روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۱۳

  مالیات خروج از کشور پیش از این هم دریافت می‌شد؛  ایسنا |

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: مالیات خروج از کشور پیش از این با عنوان عوارض خروج از کشور از مسافران دریافت می‌شد و چیز تازه‌ای نیست. الیاس حضرتی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در لایحه مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اخذ مالیات خروج مسافران ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی گفت: ما در لایحه مالیات بر ارزش افزوده موارد عوارض و مالیات را تجمیع کرده‌ایم و قرار است همه اینها به خزانه واریز شود و مجموعه درآمدهای حاصل از مالیات و عوارض به صورت ۵۰-۵۰ بین شهرداری و دولت پرداخت شود. به گفته حضرتی مالیات خروج از کشور که پیش از این با عنوان عوارض خروج از کشور شناخته می‌شد، قرار است مانند گذشته در لایحه بودجه هر سال تعیین شود.

  ابلاغ قانون«الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات امریکا» در کتب درسی؛ پاد |

رییس‌جمهور، یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد. بر این اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، روحانی رییس‌جمهور قانون «الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات و توطئه‌های امریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها» را برای اجرا به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.

  حزب اعتماد ملی قادر به ارایه لیست انتخاباتی نیست؛ فارس |

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: بنا به گزارش روسای ستادهای انتخاباتی در هیچ استانی امکان دادن لیست انتخاباتی نداریم. اسماعیل گرامی‌مقدم درباره آخرین تحرکات انتخاباتی حزب متبوعش اظهار داشت: بنا به گزارش روسای ستادهای انتخاباتی تمامی نامزدهای ما رد صلاحیت شدند و در هیچ استانی امکان دادن لیست انتخاباتی نداریم. وی افزود: البته حزب اعتماد ملی منتظر نتایج اعتراضات تا 11 بهمن خواهند ماند چراکه تمامی نامزدهای مورد حمایت حزب ما بر اساس بندهای 1 تا 3 بند 28 رد صلاحیت شد‌ه‌اند.  حزب اعتماد ملی از جمله احزاب اصلاح‌طلب است که در دو شورای عالی سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان عضویت و حق رای دارد. دبیرکل این حزب مهدی کروبی و قائم‌مقامی آن را هم الیاس حضرتی برعهده دارد. صلاحیت الیاس حضرتی که هم‌اکنون نمایندگی مردم تهران در مجلس را بر عهده دارد نیز رد شده است.

  اطلاع‌رسانی اخبار خانواده شهید سلیمانی صرفا از طریق سپاه انجام می‌شود؛ میزان |

در پی انتشار اخبار جعلی و نسبت دادن برخی موارد نادرست به اعضای خانواده شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی، خانواده این سردار دلاور اسلام در پیامی خطاب به ملت ایران، از اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به این خانواده از طریق رسانه ملی یا روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر دادند. متن پیام خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ ملت شریف و عظیم الشان ایران اسلامی؛ ‌با قدردانی و سپاس از الطاف و ابراز محبت‌های بی‌دریغ و  وصف ناپذیر شما مردم فهیم، مومن، انقلابی و قدرشناس؛ از آنجا که پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، برخی اخبار کذب و جعلی و اظهارنظرهای نادرست به اعضای خانواده آن شهید عزیز نسبت داده شده است و با توجه به شرایط جاری و پیش روی کشور و احتمال تکرار و افزایش اقدامات مشابه، به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل، به استحضار می‌رساند هرگونه اخبار مربوط به این خانواده صرفاً از طریق رسانه ملی یا روابط عمومی کل سپاه منتشر و به آگاهی عموم رسانده خواهد شد. »

  اروپایی‌ها با فروش شرافت‌ خود، اشتهای ترامپ را تندتر کردند؛ تعادل |

وزیر امور خارجه نسبت به رویکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام انتقاد کرد و به آنها برای اعمال حاکمیت خود به‌جای فروش بیشتر شرافت خود به امریکا توصیه‌هایی را مطرح کرد. محمدجواد ظریف در پیامی توییتری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در نشست داووس، نوشت: «از گفتن اینکه «من که گفته بودم»، پوزش می‌خواهم: وقتی که سه کشور اروپایی، هفته گذشته باقی‌مانده برجام را با هدف فرار از تعرفه‌های ترامپ فروختند، هشدار دادم که این کار فقط اشتهای وی را تندتر می‌کند. اروپا پس از آن فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود، با یک تهدید تعرفه‌ای دیگر روبرو شده است. برای اروپا بهتر است که حاکمیت خود را اعمال کند.»

  گفت‌وگوی وزیران خارجه انگلیس و امارات درباره ایران؛ ایسنا|

وزیران امورخارجه انگلیس و امارات متحده عربی در دیدار با یکدیگر درباره موضوعات مختلف، از جمله ایران رایزنی کردند. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، دومینیک راب و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیران امورخارجه انگیس و امارات متحده عربی شامگاه سه‌شنبه در لندن با یکدیگر دیدار کردند. بنا بر اعلام وزارت خارجه امارات، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی و همچنین وضعیت کنونی لیبی، عراق و ایران به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

ارسال نظر