روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۹۷

  امیر دریادار سیاری: آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم؛  ارتش نیوز|

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر اینکه آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم، گفت: دشمنان جرأت کوچک‌ترین تعرضی به منافع ما را ندارند و با وجود حضور در غرب و شرق کشور و جنوب و شمال خلیج فارس، نتوانستند کوچک‌ترین اقدامی علیه منافع کشورمان انجام دهند. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، درباره عدم امکان خرید تسلیحات خارجی و حرکت ارتش به سمت ساخت تجهیزات بومی و رسیدن به خودکفایی گفت: ارتش در دفاع مقدس نیز با اتکا به توانمندی‌های داخلی و با ایمان و شجاعت به دفاع از کشور پرداخت و در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌ها بودیم، به سمت تعمیر، نگهداری و نوسازی تجهیزات رفت تا خلأ‌هایی که به دلیل تحریم‌ها به وجود آمده بود و در کشور احساس می‌شد، جبران شود و با لطف پروردگار توانست به خوبی این خلأها را پر کند.

  علی لاریجانی کاندیدای مجلس نمی‌شود؛ ایلنا|

پس از بحث‌های مختلف درباره آینده سیاسی علی لاریجانی، اما در نهایت، وی چند روز پیش در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شود. طبق شنیده‌ها از یک منبع موثق، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی، اخیرا در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و تاکنون هرچه در توان داشته برای کشور به‌کار گرفته است. حضور یا عدم حضور علی لاریجانی به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس، علاوه بر اهمیت داشتن برای اصولگرایان قم و سیاسیون کشور هم مهم بود، چرا که او در ۳ دوره ۴ ساله، رییس قوه قانونگذاری کشور بود، اما حالا فعالان سیاسی و انتخاباتی قم، فضای انتخاباتی بدون حضور علی لاریجانی را بررسی خواهند کرد.

  تانک‌بر «کیان ۷۰۰» رونمایی شد؛ ارتش‌نیوز|

خودروی تانک‌بر «کیان ۷۰۰» با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش رونمایی شد. تانک‌بر «کیان ۷۰۰» با قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار و قدرت کشندگی ۲۰۰ تن، قابلیت حمل ۲ دستگاه تانک ۶۰ تنی را روی کشنده فوق سنگین «سلیمان-۳» دارد. وزن این تانک‌بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بوده و تعداد محورهای آن ۱+۳ و ۱۲ دنده است. همچنین، رییس ستاد کل نیروهای مسلح از خط بازآماد و بازسازی تانک «چیفتن»، خط بازآماد و بازسازی تانک «اسکورپین»، خط بازآماد و بازسازی توپ‌های خودکششی و ادوات سنگین، خط بازآماد ادوات اپتیکی و خط بازسازی و بازآماد تریلر مرکز زرهرن بازدید کرد.

  پیام تسلیت امیر کویت برای کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان ایرانی؛ پاد|

امیر کویت با ارسال پیامی به رییس‌جمهوری ایران، کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان ایرانی در زلزله شهرستان میانه را تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت با ارسال پیامی به حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان ایرانی در حادثه زلزله شهر میانه واقع در شمال غربی کشور را به وی و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. همچنین «نواف الاحمد» ولیعهد و «جابر المبارک» نخست‌وزیر کویت با ارسال نامه‌های مشابه به روحانی، این حادثه را تسلیت گفتند.

  دانشمند ایرانی بازداشت شده در امریکا به زودی آزاد می‌شود؛ برنا|

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: استاد مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی ظرف مدت کوتاهی از زندان کشور امریکا آزاد خواهد شد. محمد‌تقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس درباره روند رسیدگی به پرونده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در زندان امریکا گفت: خوشبختانه پرونده رسیدگی به بازداشت دانشمند ایرانی که یک سال است در زندان امریکا به سر می‌برد در مراحل جمع‌بندی قرار گرفته است. او افزود: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات مختلف دانشگاه‌های ایران در پیگیری رسیدگی به پرونده مسعود سلیمانی و همچنین تبدیل شدن موضوع بازداشت این استاد به عنوان یک جریان حقوق بشر در بسیاری از دانشگاه‌های امریکا دانشمند ایرانی در مدت کوتاهی آزاد می‌شود. احمدی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده مسعود سلیمانی در مراحل نهایی جمع‌بندی قرار دارد.

  روحانی به هیچ‌وجه اختلافی با شورای نگهبان ندارد؛ فارس|

حسینعلی امیری گفت: بین آقای رییس‌جمهور و شورای نگهبان هیچ اختلافی وجود ندارد. معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: بین آقای رییس‌جمهور و شورای نگهبان هیچ اختلافی وجود ندارد. وی بیان داشت: آقای رییس‌جمهور هیچ‌گاه در فکر این نبوده که بخواهد یک نهاد رسمی کشور را نادیده بگیرد؛ آقای روحانی در واقع یک گزارشی از مجلس اول ارایه دادند که این مجلس با چه ترکیبی ایجاد شد و افرادی که مورد نظر مردم نبودند توسط خود مردم حذف شدند، اقلیتی هم که در مجلس بودند در واقع به مصالح کلی کشور فکر می‌کردند بنابراین در مجلس اول شخصیت‌های تراز اول، انقلابی و افراد بزرگی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: رییس‌جمهور به هیچ‌وجه هیچ اختلافی با شورای نگهبان ندارد و به هیچ‌وجه هم به فکر این نیست که یک نهاد رسمی را که جایگاه قانون اساسی دارد حذف کند.

 

 

ارسال نظر