روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۱۸

    تاکید بر تسریع در انجام توافقات با کشورهای همسایه؛پاد|

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهور و با حضور رییس مجلس و معاونان قوا تشکیل شد. در این جلسه گزارشی از همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و توافق‌های انجام شده برای گسترش مبادلات کالا و خدمات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک ارایه شد و تسریع در انجام توافقات مورد تأکید قرار گرفت. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت خودروهای سواری وارداتی که در انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی‌اند، ارایه داد و شورای عالی با تأکید بر اجرای مصوبه اخیر هیات وزیران در این زمینه، تصمیم‌های لازم برای تسریع در ترخیص خودروهای مشمول این مصوبه و رسیدگی قضایی به تخلفات و جرایم متخلفان در واردات خودرو را اتخاذ کرد. در ادامه، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از پیشنهادها و اقدامات در جهت اصلاح نظام بانکی ارایه کرد و شورای عالی با هدف سلامت نظام بانکی، صیانت از حقوق سپرده گذاران در موسسات اعتباری، بهبود مدیریت و اصلاح این موسسات و نحوه تقویت نظارت بانک مرکزی در این زمینه، تصمیم‌های لازم را اتخاذ کرد.

    دستور رییس‌جمهور برای رسیدگی به ادعای خشونت علیه اسماعیل بخشی؛تعادل|

مشاور روحانی از دستور  رییس‌جمهور برای رسیدگی به ادعای خشونت علیه فرد بازداشتی خبر داد. حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: با دستور صریح رییس‌جمهور رسیدگی به ادعای خشونت علیه فرد بازداشتی با سرعت و دقت انجام خواهد شد.

     تلاش برای تدوین لایحه جامع حمایت

از حقوق حیوانات ؛ایسنا|

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس‌جمهور گفت: پیرو جلسه مبسوطی که با فعالان، اعضای سازمان‌های مردم نهاد و  کنش گران عرصه حقوق حیوانات برگزار شد تلاش خواهیم کرد طی مدت کوتاهی لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات را با همکاری صاحب نظران این عرصه تدوین کنیم. علی‌اکبر گرجی ازندریانی با اعلام این مطلب افزود: به این منظور با همکاری سازمان‌های مردم نهادفعال متن پیش نویس اولیه‌ای تهیه گردیده است اما به منظور جامع‌سازی و همه‌جانبه نگری این لایحه لازم است تا تمامی پیشنهادات این حوزه مورد دریافت و بررسی قرار گیرد تا پس از تنقیح، ویرایش اولیه این لایحه تهیه شود.

    دستورالعمل پایش سلامت ایثارگران ابلاغ شد؛ایلنا|

دستورالعمل پایش سلامت جامعه ایثارگران پس از تصویب در کمیته سلامت و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرا به مدیران کل بنیاد در استان‌ها ابلاغ شد. یکی از وظایف محوری بنیاد شهید و امور ایثارگران ارایه خدمات سلامت ویژه به جامعه ارجمند ایثارگری است که در همین راستا معاونت بهداشت و درمان بنیاد به عنوان متولی برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌های خدمات بهداشتی، درمانی، توان‌بخشی و بازتوانی همه آن عزیزان اعم از والدین، همسران و فرزندان معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان و با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی آنان دستورالعمل «برنامه پایش سلامت» را به‌روز‌رسانی، تدوین و ارایه کرده است.

    هیات‌رییسه تفحص از گمرک مشخص شد؛ تسنیم|

 زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای هیات‌رییسه تحقیق و تفحص از گمرک خبر داد. او گفت: ‌طبق رای‌گیری انجام شده در کمیسیون نادرقاضی پور نماینده ارومیه در مجلس رییس این هیات‌ تحقیق و تفحص شد. سعیدی با بیان اینکه عامرکعبی و بنده به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم این هیات انتخاب شدیم، افزود: اسماعیلی نیز به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص از گمرک انتخاب شد.

    زمان برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد؛ ایلنا|

 یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس درباره جلسه غیررسمی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه طرح و لوایح زیادی وجود دارد، در جلسه غیررسمی سه شنبه یک رأی‌گیری استمزاجی از نمایندگان گرفته و بنا شد جلسات مجلس شورای اسلامی از روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه موکول شود. وی ادامه داد: بارأی نمایندگان مقرر شد جلسات روزهای سه‌شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تا انتهای سال در دو نوبت برگزار شود.

    نمایندگان از پاسخ‌های وزیر فرهنگ درباره تضعیف حقوق انتشارات قانع نشدند؛ خانه‌ملت|

 نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ کشور با 96 رأی موافق، 65 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وی قانع نشدند. احد آزادی خواه در توضیح روند بررسی سوال شهاب نادری نماینده پاوه، از صالحی وزیر ارشاد گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس سوال فوق در جلسه 9 مرداد سال جاری در کمیسیون و با حضور نماینده سوال‌کننده و وزیر فرهنگ مطرح شد.

 

ارسال نظر