روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۴۷۵

    واکنش ظریف به نمایش ضد ایرانی جدید امریکا در ورشو؛تعادل|

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به طرح امریکا برای برگزاری اجلاسی علیه ایران در ورشو پایتخت لهستان، در صفحه توئیتر خود نوشت: این لکه ننگ از دامان دولت لهستان پاک شدنی نیست.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در این پیام توئیتری نوشت: «جهت یادآوری به میزبان/شرکت‌کنندگان همایش ضدایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضدایرانی امریکا شرکت کردند یا مرده‌اند یا سیاه‌رو شده‌اند یا به حاشیه رانده شدند. و ایران قوی‌تر از همیشه است.

دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان سیرک مذبوحانه ایران‌ستیزان شده است.»

   «فاتح»به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود؛ ایسنا|

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق زیر دریایی «فاتح» به ناوگان این نیرو در نهم بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.امیر دریادار حسین خانزادی دیروز در حاشیه مراسم ختم والده فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره الحاق

زیر دریایی فاتح به ناوگان این نیرو گفت: این زیردریایی نهم بهمن‌ماه سال جاری به ناوگان نداجا ملحق می‌شود.او خاطرنشان کرد: هرجایی که مملکت اراده کند نداجا حضور داشته باشد، اینکه کدام اقیانوس باشد، مهم نیست؛ چراکه در همه دریاهای آزاد امکان حضور برای همه ملت‌ها وجود دارد و هر ملتی که قدرت دریانوردی داشته باشد، می‌تواند در دریاهای آزاد حضور داشته باشد.

   تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنید؛پرتال وزارت خارجه|

وزارت امورخارجه کشورمان در پی شیوع آنفلوآنزای خوکی در کشور گرجستان، توصیه‌های مسافرتی به شهروندان ایرانی جهت سفر به این کشور ارایه کرد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه در این ارتباط آمده است: با توجه به اخبار مربوط به شیوع آنفلوآنزای خوکی در کشور گرجستان، به هم‌وطنان عزیزی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه می‌شود جز در موارد ضروری تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند.

   تبدیل «تحریم با حداکثر فشار»

به «سمینار و کنگره» به معنای باختن قافیه است؛ ایسنا|

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان که روز گذشته توسط وزیر خارجه امریکا مطرح شد، اظهار کرد: تبدیل «تحریم با حداکثر فشار» به «سمینار و کنگره» به معنای باختن قافیه است.امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه مراسم ختم والده فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران در واکنش به بیانیه امریکا و لهستان درباره برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در ماه آینده میلادی، اظهار کرد: آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به سمینار و کنگره می‌رسد مفهومش این است که قافیه را باخته است.

   سفیر ایران در لندن هم به جمع رسواکنندگان ترامپ پیوست؛ برنا|

سفیر ایران در لندن، جمعه شب در پیامی توییتری کلیپی از سخنان دونالد ترامپ مربوط به پانزده سال پیش را منتشر کرد که در آن از مقابله با هرگونه دیوار سخن می‌گفت. «حمید بعیدی نژاد»، سفیر ایران در لندن، در توضیح این کلیپ نوشت: «دونالد ترامپ: هیچگاه تسلیم نشوید. اگر با یک دیوار بتنی روبرو شدید، به هر روشی شده: چه از درون آن، چه از بالای آن، و چه از راه دور زدن آن، به هر حال از آن عبور کنید و خود را به آنطرف دیوار برسانید. حالا آقای ترامپ باید امیدوار باشد که مردم پشت دیوار مرز مکزیک، این کلیپ را نبینند.»

 

ارسال نظر