فکر می‌کردیم از تجربیات غرب و شرق نباید استفاده کنیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۴۷
فکر می‌کردیم  از تجربیات غرب و شرق نباید استفاده کنیم

گروه ایران|

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است: جریانی افراطی در داخل که معتقد است به زور باید عمل کرد و هیچ تحولی را برنمی‌تابد، با جریان افراطی خارج از کشور در زدن اصلاح‌طلبان ائتلاف کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی، الیاس حضرتی در جلسه با دبیران احزاب اصلاح‌طلب استان قزوین با بیان اینکه اصلاحات یک جریان ریشه‌دار است، گفت: اصلاحات جریانی نیست که بگوید اشتباه نداشته و ندارد. انقلاب زودرسی بدون اینکه نیروهایمان تجربه حضور در مراکز قدرت را داشته باشند، رخ داد و به دست مردم افتاد و با تفسیر غلط از شعار نه شرقی نه غربی، فکر کردیم از تجربیات غرب و شرق نباید استفاده کرد.

او افزود: اما الان که تجربه داریم؛ الان اگر در برخی رویکردها تامل و بازنگری نکنیم قطعا نتیجه‌ای جز تخریب بیشتر و از بین رفتن منابع و نابودی کشور ندارد. اصلاح‌طلبی می‌گوید در روش‌های مدیریتی و خطاهایی که شده، باید بازنگری و اصلاح کرد. حضرتی با بیان اینکه ما خودمان را صاحب انقلاب و نوکر مردم می‌دانیم، اظهار کرد: ما موثریم اما دو طیف افراطی در ائتلافی خواسته و ناخواسته تصمیم گرفته‌اند اصلاحات را بزنند. این گاهی از صدا و سیما بروز می‌کند، گاهی خودسرها، گاهی وزارتخانه‌ها و... حضرتی ادامه داد: سعی می‌کنند چهره انقلاب را خراب کنند. کسانی هستند که هیچ تحولی را برنمی‌تابند، نه با انتخابات موافق هستند، نه به مجلس معتقدند، نه با تحول در نگاه فقیهانه با توجه به مقتضیات زمان و مکان. فقط معتقد است به زور باید عمل کرد و حتی به زور باید مردم را برد بهشت. این تفکر افراطی که جز من کسی محق نیست متشکل شده و با جریان افراطی خارج کشور هم ائتلاف پیده کرده و ائتلافشان زدن اصلاح‌طلبان است. نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: در دی ۹۶ شاهد بودید که بی‌تدبیری در موسسات غیرمجاز که سپرده‌گذاران را بیچاره کرد و هیچکس به حرفشان توجه نکرد، عصبی‌شان کرد و جرقه آن اتفاقات را زد. جریانات افراطی داخل و خارج همسو شدند و دیدید که بخشی از شعارها علیه اصلاح‌طلبان بود و بی‌بی سی آنجا برای زدن اصلاح‌طلبان آن بی‌طرفی مورد ادعا را کنار گذاشت.

  تلخی‌های میدان سیاست

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس اظهار کرد: از روز اول که ۳۰ نفر کامل لیست تهران وارد مجلس فعلی شدند، برخی شروع کردند به زدن. گفتند اینها اصلا کی هستند؟ کسی نمی‌شناسد! اما مگر نمایندگان دوره‌های قبل تهران همه‌شان شناخته شده بودند؟ همیشه لیستی بوده است. اصولگراهای افراطی مدام زدند و برخی اصلاح‌طلبان هم به دلیل بی‌تدبیری زدند.

حضرتی با بیان اینکه سیاست امری سیال است، گفت: سیاست گاهی میدان واقعیت‌های تلخ است. ما در انتخابات مجلس فعلی گفتیم اولویت با اصلاح‌طلبان، اگر نشد با حامیان دولت، اگر نشد مستقل‌ها، اگر نشد اصولگرایان معتدل در مقابل افراطی‌ها. چاره‌ای هم نداشتیم در آن مقطع.

حضرتی ادامه داد: من جزو منتقدان دولت روحانی هستم و در جریان استیضاح وزیر پیشین اقتصاد گفتم روحانی و جهانگیری باید اینجا باشند و پاسخگو باشند. اما دیدگاه روحانی به ما نزدیکتر بود و در مقابل فرد دیگر از او حمایت کردیم. روحانی برجام را با همه مصیبت‌ها و بحث‌ها در نهادهای مختلف به سرانجام رساند. از دید هسته‌های افراطی، برجام سند خیانت است و به کمتر از اعدام عاملان آن راضی نیستند!

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه برجام و اقدامات دولت رشد منفی ۶ درصد اقتصادی را به رشد مثبت ۱۰ درصد رساند و تورم را یک رقمی کرد، افزود: در خارج اعتبار پیدا کردیم. سه بار ترامپ قطعنانه علیه ما به شورای امنیت برد و هر سه بار رد شد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: نمی‌شود دستاوردها را نبینیم و صفر تلقی کنیم. زمان احمدی‌نژاد من به عنوان مدیرمسوول روزنامه هر روز دادسرا بودم. الان اصلا اینطور نیست. کسی حداقل در دولت کاری ندارد و دستگاه قضایی هم که گاهی سوالی دارد بسیار محترمانه برخورد می‌کند.

حضرتی تاکید کرد: روحانی در بحث نیروی انسانی نقص دارد و ما هم نقد داریم. ما از دولت حمایت کردیم اما نقد هم داریم. یک بخش از مشکلات به عملکرد ما اصلاح‌طلبان هم برمی‌گردد. ماموریت حزب فقط دادن لیست نیست. حزب مجموعه افراد با تفکر مشخص است. یک حزب باید هر روز جلسه داشته باشد. نماینده باید به حزب وصل باشد که هدایت شود تا خطا نکند. حزب هم می‌گوید تو به اعتبار ما به مجلس رفتی و باید درست عمل کنی.

  فعالیت بر اساس مشترکات

حضرتی با بیان اینکه قوی‌ترین وجه ما وجه فکری است اما برخی اصلا این مجلس را به رسمیت نشناختند، گفت: ما احزاب اصلاح‌طلب با هم اشتراک داریم و باید بر اساس این اشتراکات کنار هم کار کنیم. او تاکید کرد: تا زمانی که نظام حزبی حاکم نشده همه متضرر می‌شویم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی درباره ائتلاف‌ها برای انتخابات مجلس، گفت: در ارتباط با انتخابات بسیار جدی هستیم. در حزب اعتماد ملی کمیته انتخابات به ریاست دکتر حق‌شناس فعال است. در جریان اصلاحات تا الان بحثی از ائتلاف با گروه‌های دیگر نشده است. ما لیستی خواهیم داشت، اگر این لیست رد شود لیست دیگری خواهیم داشت انا فاصله بین این دو لیست زیاد نیست، ولی اگر همه را رد کردند دیگر حرجی بر ما نیست. وصله و پینه نمی‌زنیم.

حضرتی همچنین به تشریح آخرین وضعیت حصر پرداخت و گفت که در ماه‌های گذشته با تدبیر دوستان، گشایش‌هایی شده و امیدواریم با تدبیر بیشتر، این مساله که زیان برای نظام است، به کلی برطرف شود.

او تاکید کرد: نباید صرفا انتخاباتی باشیم و باید در سازماندهی تشکیلاتی و برنامه‌ریزی برای اداره حکومت، همفکری و کار کنیم.

در این نشست مصطفی حسین‌زاده دبیر حزب اعتماد ملی استان قزوین و دبیران احزاب اصلاح‌طلب استان به بیان نقطه‌نظرات خود درباره جریان اصلاحات و تحول‌خواهی، مشکلات و نواقص و عملکرد لیست امید در مجلس و شورای شهر، انتصاب اصولگرایان و افراد فاقد هویت سیاسی در مناصب دولتی و... پرداختند.

 

ارسال نظر