روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۸۶

 توییت معاون اول رییس‌جمهوری درباره

نحوه پرداخت یارانه به مردم

معاون اول رییس‌جمهوری با تقدیر از صاحب‌نظران و اقتصاددانان برای ارایه نظراتشان به دولت درباره نحوه پرداخت یارانه به مردم، اظهار کرد: تمام نظرات پس از جمع‌بندی برای تصمیم‌گیری در اختیار مسوولان قرار می‌گیرد.اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌در نمایشگاه کتاب از ‎صاحب‌نظران خواستم در انتخاب یکی از دو روش زیر که امکان حمایت بیشتر از مردم را بهتر فراهم کند، دولت را کمک کنند:

١ -  استمرار تأمین ‎ارز با نرخ دولتی و توزیع سهمیه‌بندی و حتی ‎کوپنی کالاها۲- آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی به مردم از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز‌. در این مدت جمع زیادی از صاحب‌نظران و اقتصاددانان در رسانه‌های مکتوب و مجازی در نقد و تأیید هر دو روش اظهارنظر کردند؛ از تمام آنان سپاسگزارم.بدیهی است تمام نظرات پس از جمع‌بندی برای تصمیم‌گیری در اختیار مسوولان قرار می‌گیرد. مطمئناً با همدلی و همکاری می‌توانیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.»

 تأکید دادستان بر محافظت  از منافع سهامداران ؛ تسنیم|

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسوم به پدیده با حضور متهم ردیف اول این پرونده برگزار شد.

غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: چنانچه از سوی متهمان تلاش جدی در جهت حفظ منابع و اموال سهامداران صورت پذیرد، این اقدام مورد توجه دادگاه قرار خواهد گرفت و مجدداً نیز اعلام می‌کنیم که در زمینه دفاع از حقوق عامه بر اساس تکلیف و وظیفه قانونی خود و محافظت از منافع سهامداران عمل خواهیم کرد.مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به‌صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی، تصاحب و حیف‌ومیل اموال مردم، تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری و... از جمله اتهامات متهم ردیف اول است.

  دیپلماسی تنها گزینه عربستان در قبال ایران است؛ ایرنا|

مضاوی الرشید تحلیل‌گر سعودی در مقاله‌ای با اشاره به اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدون کمک رژیم صهیونیستی و امریکا باید به برتری نظامی ایران اعتراف کنند، تاکید کرد که دیپلماسی تنها گزینه امارات و عربستان در قبال ایران است.این تحلیل‌گر سعودی در مقاله‌ای که دیروز در پایگاه خبری

«عربی 21» منتشر شد تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مواجهه نظامی مستقیم با ایران، عربستان و امارات در معرض خطر و مورد تمسخر قرار می‌گیرند چرا که ارتش کوچک آنها چه از نظر تعداد، مهارت و دکترین مبارزه قابل مقایسه با ایران نیست هرچند که امارات و عربستان جدیدترین هواپیماهای جنگنده را در اختیار دارند اما عملکرد آنها در یمن ناتوانی آنان را فاش کرده است. این در حالی است که هیچ واحد نظامی نمی‌تواند در مقابل دکترین مبارزه ایران ایستادگی کند هرچند که این روزها تمایلی به درگیری نظامی ندارند.

  ٢٢ درصد از رده‌های مدیریتی وزارت کشور در اختیار زنان است؛ وزارت کشور|

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت:

٢٢ درصد از رده‌های مدیریتی از سطح سرپرستی به عنوان مدیر پایه تا سطوح میانی و ارشد مدیرکل و معاون استاندار، به مدیران زن تخصیص یافته است.

 «فریبا نظری» با اشاره به دستور صریح وزیر کشور مبنی بر انتصاب زنان در جایگاه معاونین استاندار اظهارداشت: استانداران این مهم را در دستور کار قرار داده و با انتخاب معاونین خود از میان مدیران زن توانمند؛ رویکرد جدیدی در بهره مندی از شایستگی و ظرفیت‌های اجرایی و علمی نیمی از جامعه، فراهم آورند.وی افزود: در حال حاضر سه تن از معاونین استانداران سراسر کشور در استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان از میان مدیران زن انتخاب و منصوب شده‌اند که انتظار می‌رود در سال جاری 10استانداری دیگر نیز از ظرفیت مدیران زن در جایگاه معاون استاندار بهره مند شوند.

   می‌توانیم قدرت بیشتری نسبت به توان امروز را عملیاتی کنیم؛ فارس|

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی‌ای که هم‌اکنون انجام می‌دهیم را بتوانیم عملیاتی کنیم.سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه در آیین تکریم و معارفه جانشین و معاونان جدید سپاه اظهار داشت: 40 سال است که پاسداران پیمانی را برای حراست از انقلاب اسلامی با خدابسته‌اند و بر آن پایدارند. خیلی از آنها به فیض شهادت رسیدند خیلی‌ها نیز هنوز منتظر شهادتند.

 بررسی نحوه تخصیص ارز به دستگاه‌های دولتی با حضور نهادهای مسوول؛پانا|

رییس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی از بررسی نحوه تخصیص ارز به دستگاه‌های مختلف دولتی در نشست روز دوشنبه این فراکسیون با حضور نمایندگان نهادهای مسوول خبرداد.محمود صادقی، در نشست خبری خود در حاشیه صحن علنی تصریح کرد: «بحث فرآیند تخصیص ارز، ثبت سفارش و بازگشت و واردات کالا به کشور ابهام‌هایی دارد که قرار است این فراکسیون با استفاده از جایگاه نظارتی خود به صورت جدی به موضوع نحوه تخصیص ارز ورود کند.» رییس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی ادامه داد: «قرار است در این نشست رحمانی وزیر صنعت درباره شفاف‌سازی ثبت سفارشات و واردات محقق شده با ارز ترجیحی، تبعین اعتبارسنجی متقاضی ارز ترجیحی و همچنین رویه‌های پیشگیری از سوءاستفاده‌ها و عدم بازگشت ارز ترجیحی مسائلی را مطرح کند.»

 

ارسال نظر