روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۲۵

   احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان شد؛ پاد|

رییس‌جمهور در حکمی، احمد خرم را برای یک دوره سه ساله به عنوان «رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان» منصوب کرد. در متن حکم روحانی خطاب به روحانی آمده است: در اجرای ماده (22) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و با عنایت به کسب بیشترین آرای اعضای اصلی منتخب هفتمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و بنا به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی، به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان «رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

   درباره لوایح FATF رای‌گیری نشد؛ ایلنا |

یک عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه روزشنبه کمیسیون مشترک مجمع بررسی لوایح FATF  انجام شد اما رای‌گیری صورت نگرفت و ادامه بررسی‌ها به جلسه‌ آتی موکول شد. مجید انصاری با بیان اینکه در جلسه روز شنبه، کمیسون مشترک مجمع تشخیص، لوایح FATF بررسی شد اما راجع به‌ آن رای‌گیری صورت نگرفته است، اظهار داشت: ادامه بررسی‌های این کمیسیون به جلسه‌ آتی که روز چهار شنبه همین هفته برگزار می‌شود، موکول شده است. خبرها حاکی از این است که غلامرضا انصاری معاون امور اقتصادی وزارت کشور در جلسه شنبه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته و درباره لوایح FATF  توضیحاتی به اعضای مجمع ارایه داده است.

   ظریف به نیویورک می‌رود؛ فارس |

منابع خبری گزارش داده‌اند وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست وزارتی شورای امنیت اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به نیویورک سفر می‌کند. یک خبرنگار مستقر در سازمان ملل متحد در حساب کاربری شخصی خودش در توییتر نوشت: «وزیر خارجه ایران، ظریف، اوایل ژانویه به دعوت ویتنام رییس دوره‌ای شورای امنیت برای شرکت در نشست وزارتی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع صلح و امنیت به نیویورک سفر خواهد کرد.» برخی منابع خبری دیگر، تاریخ سفر ظریف به نیویورک را ۹ ژانویه (۱۹ دی‌ماه) گزارش داده‌اند. منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند. روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «محمدجواد ظریف» هفته آینده در یک سفر کاری، به مسکو پایتخت روسیه می‌رود.

   سال 99 روزانه یک میلیون نفت می‌فروشیم؛ فارس |

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور گفت: در مورد میزان فروش نفت در سال ۹۹ تخمین زده می‌شود که شرایط، امکانات و توان ما به سمتی خواهد رفت تا بتوانیم روزانه  یک‌میلیون بشکه نفت صادر کنیم. سعید شیرکوند، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ و میزان صادرات نفت اظهار داشت: هرکسی که به بودجه نگاه می‌کند می‌تواند بگوید که اعداد واقعی هست یا خیر؛ ما نیز شرایط سال ۹۹ را در حال حاضر این‌گونه برآورد می‌کنیم که چگونه خواهد بود. وی افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم در لایحه بودجه سال آینده فروش نفت را ۱۰۰ هزار بشکه بنویسیم چرا که این عدد منطقی نیست؛ نه می‌شود ۲ میلیون و ششصد هزار بشکه سال ۹۵ را در بودجه نوشت و نه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای که عده‌ای می‌گویند.

   واکنش امریکایی‌ها به رزمایش ایران روسیه و چین؛ایسنا |

وزیر موقت نیروی دریایی امریکا در واکنش به آغاز رزمایش دریای مشترک ایران، روسیه و چین، درباره “اقداماتی که با شروع این رزمایش و متاثر از آن در آینده انجام خواهد شد “ هشدار داد. به گزارش رویترز، توماس مودلی در واکنش به رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه مدعی شد: به نظر من آنها به انجام دادن اقداماتی تحریک‌آمیز در آنجا [تنگه هرمز]، ادامه خواهند داد و فکر می‌کنم که از هر فرصتی برای این کار استفاده خواهند کرد. این مقام نیروی دریایی امریکا همچنین بیان کرد که واکنش امریکا به اقدامات ایران ممکن است از تمرکز پنتاگون بر اولویت‌هایی همچون مقابله با چین بکاهد.

   امنیت ضامن حفظ منافع اقتصادی است؛ ارتش نیوز |

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب که به مثلث طلایی مشهور است، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است.

   شناسایی و انهدام شبکه تبلیغی سلطنت‌طلبان در قم؛‌ خبرآنلاین|

فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی و انهدام شبکه تبلیغی سلطنت طلبان پروژه «ققنوس» در قم خبر داد. سردار «عبدالرضا آقاخانی» با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی استان ۲ شبکه تبلیغی وابسته به سلطنت‌طلبان که به صورت گسترده نسبت به آموزش مقابله با نظام، هدایت تجمعات، آشوب‌ها، دعوت به اعتصابات و نافرمانی مدنی فعالیت داشتند، شناسایی و متلاشی شدند. فرمانده انتظامی استان قم اظهارداشت: این گروه با مشی آشکار و پنهان خود مبنی بر براندازی ایران و دریافت بودجه به صورت مستقیم از گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور، عناد خود با مردم ایران را بیش از پیش نمایان و با طراحی پروژه «ققنوس» تحت حمایت مستقیم دشمنان نظام جمهوری اسلامی در تلاش برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در سراسر کشور بودند.

 

 

ارسال نظر