روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۱۴

    هدف بیانیه ضد ایرانی اروپا تحت‌الشعاع قرار دادن طرح صلح هرمز است؛

خانه ملت|

یک عضو فراکسیون امید معتقد است اروپایی‌ها در چند سال اخیر امتحان خوبی در رابطه با ایران پس نداده‌اند.الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ضمن ابراز ناامیدی نسبت به توان اروپایی‌ها برای حمایت از برجام گفت: اروپایی‌ها درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی هستند و از طرفی نیز آنقدر نسبت به امریکا وابستگی دارند که توانایی تصمیم‌گیری مستقل نسبت به آینده را ندارند.

حضرتی در ادامه افزود: اروپایی‌ها در چند سال گذشته امتحان خوبی پس نداده‌اند و از چند جنبه از جمله استقلال در شخصیت سیاسی، عمل به تعهدات، برجام و مواضع مرتبط با منطقه، تقریبا به عنوان یک تابع از ایالات متحده عمل کرده‌اند. من شخصا در ابتدا دیدگاه مثبتی نسبت به اروپای مستقل داشتم اما اکنون پس از اتفاقاتی که بعد از برجام و عدم اجرای تعهدات از طرف‌های اروپایی رخ داد، این دیدگاه تغییر پیدا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان هدف از طرح اتهام سران سه کشور اروپایی در نقش جمهوری اسلامی ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی، را تحت الشعاع قرار گرفتن طرح صلح هرمز دانست و گفت: سران سه کشور اروپایی سعی کردند با طرح اتهام علیه کشورمان طرح صلح هرمز را که از طرف جمهوری اسلامی ایران ارایه شده است تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

    اعتراف به نقض قانون ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان؛تعادل|

سفیر ایران در انگلیس خبر داد که دولت انگلیس با نقض قانون این کشور، محموله‌های سلاح به عربستان ارسال کرده است. حمید بعیدی‌نژاد با انتشار پستی در صفحه توییتر خبر داد دولت انگلیس اعتراف کرده که با نقض قانون، محموله‌های سلاح به عربستان ارسال کرده است.

بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: « دولت انگلیس به‌دنبال فشارهای پارلمان اعتراف کرد که با نقض رأی دادگاه بریتانیا، چندین محموله سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان صادر کرده است. دادگاه بریتانیا از چند ماه پیش با توجه به امکان استفاده از تسلیحات در جنگ علیه مردم بی‌گناه یمن، صادرات سلاح به عربستان را ممنوع کرده است.»

 

    گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز منتقل کردیم؛ایسنا|

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه با اتکا به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز منتقل کرده‌ایم، گفت: ما به جای سلاح به محور مقاومت فرهنگ خوداتکایی و “ما می‌توانیم “ صادر کردیم.

سردار غلامرضا جلالی در مراسم بزرگداشت 25 شهید روستای شیخ حسن شهرستان نظرآباد با تاکید بر اینکه کمک ما به مقاومت مردم منطقه، ارسال سلاح نیست، افزود: ما به مردم لبنان، عراق، سوریه و یمن فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کردیم و به آنان آموختیم می‌توانند به آنچه می‌خواهند با اتکا به توان داخلی خود دست یابند.

استقبال روسیه از پیشنهاد ایران برای تشکیل «ائتلاف امید»؛ایلنا|

مقام‌های روس اعلام کردند که از پیشنهاد ایران برای تشکیل «ائتلاف امید» استقبال می‌کنند.به گزارش روسیا الیوم، «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه پیشنهاد ایران برای تشکیل ائتلاف امید با رویکرد روسیه درباره امنیت جمعی در منطقه همخوانی دارد، گفت که مسکو از این پیشنهاد استقبال می‌کند. وی تصریح کرد که این طرح با رویکرد روسیه درباره امنیت جمعی که شامل تشکیل مجموعه‌ای با هدف آمادگی برای کنفرانس بین‌المللی امنیت خلیج فارس و تشکیل سازمان امنیت و همکاری منطقه‌ای است، همسو خواهد بود.

    برگزاری رزمایش «محرم» سپاه در غرب کشور؛سپاه نیوز |

رزمایش امنیتی محرم در ارتفاعات شاهو و منطقه اورامانات استان کرمانشاه توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه برگزار شد. به گفته سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، ۹۰ درصد نیروهای عملیاتی در رزمایش محرم، نیروهای بومی از شهرستان‌های منطقه اورامانات بودند که در این رزمایش شرکت کرده‌اند. این رزمایش با محوریت اطلاعاتی، امنیتی و با بهره‌گیری ازتجهیزات پیشرفته مخابراتی، پهپادی، آتش سنگین توپخانه و تازش هوایی علیه موانع فرضی دشمن انجام شد.

    موشک در حکومت زورگویان حرف نخست را می‌زند؛مهر|

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در حکومت گرگ‌ها و زورگویان موشک حرف نخست را می‌زند اما ما به تمام زورگویان دنیا اعلام می‌کنیم که ما نیز برای دفاع از حریم خود موشک به وفور داریم. حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی دیروز در یادواره ۲۲۵ شهید شهرستان فریدن گفت: راه‌حل مشکلات کشور مقاومت و نه مذاکره کردن است، شاهد بودیم که امریکایی‌ها چگونه برجام را زیرپا گذاشتند و به تعهدات خود عمل نکردند. امروز دشمنان با فشارهای اقتصادی قصد دارند مقاومت مردم را در هم شکنند و با آوردن ایران به پای میز مذاکره به جهانیان بفهمانند که بالاخره ایران را با تحت فشار قرار دادن تسلیم کردیم.

 

ارسال نظر