روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۸۳۶

   دستورالعمل اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای قوه قضاییه ابلاغ شد؛میزان|

دستورالعمل اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای قوه قضاییه ازسوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شد.

به گزارش قوه قضاییه، بخشی از متن دستورالعمل اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌‌ای قوه قضاییه به شرح زیر است: ماده1ـ به منظور هماهنگی و تمرکز در سیاست‌ها، انسجام در برنامه‌های کلان اطلاع‌رسانی قوه‌قضاییه و با هدف ارتقاء فرهنگ حقوقی قضایی، گسترش دسترسی جامعه به عدالت قضایی، اطلاع‌رسانی شفاف سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد قوه قضاییه و در اجرای برنامه‌های توسعه قضایی است.

   احضار سفیر دانمارک در وزارت خارجه و اعلام اعتراض ایران به وی؛ ایسنا|

 صبح دیروز سفیر دانمارک در تهران با احضار در وزارت امور خارجه با رییس اداره اول امور شمال اروپا ملاقات کرد. در این ملاقات مراتب اعتراض کشورمان نسبت به واکنش‌های شتابزده سیاسی و رسانه‌ای برخی مقامات دانمارکی نسبت به دستگیری یک شهروند نروژی - ایرانی تبار به اتهام داشتن برنامه برای ترور فردی در دانمارک به سفیر این کشور در تهران اعلام شد. رییس اداره اول امور شمال اروپای وزارت امور خارجه در این ملاقات مجددا تاکید کرد که اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب می‌کنیم.

   نمایندگان تهران و برلین درباره بهره‌مندی ایران ازمزایای برجام گفت‌وگو کردند؛ برنا|

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در دیدار با همتای آلمانی خود درباره ضرورت یافتن راه‌حل‌ها و سازوکارهای موثر برای بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی ناشی از برجام تأکید کرد. طرفین در این دیدار بر ضرورت افزایش تلاش‌های مشترک برای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه امریکا تأکید کردند. گرهارد کنتزلو سفیر آلمان تصریح کرد که حفظ و ارتقا چندجانبه گرایی در برابر سیاست یکجانبه‌گرایی و همچنین حاکمیت حقوق بین‌الملل، بخشی از اصول خدشه‌ناپذیر دولت آلمان در سیاست خارجی است.

   استیضاح وزیرکشور دوشنبه آتی در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود؛ ایرنا|

تقاضای استیضاح وزیر کشور دوشنبه آینده در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. بنابر دستور هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقاضای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر دوشنبه - 14 آبان ماه در این کمیسیون بررسی می‌شود. تقاضای استیضاح وزیر کشور چهارشنبه 11 مهرماه با 25 امضا و در 13 محور تقدیم هیات رییسه مجلس شد. سهل‌انگاری در مباحث امنیتی به ویژه حمله تروریستی اهواز با توجه به اینکه وزیر کشور، رییس شورای امنیت کشور است، اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری در دولت یازدهم و دوازدهم از مهم‌ترین محورهای 13گانه این تقاضای استیضاح است.

   دعوت ایران از نماینده ویژه پادشاه عمان برای سفر به تهران؛ سخنگو|

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی در عمان صبح دیروز با اسعد بن طارق، معاون نخست‌وزیر و نماینده ویژه سلطان قابوس در محل دفتر وی دیدار و رایزنی کرد. در این ملاقات دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و گسترش همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. در این دیدار سفیر ایران، دعوت جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور از وی برای سفر به تهران را به این مقام عمانی تسلیم کرد .

   چرایی فرصت ایران به اروپا ؛ ایسنا|

قاسمی با اشاره به فرصت ایران به گروه ۱+۴ برای تهیه ساز وکارهایی جهت بهره‌مندی ایران از مزایای برجام گفت: ایران نه الزاما به این دلیل بلکه به دلایل منطقی و تعهدات بین‌المللی‌اش و همچنین آموزه‌های فرهنگی و نوع نگرش خود، تاکنون به انتظار تهیه و تدوین سازو کارهای اروپا به تماشا نشسته است. وی با اشاره به اینکه امریکا بعد از خروج از برجام با سرزنش بسیاری از کشورها حتی متحدینش روبرو شد و در این زمینه مورد انزوا قرار گرفت، اظهار کرد: امریکا همه ترفندهایش را علیه ایران به کار گرفته است، شرکای منطقه‌ای او نیز با تمام توان طی ماه‌های اخیر خزانه خود را در جهت تخریب وجهه و اقتصاد ایران به‌کار گرفته و حرکات ایذایی خود را تشدید کرده‌اند اما ایران، ایران است و ایرانی بر اساس تجربه‌های تاریخی خود می‌داند دشمن را چگونه به دام آورد و آن را در برابر ایستادگی خود وادار به تسلیم کند.

 

ارسال نظر