارشد کشورمان، سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد: روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت‌وگوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته و درباره قسمت عمده آن توافق شده است و فقط یکی دو بند نیاز به مذاکرات بیشتر دارد که خبر امضای ‌آن به زودی اعلام خواهد شد.سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله راکتی داعش به پایتخت افغانستان و تیراندازی اخیر در دانشگاه کابل نیر اظهار کرد: اتفاقی که در دانشگاه کابل افتاد بسیار دردناک بود و ملت ایران را آزرده کرد.خطیب‌زاده گفت: متاسفانه چرخه باطلی از خشونت و تروریسم در منطقه به ویژه افغانستان شکل گرفته و راه‌حل آن بازگشت به گفت‌وگو و حکمت است و مردم افغانستان لیاقت صلح و دنیای آرام‌تری را دارند.وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش منتشر شده در زمینه جنایت نظامیان استرالیایی در افغانستان اظهار کرد: اقدام نظامیان استرالیایی در افغانستان نقض حقوق بشر بوده است و متاسفیم آنانی که ادعای حقوق بشر دارند، این کار را کرده‌اند.سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه امیدواریم دولت استرالیا مسوولیت این کار را بر اساس اسناد بپذیرد، گفت: درد مردم افغانستان درد بی‌پایانی است و ایران در غم مردم افغانستان شریک است. این دیپلمات ارشد کشورمان درباره تحرکات نظامی جدید امریکا در منطقه نیز گفت: حضور نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا چیز جدیدی نیست و متاسفانه به‌ خاطر عدم دقت سیاسی برخی از کشورها، امریکا پایگاه‌های مختلفی در منطقه دارد، اما واشنگتن به درستی می‌داند که خط قرمز ایران چیست.

برجام می‌تواند مبنای توافقات آتی با ایران باشد

مذاکره‌کننده ارشد دولت باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای با اشاره به اهمیت برجام گفت که این توافق می‌تواند مبنایی برای توافق‌های آتی با ایران در زمینه مسائل دیگر باشد. وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد دولت باراک اوباما در زمان مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگویی درباره مخالفت برخی مقامات امریکایی با توافق هسته‌ای مبنی بر اینکه این توافق باید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران و نقش آن در منطقه باشد، گفت: توافق هسته‌ای برای پیش‌برد برنامه هسته‌ای ایران است و اینکه اطمینان حاصل شود غیرنظامی بوده و برای تولید یک سلاح هسته‌ای نیست. ما همیشه فکر کرده بودیم که اگر ایران سلاح هسته‌ای داشت، قادر می‌شد با ما و متحدان‌مان در منطقه مقابله کند و ما در شرایط بدی قرار می‌گیریم.  شرمن ادامه داد که ما می‌توانیم این توافق را مبنایی برای مقابله با آنچه رفتار مخرب ایران در منطقه و سوء رفتارهای حقوق بشری و اشاعه موشک‌هایشان می‌خواند، قرار دهیم.  شرمن در ادامه با اشاره به تحولات منطقه مانند دیدار اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد سعودی گفت که اکنون وضع با سال ۲۰۱۶ متفاوت است و می‌توان توافق هسته‌ای را که نوعی توافق کنترل تسلیحاتی است مبنایی برای توافق‌های دیگر در زمینه‌های دیگر در آینده قرار داد.

 

ارسال نظر