روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۳۲

 تحقیق و تفحص از وزارت علوم رد شد؛ پانا  نمایندگان در نشست علنی دیروز (سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی فرهادی با ۱۲۲رای موافق، ۶۸رای مخالف و ۶رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 جلوگیری از اخذ عوارض در آزادراه زنجان - قزوین انقلابی بود؛ ‌ایسنا   فریدون احمدی نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: اخیرا دادستان قزوین به دلیل اینکه خدمات مطلوبی به مردم در ‌آزادراه زنجان - قزوین ارائه نشده بود، این امر را محکوم کرد و گرفتن عوارض را چند روزی ممنوع کرد که این اقدام یک اقدام انقلابی است و نشان می‌دهد، قوه قضاییه باید مستقل باشد. او افزود: از وزارت راه و شرکت آزادراه‌ها گله داریم چراکه این آقایان آزادراه‌ها را رها کرده‌اند. چرا در این چند روز وزارت راه و شرکتی که به وزارت اقتصاد وابسته است، عکس‌العملی انجام نداده‌اند.

 مجلس روز پنج‌شنبه هفته جاری جلسه ندارد؛ میزان   اکبر رنجبرزاده از بررسی کلیات لایحه بودجه در نشست امروز (چهارشنبه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: سه مخالف و سه موافق هر یک به مدت ۵ دقیقه درباره کلیات لایحه بودجه اظهارنظر می‌کنند و نماینده دولت و کمیسیون تلفیق در مجموع می‌توانند ۳۰دقیقه از لایحه و گزارش دفاع کنند. عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس روز پنج‌شنبه برای بررسی بودجه نشست ندارد، افزود: امروز حداقل باید چهارساعت جلسه علنی تشکیل شود و تشکیل جلسه در نوبت عصر منوط به نظر نمایندگان است و جلسه بعدی روز شنبه است.

 لغو تابعیت پادشاه بحرین هم دور از ذهن نیست! مهر   دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: این‌گونه که بیگانگان و حاکمان افراطی داخلی امور بحرین را به دست گرفته‌اند، لغو تابعیت پادشاه بحرین هم دور از ذهن نیست. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در توییتی به زبان عربی تاکید کرد: تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم به اصطلاح با حکم پادشاهی (مرسوم ملکی) سلب شد، حال دیوان عالی بحرین حکم کدام دادگاه یا محکمه را تایید کرده است؟!

 ارائه لایحه تجمعات اعتراضی بدون قید و شرط؛ خانه ملت   عضو فراکسیون امید مجلس بر تدوین لایحه تجمعات اعتراضی بر پایه اصل ۲۷ قانون اساسی تاکید کرد و گفت: بدون هیچ قید و‌ بندی باید شرایط تجمعات در لایحه تشریح شود. محمود صادقی در خصوص لایحه کارشناسی تجمعات اعتراضی در کشور افزود: مسائلی چون کیفیت شرایط برگزاری اجتماعات بر مبنای اصل آزادی بیست و هفتم قانون اساسی و شورای نگهبان باید در لایحه دولت مورد توجه قرار گیرد. او با بیان اینکه نگاه برخوردپسینی در لایحه کارشناسی تجمعات اعتراضی باید جایگزین نگاه پیشینی شود، معتقد است: همان‌گونه که در بحث آزادی مطبوعات موضوع ممیزی بعد از انتشار در نظر گرفته شده، در خصوص تجمعات نیز تدابیر باید به نوعی اندیشیده شود که به اجتماعات بر پایه اصل آزادی مجوز داده شود.

 واکنش به نمایش مضحک تولید مدرک علیه ایران؛ تعادل   وزیر امور خارجه با انتشار توییتی به نمایش مقامات امریکایی در تولید مدرک علیه ایران واکنش نشان داد.  محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: مدتی قبل امریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی‌ها را نمایش داد. باید به آنها گفته شده باشد، موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید.

وی افزود: لذا این ‌بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم موسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی به‌ کار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!

 شرکت‌های دانش بنیان ساختار خدمات کشور را عوض می‌کنند؛ ایرنا   معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ساختار خدمات کشور را عوض می‌کنند و استقبال مردم نشان می‌دهد، جامعه تشنه این شیوه، نه شیوه‌های سنتی در ارائه خدمات است.

سورنا ستاری دیروز در حاشیه نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه در دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: حرکت جدی قوه قضاییه در این خدمات همچنین استفاده از توانمندی‌های این شرکت‌ها حائز اهمیت است ضمن اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان را تشویق به آمدن به این سمت می‌کنیم.

ستاری درباره محدودیت‌های استارت‌آپ‌ها(شرکت‌های نوپای اینترنتی) و انتظار از قوه قضاییه برای رفع این محدودیت‌ها اظهار کرد: باید با قوه قضاییه همفکر و هم حرکت باشیم؛ تلاش این است این محدودیت‌ها کمتر شود.

 کسی که شکمش گرسنه است اخلاق نمی‌فهمد؛ ایسنا    یادگار امام گفت: کسی که شکمش گرسنه است، اخلاق نمی‌فهمد و حتی دزدی برای او تجویز می‌شود بنابراین مسائل فرهنگی بعد از تامین نیازهای اولیه انسانی شکل می‌گیرد البته به این معنا نیست که همه افراد در اوج فقر بی‌اخلاقی می‌کنند زیرا هر قاعده‌یی مستثنا دارد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رییس و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حرم امام خمینی‌(ره) با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مورد راه‌حل مشکلات فرهنگی با تاکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، گفت: حل مشکلات فرهنگی نیازمند توجه به 3 نکته است؛ نخست تولید صحیح محصول فرهنگی؛ دوم توزیع صحیح آن و سوم ایجاد تقاضای حقیقی در مخاطب. اگر به هر کدام از این موارد توجه نکنیم نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

 امریکا در سوریه سر درگم است؛ ایرنا   نصرت‌الله تاجیک، سفیر پیشین ایران در اردن و تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: امریکا در سوریه سردرگم و سیاست‌هایش به هم‌ریختگی سیاسی و ژئوپلیتیک سوریه را در پی داشته است. به اعتقاد تاجیک امریکا در سوریه سردرگم است و اهداف و رویکردهای غیرشفافی دارد. نتیجه سیاست امریکا به هم‌ریختگی سیاسی و ژئوپلیتیک سوریه بوده و نوعی زمینه‌ساز عدم اعتماد بازیگران بوده است؛  او در ادامه گفت: یکی از عواقب این وضعیت این بوده که به نوعی بی‌اعتمادی بین نیروهای سیاسی و نظامی به وجود آورده است. وقتی سطحی از بی‌اعتمادی وجود داشته باشد اینها نمی‌توانند دور هم بنشینند و به هم اعتماد کنند و پروسه سیاسی را پیش ببرند.

 

ارسال نظر