تبادلات اقتصادی با ژاپن

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۳۸۵

در خبرها خواندیم که قیمت‌ها در ایران رشد مستمر خود را ادامه می‌دهند و در خبری دیگر خواندیم که اقتصاد ژاپن با تورم منفی روبه‌رو شده است به گونه‌ای که مدیران اقتصادی این کشور مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های اجرایی و اقتصادی را تدارک دیده‌اند تا برای جلوگیری از تبعات تورم منفی، قیمت برخی اقلام را افزایش دهند، اما این برنامه‌ریزی‌ها موثر نبوده است. در همین راستا پیشنهادات زیر برای بهبود وضعیت به شرح زیر اعلام می‌شود: 

پیشنهادات کارشناسان دولتی: خب که چی؟ چه لوس، چه معنی میده که تورم منفی باشه؟ این ژاپنی‌ها هنوز متوجه اهمیت تورم در رشد نشاط اجتماعی ملت‌ها نشده‌اند؛ وگرنه این‌طور اقتصاد خودشون رو محدود نمی‌کردند. مردم ما صبح که از خواب پا میشن، همیشه سوژه‌هایی برای سورپرایز شدن و هورا کشیدن دارند؛ اصلا شعار دولت باید این باشه که هر صبح یک شگفتانه؛ حتی گاهی هم در یک روز می‌تونیم چند شگفتانه داشته باشیم. یه روز صبح ملت پا میشن پراید شده 90 میلیون؛ فردا دلار رکورد می‌زنه؛ روز دیگه سکه، بعد نوبت به مسکن میرسه و...اینجوریه که ملت همیشه در حال سورپرایز شدن هستند. اما تو ژاپن چی؟ هیچی.

پیشنهادات منطقی: با عنایت به این واقعیت عریان که ایران در زمینه تکانه‌های تورمی تمام رکوردهای ممکن را درنوردیده و مدیران اقتصادی کشور توانایی‌های زایدالوصفی در افزایش دامنه‌های تورمی دارند، پیشنهاد می‌شود تا در جریان یک تبادل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... تعدادی از مدیران اقتصادی کشورهای ایران و ژاپن با هم تعویض شوند تا مشکلات اقتصادی هر دو کشور به پایان برسد . یعنی مدیران محترم اقتصاد ایران راهی ژاپن شوند تا در یک چشم به هم زدن اقتصاد ژاپن هم طعم دلچسب تورم‌های چند ده درصدی را بچشد؛ از طرف دیگر هم مدیران اقتصادی ژاپن در ایران می‌توانند راهکارهایی که از طریق آن می‌توان تورم را به بالاترین محدوده ممکن راهنمایی کرد بیاموزند؛ اینجوری هم ژاپن به رشد تورمی مورد نظر خودش دست پیدا می‌کند و هم ما توانسته‌ایم داشته‌هایمان را اقصی نقاط دنیا صادر کنیم. و این از نظر ما یعنی توسعه.

 

ارسال نظر