مساله سوریه با نظامی‌گری حل نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۵۵۱۰۱
مساله سوریه با نظامی‌گری حل نمی‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس پارلمان الجزایر با بیان اینکه مساله سوریه از طریق نظامی‌گری حل نخواهد شد، گفت: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن پیشنهاد گفت‌وگوی سیاسی دادیم اما برخی از کشورها بر جنگ اصرار داشتند.

به گزارش اداره اخبار ورسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، «علی لاریجانی» یک‌شنبه شب در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در شهر بلگراد پایتخت صربستان با «سلیمن شینین» رییس پارلمان کشور الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با اشاره به تفاهمنامه‌های امریکا برای مذاکره با ایران، گفت: اوباما تقاضای مذاکره با هدف حل مشکلات را داشت و بر دو موضوع غنی‌سازی هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌ها در این مذاکرات تاکید شد اما ترامپ آمد و زیر میز زد.

وی تاکید کرد: اتفاق خطرناکی است که امریکا هر وقت دلش بخواهد هرکاری می‌کند و کشورهای دیگر یا تماشا می‌کنند یا با حرف زدن حمایت سیاسی دارند مانند اروپایی‌ها که فقط حرف می‌زنند اما به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند.

در ادامه این دیدار رییس پارلمان الجزایر با بیان اینکه الجزایر یک دهم جمعیت خود را در راه آزادی تقدیم کرده است، گفت: در سایه وجود این بخش، بحث آینده الجزایر پایدار و روشن است.

وی بیان کرد: لازم است قدردان تمام افرادی باشیم که در مسیر عدالت و سیاست آزادی‌خواهانه، الجزایر را همراهی کردند.

رییس پارلمان الجزایر عدم پذیرش دخالت نظامی در کشورها را به عنوان سیاست خارجی الجزایر مطرح کرد و افزود: سیاست خارجی الجزایر مبنی بر گفت‌وگو و برقراری ثبات در منطقه است به همین دلیل از حاکمیت و استقلال کشورهای یمن و سوریه دفاع کرده و حامی حفظ تمامیت ارضی آنها است.

 

ارسال نظر