دشمنان در حوادث اخیر به‌دنبال کشته‌سازی بودند

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۳۰
دشمنان در حوادث اخیر به‌دنبال کشته‌سازی بودند

گروه ایران|

«پروژه کشته‌سازی در حوادث اخیر» عنوان راهبردی است که عبدالرضا رحمانی‌فضلی معتقد است در پشت پرده حوادث اخیر از سوی معاندان و دشمنان کشورمان پیگیری شده است؛ پروژه‌یی که تلاش می‌کند تا با ایجاد فضای هیجانی ناشی از کشته شدن افراد در بطن تجمعات عمومی، انگیزه لازم را برای افزایش دامنه‌های تظاهرات ایجاد کند.

در مسیر همین راهبرد است که وزیر کشور می‌گوید: اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به‌دنبال کشته‌سازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تشییع

3 نفر از شهدای حادثه اخیر که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد ضمن عرض تسلیت بابت شهادت نیروهای انتظامی و بسیج در این حادثه گفت: ما در جریان توطئه امریکا، صهیونیست و اذناب‌شان در منطقه هستیم، رژیم‌صهیونیستی، مرتجعین منطقه و امریکا انواع و اقسام توطئه‌ها را طراحی می‌کنند. ما در دی‌ماه مجموعه اقداماتی در سطح کشور براساس بسترها و شرایط اجتماعی توسط تحریک، تشویق و کمک عوامل خارجی را شاهد بودیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مقابل این حوادث شاهد بودیم که چگونه مردم با صبوری، هوشمندی، درایت و اقتدار تمام توطئه‌های آنها را در حوادث و اغتشاشات دی‌ماه از بین بردند. رحمانی‌فضلی تصریح کرد: چقدر دولت‌هایی که کینه در دل دارند علیه ملت موضع‌گیری کردند و بعد پرونده را به سازمان ملل بردند و هر اقدامی که می‌توانستند انجام دادند اما ملت آنها را شناخته است و تحت لوای رهبری با اعتقادات دینی و انقلابی مسیر امام و شهدا را طی می‌کند.

رحمانی‌فضلی گفت: بعد از حوادث دی‌ماه دشمن به‌دنبال طراحی اقداماتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است. واقعه تجمع عده قلیلی در جای مشخص به‌عنوان اعتراضات واهی برای این مساله بود که بتوانند از این موضوع به‌عنوان یک جرقه دیگر و ایجاد تنش اجتماعی و نهایتا امنیتی کردن فضا مجددا ایران را در شرایط بی‌ثباتی قرار دهند. زیرا افتخار ما این است که در منطقه‌یی که بی‌ثباتی در آن توسط تکفیر و صهیونیست ایجاد شده است، توانسته امنیت را حفظ کند و می‌خواستند کانون ثبات و امنیت در منطقه را با ایجاد حوادث کوچک، ناامن در دنیا جلوه داده و می‌خواهند شرایط ایران را بی‌ثبات جلوه دهند.

 برخورد منطقی نیروی انتظامی

وزیر کشور اعلام کرد: در حادثه اخیر نیروی انتظامی که مظهر اقتدار، نظم و امنیت داخلی کشور است و این اقتدار، نظم و امنیت را نه امروز که سال‌هاست دارد و امنیت داخلی را مدیون این نیرو هستیم به‌خوبی درایت و هوشمندی و اقتدار خود را به اثبات رساند. ماهی نیست که شاهد رشادت و به شهادت رسیدن عوامل نیروی انتظامی نباشیم، ما با خدا، ولایت و مردم تعهد و میثاق داریم و کینه و خشم در دل ما از مستکبر و شیطان و ایادی‌اش داریم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: هر چند برای ما سخت است عزیزی را از دست دادن، طراحی و توطئه‌یی که در این واقعه شده بود این بود که از یک کانون کوچک با تهییج و با تهدید و ایجاد اغتشاش‌های محلی در مناطق مختلف دامنه آن را در سطح کشور بگسترانند.

او اضافه کرد: براساس اطلاعات و اخبارمان هدف این بوده است که از نقطه شروع با درگیری‌هایی که ایجاد می‌کنند، عواطف و احساسات جریان خودشان را در سراسر کشور در حمایت از این گروه اقلیت خشونت‌طلب جذب کنند و در سراسر کشور در جاهایی که کانون اقلیت‌ها و جریان‌های اجتماعی اقلیت‌هاست کشور را دچار تلاطم کنند. بعد از خویشتنداری و درایتی که نیروی انتظامی و شورای تامین انجام داد، موضوع به نحو مطلوبی ساماندهی شد. اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به‌دنبال کشته‌سازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: اما باز نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و همه اقداماتی که ناشی از خردورزی و هوشیاری و احساس مسوولیت این نیرو بود تلاش کرد این موضوع اتفاق نیفتاد.

 خردورزی در مواجهه با مشکلات

او تاکید کرد: ما از برنامه همه گروه‌هایی که به‌دنبال ایجاد تحرک در کشور هستند، اطلاع داریم. برای نیروی انتظامی مقابله با کسانی که به‌دنبال ایجاد تحریک در جامعه هستند کار آسانی است اما می‌دانستند که آنها به‌دنبال چه اهدافی هستند. ما اطلاع داشتیم که در جریان عملیات خود آنها می‌خواستند از بین خودشان اقدام به کشته‌سازی کنند بنابراین نیروی انتظامی کار اطلاعاتی دقیق و تمام سرشاخه‌های آنها را شناسایی کرد و درست در زمانی که اتمام وقت‌ها برای آنها تمام شد ظرف 10دقیقه وظیفه خود را انجام داد. وی بیان داشت: ما اقتدار و شجاعت را در خرد و عقلانیت می‌دانیم، ما اقتدار و شجاعت را در کاهش هزینه‌ها می‌دانیم. شمایی که این عزیزان ما را به ناحق و مظلومانه شهید کردید کار خیلی مهم نظامی انجام ندادید، یک بی‌عقل خشونت‌طلب افراطی در ماشین می‌نشیند و انسان‌های بی‌گناهی که از اطراف‌شان مطلع نیستند به طرف‌شان می‌رود، نمونه این عملیات‌ها را در جریان خشونت‌طلب و افراطی داعش دیده‌ایم. کسانی که از عرفان، دل و عشق ظاهری صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه تیغ وارد می‌شوند برای همین خواستیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آنها جدا باشد. ما انتظار داریم و داشتیم که جریان اکثریت با عقلانیت و منطق جریان اقلیت افراطی وابسته را شناسایی کرده و صف خودشان را جدا کنند.

 

 

ارسال نظر