روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۰:۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۷۰۲

   تعیین اعضای ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی؛ روابط عمومی اعتماد ملی|

با حکم محمدجواد حق‌شناس، رییس ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی، اعضای این ستاد مشخص شدند. بر این اساس، اعظم سقطی به عنوان معاون پشتیبانی، مهران فرجی به عنوان معاون روابط عمومی و رسانه، رضا امیدوار تجریشی به عنوان معاون امور مناطق و شهریار حسین‌بر به عنوان معاون تبلیغات ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی تعیین شدند. پیش از این محمدعلی پورکریمی به عنوان قائم مقام این ستاد منصوب شده بود.

   وزیر خارجه هند امروز  به تهران می‌آید؛ تسنیم |

 سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند امروز برای سفری 2روزه به ایران سفر خواهد کرد. خبرگزاری «ای‌ان‌آی نیوز»   به نقل از وزارت خارجه هند این خبر را اعلام کرد و افزود که این مقام هندی برای شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور به تهران می‌‌آید و کنار همتای ایرانی خود مشترکاً ریاست نشست را به‌عهده خواهد داشت. بر اساس این گزارش، وزیر خارجه هند در این سفر احتمالاً با روحانی رییس‌جمهور ایران نیز دیدار خواهد کرد.

   پیشنهاد مجلس درباره مالیات هنرمندان؛ مهر |

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: درآمد هنرمندان تابع یک قرارداد مشخص است و باید از آنان بر اساس قراردادی که منعقد می‌کنند و ثبت شده است، مالیات دریافت شود. جمشید جعفرپور درباره معافیت مالیاتی هنرمندان در بودجه ۹۹، اظهار داشت: هنرمندان طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند که برخی از آنان درآمد نجومی دارند و درآمد برخی از آنان بسیار کم است. وی ادامه داد: موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان به‌طور دقیق در مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در زمان بررسی بخش مالیات بر درآمد بودجه به‌طور دقیق به این موضوع ورود می‌کند و یکی از پیشنهادات ما این است که از هنرمندان بر حسب درآمدی که دارند، مالیات دریافت شود.

   بازدید شمخانی از مناطق آب‌گرفته کوت عبدالله؛ ایسنا |

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از مناطق آب‌گرفته کوت عبدالله بازدید کرد. شمخانی در این بازدید گفت: کسانی که زیرساخت‌های شهرستان کارون را تهیه نکرده‌اند، باید جوابگو باشند. وی افزود: باید زیر ساخت‌های این شهرستان به عنوان راهکاری زیر بنایی و نه موقت کامل شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

   برخی اظهارات علیه هیات‌های اجرایی دور از انصاف است؛ وزارت کشور |

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: براساس اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم خرداد ۹۵، دادستان عضو حقوقی هیات‌های اجرایی بوده و فقط یک رای دارد. «جمال عرف»در واکنش به انتقادات نسبت به نحوه تشکیل و عملکرد هیات‌های اجرایی تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، چهار روز فرصت شکایت به هیات نظارت استان دارند و هیات نظارت بیست روز فرصت دارد تا به شکایت رسیدگی کند. همچنین یک دوره بیست روزه دیگر هم فرصت برای شکایت به شورای نگهبان دارند. معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به تایید صلاحیت تمام نمایندگان فعلی مردم تهران که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، گفت: با این حال برخی در عملکرد هیات‌های اجرایی شبهه ایجاد کردند.

   نیروهای امریکایی سه دریانورد ایرانی

 را نجات دادند؛ برنا |

پایگاه اینترنتی نیروی دریایی امریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد که کشتی تجاری امریکایی سه دریانورد ایرانی را در تاریخ 18 دسامبر نجات داده است. در این اطلاعیه مطرح شده، کمپانی این کشتی، نجات دریانوردان ایرانی را به مرکز فرماندهی نیروهای دریایی امریکا اطلاع‌رسانی کرده است که به مدت چند هفته در دریا سرگردان بوده‌اند. این کار از طریق ارتباط میان صنعت دریانوردی تجاری، همکاری مرکز فرماندهی نیروهای دریایی امریکا و راهنمای گروه کشتیرانی[امریکا] انجام شده است. طبق ادعای عنوان شده در این اطلاعیه، این دریانوردان به گارد ساحلی عمان انتقال داده شده‌اند که هماهنگی برای بازگشت‌شان به ایران را انجام می‌دهد.

   تسریع در شمارش آرا از محاسن انتخابات الکترونیک است؛ باشگاه خبرنگاران |

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک گفـت: تمام الکترونیک شدن انتخابات سرعت و دقت شمارش آرا بالا می‌برد. امیر شجاعان درباره روند تمام الکترونیکی شدن انتخابات گفت: درباره احراز هویت الکترونیکی با شورای نگهبان به توافق رسیدیم و قرار است تمامی شعب اخذ رای به دستگاه‌های احراز هویت تجهیز شوند. شجاعان با بیان اینکه احراز هویت به‌صورت صد درصد الکترونیکی انجام خواهد شد، افزود: برای نخستین‌بار ملاک اخذ رای از افراد، پاسخ سیستمی است نه مهر شناسنامه! البته این به این معنا نیست که در شناسنامه مهر نمی‌زنیم، بلکه به این معنا است که اگر فردی به شعبه اخذ رای مراجعه کرد و شناسنامه او مهر نداشت، اما رای او در سامانه تایید شده بود، دیگر حق رای ندارد.

 

 

ارسال نظر