روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴

 پارلمان اصلاحات رقیب شورای ‌عالی سیاست‌گذاری نیست- خانه ملت| عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه ایده پارلمان اصلاح‌طلبان می‌تواند به عنوان اتاق فکر در حوزه گفتمانی به دولت، مجلس و جریان‌های مختلف کمک فکری دهد، گفت: پارلمان اصلاحات رقیب شورای هماهنگی یا شورای ‌عالی سیاست‌گذاری نیست. علیرضا رحیمی با بیان اینکه انسجام سال‌هاست در دستور کار اصلاح‌طلبان است، افزود: باید اذعان کرد که نه تنها احزاب اصلاح‌طلب بلکه مجموعه جریان اصلاحات و مردم هم به این موضوع کمک کردند و همچنان که مشاهده شد از انتخابات 92 شروع و در هر عرصه انتخاباتی این انسجام بیشتر شده است و تقویت این انسجام همچنان جزو اهداف و راهبردهای جریان اصلاحات بوده و قاعدتا باید از هر حرکتی که انسجام را تضعیف کند، پرهیز کرد.

 چارچوب گزارش وزارت خارجه خوب است-ایرنا| نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزارت امور خارجه هر سه ماه گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون ارائه کرده است. حسین نقوی‌حسینی افزود: به دلیل اینکه 26 دی ماه 1394 آغاز اجرای برجام بوده است، 26 دی ماه 96 تاریخ ارائه هشتمین گزارش وزارت امور خارجه بوده است و این وزارتخانه هر 8 گزارش را در موعد مقرر ارائه کرده است. او گفت: چارچوب گزارش خوب و روند آن را دقیق توضیح داده است، این گزارش توضیحات در حوزه تحریم‌ها و حذف تحریم‌ها، تحریم‌های ناقض برجام، اقدامات امریکایی‌ها در مقابله با اجرای برجام، رفتارهای خصمانه امریکایی‌ها در برجام و موانع اجرای برجام را ارائه داده است.

 عدم رسیدگی به ادعاها باعث بی‌اعتمادی می‌شود - ایسنا| رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ادعاهایی که گاهی در مورد تخلف‌های پیش‌آمده از سوی برخی مسوولان مطرح می‌شود، گفت: اگر به ادعاها رسیدگی نشود، موجب بی‌اعتمادی عمومی می‌شود. جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی درباره رسیدگی به تخلفاتی که برخی افراد آنها را مطرح می‌کنند نیز افزود: این موضوع را باید از قوه قضاییه پرسید که چرا در برخی موارد رسیدگی نشده است. دادستان مدعی‌العموم است، دادستان هرجا احساس کند نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی شکل گرفته، می‌تواند ورود کند. این موضوع می‌تواند با شکایت فردی که ذی‌حق است یا اتهام نسبت به آن فرد مطرح شده، شکل گیرد.

 موضع نماینده کلیمیان در مجلس درباره توان موشکی- نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: هرگاه امریکا حاضر باشد درباره از بین‌بردن تسلیحات هسته‌یی خود مذاکره کند، ما هم همان موقع حاضریم درباره مسائل موشکی‌ خودمان مذاکره کنیم. سیامک مره‌صدق افزود: امریکایی‌ها نه تنها به دنبال از بین بردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی هستند بلکه آنها نابودی هویت جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند، چرا که بخشی از قدرت جمهوری اسلامی جنبه سخت‌افزاری دارد و بخش عمده آن جنبه نرم‌افزاری آن است. او افزود: هر کسی که مدعی است برای مذاکره با مسائل موشکی به ایران سفر می‌کند به نظرم باید ورود این‌گونه افراد را به کشور ممنوع اعلام کند.

  مرتب پیگیر لایحه اصلاح ساختار دولت در مجلس هستم- برنا| معاون پارلمان رییس‌جمهور گفت: اینکه با دوفوریت لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم، حکایت از اهمیت این لایحه برای دولت دارد. حسینعلی امیری پیرامون «اهمیت تفکیک وزارتخانه‌ها در دولت» گفت: این لایحه برای دولت بسیار مهم بوده و هست، من هم مرتب پیگیر این موضوع هستم. معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: اینکه با دوفوریت لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم، حکایت از اهمیتی است که ما برای این لایحه قائل هستیم. لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها فی‌الحال در دستور کار مجلس است و در حال پیگیری هستیم.

  امریکا و عربستان قادر به تغییر واقعیات نیستند - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: امریکا و عربستان سعودی نمی‌توانند واقعیات را تغییر دهند.

ظریف در ادامه نوشت: هر قدر بوق‌های تبلیغاتی ترامپ و همدستانشان «حقایق جایگزین (تقلبی)» تولید کنند، هر میزان که عربستان سعودی بازی تبلیغاتی «چشم‌انداز نورانی» (اشاره به ادعای وزیر خارجه سعودی در داووس) راه بیندازد و هر قدر امریکا تلاش کند شکست داعش را به نام خود ثبت نماید، نمی‌توانند واقعیت‌های زیر را تغییر دهند: ۱- این ایران بود که برای شکست دادن داعش به کمک مردم عراق و سوریه شتافت۲- این امریکا و عربستان سعودی بودند که به داعش سلاح دادند.

  برجام تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره مجدد نیست-باشگاه خبرنگاران| وزیر کشور درباره تشکیل کارگروه امریکایی-اروپایی برای اصلاح برجام گفت: برجام تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره مجدد نیست. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل کارگروه امریکایی-اروپایی برای اصلاح برجام، اظهار کرد: برجام تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره مجدد نیست. وی ادامه داد: امریکا تاکنون هر کاری که توانسته علیه کشورمان انجام داده است.

  پست توییتری بعیدی‌نژاد درباره رتبه‌بندی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی- تعادل| حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی رتبه اعتباری ایران را در طبقه‌بندی کشورهای پرخطر از 6 به 5 کاهش داد. او در ادامه نوشت: این رقم بازگوکننده ارزیابی این سازمان مبنی‌بر این مساله است که خطرات سرمایه‌گذاری موسسات صادراتی و اعتباری خارجی در ایران کاهش یافته است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی رتبه اعتباری ایران را سال گذشته از 7 به 6 ارتقا داده بود.

  انقلاب با حقوق‌های نجومی، ربا و اختلاس با خطر مواجه می‌شود- مهر| آیت‌الله جوادی‌آملی تاکید کرد: ممکن است انقلاب با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود؛ اگر امور را اصلاح کنیم، درهای رحمت خداوند باز می‌شود. آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقیلد در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهارداشت: وقتی یک نظامی، صبغه فرهنگی داشته باشد، دشمن فرهنگی نیز خواهد داشت، وقتی نظامی صبغه اقتصادی داشته باشد دشمن اقتصادی به مقابله او خواهد آمد و اگر نظامی صبغه اجتماعی داشته باشد دانشمندان فن اجتماع به تقابل آن می‌آیند.

 

 

ارسال نظر