روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۷۹

  جلسات مرکز پژوهش‌ها با نهادهای نظارتی برای اصلاح قانون بازنشستگی؛ مهر|

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: جلساتی در هفته جاری با حضور دستگاه‌های ذی ربط برای بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد شد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید نظرات دستگاه‌های نظارتی و مجری این قانون را استماع کنیم تا بعد از آن بتوانیم برای اصلاح این قانون تصمیم‌گیری کنیم. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مسوولان سازمان اداری و استخدامی کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و  معاونت حقوقی رییس‌جمهور در این جلسه حضور خواهند یافت.

  تعهد سه کشور اروپایی به حفظ عراق

از تاثیرات تحریم ضدایرانی امریکا؛ ایسنا|

سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد با حمایت مجدد از برجام تاکید کردند که عراق را از تاثیرات تحریم‌های امریکا علیه ایران حفظ می‌کنند. دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد دیدار و در رابطه با برخی مسائل از جمله تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بحث و گفت‌وگو کرده است. در این دیدار با اشاره به مساله تقویت روابط میان عراق و انگلیس و فرانسه و آلمان و حمایت آنها از عراق در مرحله آتی، سفیران این سه کشور اروپایی بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران، حمایت از مواضع عراق و همچنین حفظ عراق از تاثیرات تحریم‌های امریکا علیه ایران تاکید کردند.

   واکنش وزارت خارجه به یک ادعا؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشورت‌های استکهلم ماهیت یمنی- یمنی دارد و جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن (از جمله در بند سوم طرح وزیرامور خارجه) بر ضرورت انجام گفت‌وگوهای یمنی - یمنی به دور از دخالت بیگانگان تاکید داشته است .  بهرام قاسمی در خصوص ادعای برخی رسانه‌های خارجی که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد حضور هیاتی برای شرکت در مذاکرات یمنی‌ها در استکهلم را داده است، اظهار کرد: مشورت‌های استکهلم ماهیت یمنی- یمنی دارد و جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن (از جمله در بند سوم طرح وزیرامور خارجه) بر ضرورت انجام گفت‌وگوهای یمنی - یمنی به دور از دخالت بیگانگان تاکید داشته و پیوسته حمایت شفاف و کامل خود را از ماموریت سازمان ملل متحد در مسیر پیگیری یک راهکار سیاسی مناسب به عنوان یگانه راه‌حل بحران مزبور اعلام کرده است.

  کالا‌های مورد نیاز شب عید به موقع

در دسترس مردم قرار گیرد؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری بر تنظیم بازار شب عید و رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: اقلام و کالا‌های مورد نیاز شب عید به موقع در دسترس مردم قرار گیرد. جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت تنظیم قیمت اقلام و کالا‌های مورد نیاز مردم برای شب عید دیروز - به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد.اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت تنظیم قیمت اقلام و کالا‌های مورد نیاز مردم برای شب عید با تاکید بر اینکه مردم نباید برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز شب عید دغدغه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کالاهای مورد نیاز شب عید به موقع در بازار توزیع و در دسترس مردم قرار گیرد. جهانگیری از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای ایام پایانی سال انجام دهند تا وضعیت بازار شب عید اطمینان‌بخش بوده و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

در این نشست همچنین راهکارهای تنظیم بازار شب عید و تامین کالا به مقدار کافی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

   مالیات را باید از یقه سفیدها گرفت؛ ایسنا|

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کنوانسیون‌هایی که پیش روی ملت می‌گذارند می‌خواهند خودتحریمی برای خود ایجاد کنیم. یقین داریم که با صبوری و هوشیاری جامعه مردم ما در برابر این توطئه جدید پیروز می‌شوند.

سید ابراهیم رییسی دیروز در دانشگاه شهید بهشتی گفت: نقدینگی اگر در خدمت تولید قرار نگیرد سیل بنیان‌کن می‌شود. مدیریت بر منابع بسیار مهم است. ما این دوسال هم مالیات ارزش افزوده می‌دهیم هم مالیات خرجی می‌دهیم حداقل آنهایی که فرار مالیاتی دارند، جلویشان را بگیرند. مالیات را باید از یقه سفیدها گرفت. اگر کسانی که مالیات نمی‌دهند ازشان مالیات گرفته شود جلو این دلال بازی‌ها گرفته می‌شود.

  توافق فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران؛ ایسنا|

یک نشریه آلمانی به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران با یکدیگر توافق کرده‌اند. نوشته نشریه ویرتشافتز وخه، دیپلمات‌ها می‌گویند که فرانسه و آلمان برای حفظ کانال‌های پرداخت به ایران به منظور ادامه تجارت میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی بر سر یک سازوکار مالی ویژه توافق کرده‌اند که بر اساس آن، قرار است شرکت مربوطه در فرانسه باشد و رییس آن از آلمان انتخاب شود. به گفته این دیپلمات‌ها، تاکنون 9 کشور برای کار با این سازوکار مالی اعلام آمادگی کرده‌اند، از جمله ایتالیا، اسپانیا، اتریش و بنلوکس (اتحادیه اقتصادی – سیاسی هلند، بلژیک و لوکزامبورگ) . این سازوکار به تجارت در حوزه‌ کالاهای بشردوستانه همچون غذا و دارو محدود خواهد بود که هدف تحریم‌های امریکا قرار نگرفته است.

 

ارسال نظر