روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۸۷

    لغو کلیه سفرهای خارجی کارکنان دستگاه‌های اجرایی؛ پاد|

معاون اول رییس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، سفرهای خارجی کارکنان دولت برای شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و مانند آن را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. متن کامل ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به شرح زیراست: «در اجرای دستور رییس‌جمهور محترم کلیه سفرهای خارجی کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در همایش‌ها و نمایشگاهای بین‌المللی و مانند آن تا اطلاع ثانوی (جز وزارت امور خارجه) لغو می‌شود. سایر موارد استثناء با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تایید معاون اول رییس‌جمهوری صورت می‌پذیرد. هدف از این اقدام جلوگیری از ورود بیشتر ویروس کرونا به کشور  است.»

    برگزاری نماز جمعه در تمام مراکز استان‌ها لغو شد؛  مهر|

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این هفته نماز جمعه در تمام مراکز استان‌ها برگزار نمی‌شود. حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص برگزاری نماز جمعه این هفته در شهرستان‌ها افزود: درباره نماز جمعه شهرستان‌ها و بخش‌ها و سایر شهرها کمیته‌ای متشکل از نماینده ولی فقیه استان‌ها، استاندار و مسوول بهداشت استان تصمیم به برگزاری یا برگزار نشدن نماز جمعه این هفته می‌گیرند که از طریق رسانه‌های استانی به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

    چرا جلسه دولت به کاخ سعدآباد رفت؟؛ تسنیم|

جلسه دیروز هیات دولت بر‌خلاف رویه‌ همیشگی که در پاستور برگزار می‌شد، این‌بار در کاخ سعدآباد واقع در منطقه‌ شمال تهران برگزار شد. در شرایطی که برخی رسانه‌ها به دنبال ترویج این دیدگاه هستند که دولت به خاطر کرونا جلسه خود را از مرکز شهر به شمال تهران منتقل کرده؛ نوروزپور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در بیان دلیل این اقدام دولت گفت: به‌دلیل مسائل درختکاری این تصمیم گرفته شد.

    بررسی راه‌های مقابله با ویروس کرونا

در تماس ظریف و کاسیس؛ وزارت خارجه|

وزیران امور خارجه ایران و سوییس راه‌های مقابله با ویروس کرونا را بررسی کردند. ایگنازیو کاسیس و محمدجواد ظریف دیروز در گفت‌وگویی تلفنی آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کردند. ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین‌بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند..

    قدردانی سیدحسن خمینی از زحمات پزشکان و پرستاران؛ جماران|

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی طی تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از زحمات شبانه‌روزی وی و کلیه‌ مدیران این وزارتخانه و همچنین کلیه پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد. تولیت آستان بنیانگذار انقلاب در این تماس تلفنی با اشاره به اهمیت بسیج فراگیر همه بخش‌های کشور در این مسیر، تأکید کرد: کلیه امکانات آستان امام خمینی (ره) در خدمت مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با کروناست. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تشکر از تمهید این امکان، بر تلاش بی‌وقفه مجموعه متبوعش در مبارزه با کرونا تأکید کرد. درب‌های حرم امام خمینی (ره) از سه‌شنبه هفته قبل جهت جلوگیری از شیوع کرونا بسته است. پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی پیرامون مرقد مطهر که ضدعفونی آن از سوی شهرداری بهشت زهرا(س) انجام می‌شود، قابل استفاده خواهد بود..

    تصمیم‌گیری در خصوص کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران ؛ ایسنا|

یکی از اعضای مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد که این مجلس طی هفته‌های آتی در خصوص اختیار جنگ‌افزوری ترامپ علیه ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد. به گزارش نشریه هیل، استنلی هویر، عضو ارشد مجلس نمایندگان امریکا عنوان کرد که از طرح «کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران» که ماه گذشته در سنا تصویب شده بود، حمایت می‌کند و انتظار دارد در آینده‌ای نزدیک در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

    برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ هنوز فرصت داریم؛  باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای بررسی بودجه ۹۹ فرصت داریم و با دریافت نظرات کارشناسان، در فرصت مناسب اعلام نظر کنیم. عباسعلی کدخدایی با اظهار کرد: برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ هنوز فرصت داریم، قرار شده با دریافت نظرات کارشناسان، در فرصتی مناسب اعلام نظر کنیم. او درباره نحوه برگزاری جلسات شورای نگهبان افزود: اگر ما بتوانیم جلسه حضوری داشته باشیم بهتر است در غیر این‌ صورت نشست‌های این شورا را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌کنیم. مهم این است که اعضای شورای نگهبان نظرات خودرا ارایه کنند. کدخدایی تصریح کرد: امیدواریم هفته آینده جلسه داشته باشیم و در این خصوص اعلام نظر کنیم. سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا هنوز در حال بررسی صحت انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه است که امروز صحت ۳۷ حوزه انتخابیه دیگر تأیید شد.

 

ارسال نظر