روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۳۴

   بازداشت تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک ؛  باشگاه خبرنگاران|

در ادامه اقدامات قوه قضاییه در زمینه سالم‌سازی و برخورد با متخلفین درون سازمانی به صورت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگیر شدند. بر اساس این گزارش اقدام مذکور با هماهنگی و پیگیری ریاست سازمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است. بر اساس این گزارش اخد رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوءاستفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرآیند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.

  از همه توان‌مان برای ایجاد فضای گفت‌وگو استفاده می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید: جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت گفت‌وگو و مذاکره سیاسی به عنوان یگانه راه‌حل مشکلات و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفت‌وگو بین کشورهای منطقه استفاده می‌کند. سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات یک مسوول اماراتی مبنی بر عدم تمایل این کشور بر تشدید بحران و حل مشکلات بر اساس گفت‌وگو اظهار داشت: پیشنهاد «تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای» و «پیمان عدم تجاوز» و همچنین نهایتا رونمایی از «پویش صلح هرمز» در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط رییس‌جمهور اسلامی ایران در این چارچوب است. موسوی افزود: ایران امیدوار است کشورهای منطقه با پذیرش پویش صلح هرمز و شروع گفت‌وگوهای جامع و فراگیر منطقه‌ای، ریشه اختلافات در این منطقه را بخشکانند و در راستای حل بحران‌های منطقه گام‌های عملی، جدی و موثر بردارند.

  تمدید وضعیت اضطرار ملی علیه ایران؛ ایسنا|

کاخ سفید در بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی در رابطه با ایران را طبق قانون اجرایی ۱۲۱۷۰ تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد، که به شرح زیر است: «روابط ما با ایران همچنان عادی نشده است و فرآیند اجرای توافقی که با ایران در نوزدهم ژانویه ۱۹۸۱ انعقاد شد، تداوم می‌یابد. بنا بر این دلیل، وضعیت اضطرار ملی و تمام تدابیر دیگری که در چهاردم نوامبر ۱۹۷۹ اتخاذ شد، باید پس از چهاردهم نوامبر سال ۲۰۱۹ ادامه یابد. بنا بر همین دلیل من وضعیت اضطرار ملی در رابطه با ایران طبق فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ را برای یک سال دیگر ادامه می‌دهم.»

   نظارت بر عملکرد مجریان انتخابات؛ایلنا|

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ناظران شورای نگهبان با چشمان باز عملکرد مجریان انتخابات را نظاره‌گر هستند، تاکید کرد: شورای نگهبان اگر تخلفی در برگزاری انتخابات صورت گیرد بدون مماشات موضوع را پیگیری می‌کند. هادی طحان نظیف در حاشیه همایش سراسری هیات‌های نظارت گفت: اگر تغییرات استانداران و فرمانداران جهت‌دار و با اهداف انتخاباتی باشد و منجر به دخالت در رأی مردم و خدشه در انتخابات شود، شورای نگهبان به عنوان حافظ رای مردم بدون مماشات موضوع را پیگیری خواهد کرد.

  بازگرداندن مفسد فراری توسط سربازان گمنام امام زمان؛تعادل|

یک نماینده اصولگرای مجلس از دستگیری یکی از مفسدین اقتصادی که پیش‌تر به خارج فرار کرده بود، خبر داد. احمد امیرآبادی‌فراهانی با هشتگ «اگرسپاه_نبودکشور_نبود»، در صفحه توییتر خود نوشت: شنیده شده یکی از متهمان بزرگ مفاسداقتصادی که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گریخته بود توسط سربازان گمنام امام زمان‌(عج) به کشور برگردانده شده است. وی افزود: قطعا بعداز خبر دستگیری روح‌الله زم، این خبر نیز برای مردم امید آفرین و برای مفسدین نگران‌کننده است.

  توان نیروهای مسلح ایران بالاست؛ ارتش‌نیوز|

فرمانده‌ کل ارتش ایران با اشاره به اینکه برای مقابله با هر تهدیدی آماده هستیم، گفت: توان رزمی و روحی نیروهای مسلح ایران بسیار بالا است.  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در دیدار با آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: خوشبختانه هم توان رزمی خوب است و هم آمادگی‌های رزمی و روحی در حد مقابله با تهدیدات بالاست. همه برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان آمادگی لازم و کافی دارند.

  پارامترهای قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب  قابل  مقایسه  نیست؛تسنیم|

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران می‌گوید: پارامترهای قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست. سردار سرتیپ پاسدار سردار علی فدوی دیروز در ایین تکریم و معارفه فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و گرفتاری مردم کشور نتیجه کم‌کاری است، افزود: اگر پای کار می‌رفتیم، قطعاً گرفتاری‌ها با عمل به وعده‌های خداوند حل می‌شد. وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه انسانی در دنیا متعلق به ایران است، افزود: اگر در هر حوزه‌ای پای کار رفته و توانمندی خود را نشان داده و به وعده‌های خدا عمل کرده، قطعاً به نتیجه‌ای مطلوب می‌رسیم.

 

 

ارسال نظر