روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۶۵

 تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در دستور کار جلسه آینده مجلس؛ ایسنا  نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در دستور کار جلسه علنی روز یک‌شنبه خود دارند. بر اساس گزارش اعلامی مجلس برای جلسه علنی روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند ماه، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار دارد. گزارش کمیسیون برنامه در مورد عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها طی سال‌های ۸۹ تا ۹۵ و گزارش کمیسیون انرژی درباره نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی نیز در دستور کار جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس است.

 منشور حقوق شهروندی باور به منزلت زنان و مردان است؛ ایرنا  نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست سازمان ملل متحد با برشمردن اقدامات ایران در توانمند‌سازی زنان گفت: منشور حقوق شهروندی نتیجه باور ایران به منزلت زنان و مردان در بهره‌گیری از حقوق بشر است. پروانه سلحشور که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست شصت و دومین کمیسیون مقام زن در مقر نیویورک سازمان ملل متحد حضور یافته بود، افزود: از آنجایی که اقدامات با صدای بلندتر از کلمات سخن می‌گویند به اقدامات مهم جمهوری اسلامی ایران در مشارکت زنان در امور سیاسی، اقتصادی، آموزشی و شاخص‌های بهداشتی، می‌پردازم. او ادامه داد: اعتقاد عمیق کشور من به شأن و منزلت زنان و مردان در بهره‌گیری از حقوق بشر باعث شده تا تلاش‌های زیادی برای پوشش مسائل زندگی انجام شود.

 نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان برگزار شد؛ برنا   نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته در باکو برگزار شد. محمدجواد ظریف در ابتدای نشست چهارجانبه باکو بر اهمیت این نشست برای تقویت ثبات، امنیت و رونق اقتصادی در منطقه و مقابله با تهدیدات امنیتی مشترک مانند تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد. همکاری چهار کشور حاضر درباره تقویت صلح و ثبات و امنیت منطقه، همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و فرهنگی از جمله موضوعات مطرح شده میان طرفین بود.

 مجلس با لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت می‌کند؛ خانه ‌ملت  عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است، دولت نمی‌تواند به اهداف مدنظر ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها دست پیدا کند از این رو مجلس با این موضوع مخالف است. جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت گفت: دولت لایحه‌یی حدود 7 ماه قبل به مجلس ارائه کرد تا برخی وزارتخانه‌ها مثل راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفکیک شده و وزارتخانه‌های جدیدی تشکیل شود. او افزود: مجلس با این لایحه مخالفت کرد و در کمیسیون‌ها هم موضوع بی‌نتیجه ماند لذا برای چنین تغییرات ساختاری لازم است، کمیسیون ویژه میان دولت و مجلس شکل بگیرد و روی موارد مختلف فکر شود.

 وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت‌وگو با ایران تاکید کرد؛ ایسنا  «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت‌وگو با ایران برای حل اختلافات و تامین امنیت منطقه تاکید کرد.  روزنامه الشرق قطر روز جمعه نوشت: العطیه در پاسخ به سوالی پیرامون موضع امریکا درباره ایران و تاثیر تعیین وزیر خارجه جدید امریکا بر توافق هسته‌یی اظهار داشت؛ موضع ما در این خصوص روشن است. قطر همیشه خواستار حل موضوعات منطقه از طریق گفت‌وگو بوده است. ما همیشه خواستار گفت‌وگوی فراگیر برای امنیت و ثبات منطقه هستیم.  وزیر دفاع قطر همچنین بر لزوم اجرایی شدن پیشنهاد «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور برای همکاری امنیتی بین کشورهای منطقه با حضور همه بازیگران و با هدف دستیابی به صلح و امنیت تاکید کرد.

 مراسم ختم آیت‌الله شاه‌آبادی برگزار شد؛ فارس  مراسم ختم آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز (جمعه 25 اسفند) با حضور تنی چند از شخصیت‌ها و مقامات کشور در مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی خیابان پامنار تهران برگزار شد.  در این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس دهم، سیدمحمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، عبدالعلی علی‌عسگری رییس سازمان صداوسیما، جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران و جمعی از طلاب و علمای حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

 گزارش‌های اقتصادی دولت «روتین» است؛ مهر  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گزارش رییس‌جمهور و اعضای کابینه از وضعیت اقتصادی کشور گفت: در این گزارش‌ها، فعالیت‌‌های متعارف و روتینی مطرح می‌شود.  غلامرضا مصباحی‌مقدم پیرامون موضوعات اقتصادی اظهار داشت: ملت ایران در انقلاب اسلامی، خواهان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی بود؛ استقلال سیاسی به‌طور کامل تحقق پیدا کرد به‌طوری که هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند، اراده خود را بر ما تحمیل کند. مصباحی‌مقدم با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بر اثر تهدیدها، تحریم‌ها و ضعف اجرایی با مشکل مواجه است، اظهار داشت: بیکاری گسترده به خصوص برای جوانان تحصیل‌کرده، معیشت سخت و به خصوص فساد برای ملت ما غیرقابل تحمل است.

 نسل جوان ما متدین هستند؛ ایرنا  وزیر علوم در هجدهمین نشست قرارگاه شهید علم‌الهدی که در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، از نسل جوان کشور به عنوان نسلی متدین نام برد که اعتقاد قلبی به ائمه‌معصومین (ع) دارند.  منصور غلامی در این نشست با تاکید بر اینکه باید به جوانان میدان داد تا در انجام امور بخش‌های مختلف جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: ما باید جوانان مستعد و خوش‌فکر را به میدان بیاوریم تا هم بتوانند تجربه‌اندوزی کنند و هم استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان تضمینی برای پیشرفت و توسعه آینده جامعه و کشور باشد.

 

 

ارسال نظر