روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۳۰

 انتصاب مسعود برومند به عنوان«دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری»- پاد| رییس‌جمهور بنا به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر مسعود برومند را برای یک دوره 4ساله به عنوان«دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد. در بخشی از حکم رییس‌جمهوری آمده است: «در اجرای ماده (۹) آیین‌نامه داخلی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 2/3/۱۳۸۵ شورای مذکور و بنا به پیشنهاد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به موجب این حکم برای مدت 4سال به عنوان«دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و همکاری سایر اعضای محترم آن شورا ضمن بهره‌مندی از آراء صاحبنظران و متخصصان ذی‌ربط موجبات ارتقای کیفیت سیاست‌گذاری در زمینه‌های مختلف علوم، تحقیقات و فناوری را فراهم آورید.»

لزوم سرعت بخشی به بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و کرمان- پاد| معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه و کرمان تاکید کرد.

جهانگیری دیروز در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه و کرمان ضمن دریافت گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله‌زده و میزان پیشرفت برنامه اسکان زلزله‌زدگان بر ضرورت تسریع در امر بازسازی این مناطق و تامین نیازهای زلزله‌زدگان تاکید کرد. او همچنین خواستار به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های استان برای بازسازی مناطق و ساماندهی هر چه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده شد.

 نهاوندیان، پزشکیان و محسنی‌اژه‌ای اعضای کمیته رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران- فارس| معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: برای حل مشکل سپرد‌ه‌گذاران موسسات مالی فاقد مجوز یا مجاز غیرمنضبط نیاز به همکاری ۳ قوه است. حسینعلی امیری در مورد آخرین وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: بخشی از این موضوع قضایی شده و در اختیار قوه قضاییه است و نیاز به پیگیری قضایی دارد. از زمانی که روسای 3 قوه منتخبانی را معرفی و به عنوان کمیته منتخب شروع به کار کردند، حل مشکل این افراد بسیار بهتر شده است. امیری در مورد اعضای کمیته منتخب رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران نیز بیان کرد: از طرف دولت آقای نهاوندیان، از طرف مجلس آقای پزشکیان و از طرف قوه قضاییه نیز حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای انتخاب شد‌ه‌اند.

 آقای باهنر به دلیل حمایت از احمدی‌نژاد عذرخواهی کنید- ایلنا| سخنگوی دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر قرار به پیش‌شرط گذاشتن است؛ آقای باهنر ابتدا باید از آوردن احمدی‌نژاد عذرخواهی کند، بگوید که چرا این کار را انجام می‌دهد سپس عنوان کند به چه دلیلی به قول خودشان احمدی‌نژاد را آورده‌اند.

رمضان‌زاده از پیش‌شرط باهنر برای آغاز گفت‌وگوی ملی گلایه می‌کند و می‌گوید این پیش‌شرط گذاشتن‌ها با توجه به مشکلات مبتلابه جامعه حل مسائل را بغرنج‌تر می‌کند. وی با انتقاد از اصولگرایان به دلیل حمایت از احمدی‌نژاد، محدودیت‌های ایجاد شده برای خاتمی را یک سوال مهم در ذهن افکار عمومی می‌داند که تاکنون پاسخ درستی به آن داده نشده است.

 خداحافظی نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در ایران با ظریف- پانا| نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در ایران در پایان ماموریت خود با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و خداحافظی کرد. دانا پا لا در پایان ماموریت خود در ایران در دیدار با ظریف به تلاش‌ها و کمک‌های کشورمان در قبال پناهندگان و مهاجران حاضر در ایران اشاره کرد و افزود:«ایران در چارچوب تعهدات بین‌المللی خود در قبال پناهندگان کارهای بسیار زیادی انجام داده است.»دیروز همچنین نخستین سفیر شیلی در کشورمان بعد از انقلاب استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه کشورمان کرد.

 بررسی اولویت‌دار پرونده دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر-خانه ملت| به گفته نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تمام نمایندگان مجلس خواستار آزادی دانشجویان و دانش‌آموزانی که مستقیما در تخریب شرکت نکرده‌ و ناآگاهانه در این شلوغی‌ها حضور داشتند، هستند. محمد کاظمی گفت: کمیسیون قضایی مجلس به صورت جدی وضعیت دانشجویان دستگیر شده را پیگیری می‌کند؛ وزیر علوم و آموزش و پرورش نیز برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان اقداماتی انجام داده‌اند. البته دانشجویانی که در تخریب اموال عمومی دخالت داشتند و مردم را برای دادن شعارهای ساختارشکنانه تحریک کردند، مرتکب جرم شدند و باید مجازات قانونی شوند.

 تعیین تکلیف افراد فاقد اوراق هویتی- فارس| نایب رییس کمیسیون اصل 90 گفت: در جلسه کمیسیون که با حضور نمایندگانی از سازمان ثبت احوال، وزارتخانه‌های امور خارجه کشور و اطلاعات برگزار شد، شکایت نمایندگان مشهد درخصوص وجود افراد فاقد اوراق هویتی در شهرهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محمدرضا امیرحسنخانی افزود: در این شکایت مطرح شده بود که ایرانی‌تبارهایی که مدتی پدران آنها در کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان زندگی می‌کردند و بعد یا به ایران مهاجرت کرده یا از آن کشورها رانده شدند، فرزندان آنها امروز فاقد اوراق هویتی بوده و با مشکلاتی مواجه هستند. درنهایت مقرر شد تا کمیته تخصصی توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه تشکیل و نتیجه را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند.

 آخرین خبر از بدهکار ۵۰۰ میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان- تسنیم| سخنگوی هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای پرداخت بدهی 500 میلیاردی یکی از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان که به کشور آلمان متواری شده است، گفت: در حال حاضر وکیل این فرد در جهت پرداخت بدهی‌ها به صندوق پیگیر موارد است. اسدالله عباسی افزود: هنوز قیمت‌گذاری کارشناسانه روی اموال این فرد انجام نگرفته است، این فرد در ایران اموالی دارد و هنوز این اموال قیمت‌گذاری نشده و قوه قضاییه در حال حاضر مشغول بررسی روی این اموال است.

 طرح تثبیت قیمت‌ها اشتباه بود- ایرنا| سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم که برای جلوگیری از تورم بوده و منجر به صدور کارت سوخت شد، طرحی اشتباه از سوی نمایندگان بود. اسدالله قره‌خانی افزود: نمایندگان می‌خواستند با این کار جلوی تورم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بگیرند، اما نتوانستند به اهداف و برنامه‌های خود در این زمینه برسند. به گفته قره‌خانی، نمایندگان مجلس بر افزایش 10درصدی قیمت‌ها در همه بخش‌ها و حتی حقوق و دستمزد در بودجه سال 97 تاکید دارند، زیرا با افزایش 50درصدی بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید را از دست می‌دهند.

 

ارسال نظر