12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج سال گذشته پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۱۲
12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج
 سال گذشته پرداخت شد

وزیر ورزش و جوانان از پرداخت 12هزارمیلیارد تومان تسهیلات ازدواج به یک میلیون و 175هزار متقاضی در سال 1396 خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی‌فر دیروز در نشست هم‌اندیشی رییسان مجمع سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل‌ها در مورد میزان تسهیلاتی که در سال‌های اخیر به ازدواج جوانان اختصاص یافت، گفت: در سال 92 مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده به جوانان تا سقف 3میلیون تومان، دو هزار و 900میلیارد تومان بود که این رقم در سال 1395 با سقف 10میلیون تومان به 9هزار و 800 میلیارد تومان یعنی به 5/3 برابر افزایش یافت. او ادامه داد: این تسهیلات در سال گذشته به مرز 12هزارمیلیارد تومان رسید که از بین حدود یک میلیون و 290هزار نفر متقاضی یک میلیون و 175هزار نفر این تسهیلات را دریافت کردند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تلاش دولت تحقق وعده‌ها و سیاست‌‌هاست که مهم‌ترین آن مشارکت اجتماعی جوانان به عنوان حقوق شهروندی است.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند مشارکت اجتماعی جوانان را که با نگاه امنیتی در دولت‌های گذشته محدود شده بود به فضای امن و سالم تبدیل کند. او یادآور شد: بر این باوریم اگر مشارکت جوانان تحقق پیدا نکند موارد مختلفی از جهت شخصی و اجتماعی برای کشور به وجود می‌آید.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر شود که مجموعه دولت برای تحقق زمینه‌های مشارکت جوانان قدم‌های اساسی برنداشته است.  سلطانی‌فر گفت: در عصر حاضر این حقوق غیرقابل انکار شهروندی است و مجموعه دولت بحث دسترسی به اطلاعات و شفاف‌سازی را به عنوان یک سیاست و رویکرد مهم در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

ارسال نظر