روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۹۴

 انتصاب سراییان به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات»؛پاد| رییس‌جمهور در حکمی و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان را به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.  در بخشی از حکم سراییان آمده است:« در اجرای بند «ب» ماده(۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب می‌شوید. امید است بستر لازم جهت ارتقا و توسعه هر چه بیشتر فناوری اطلاعات در کشور را فراهم آورید.»

 ملاقات سرزده دادستان تهران با تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر؛فارس| جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح دیروز به مدت 3 ساعت با تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر تهران ملاقات کرد. در این بازدید سرزده که در زندان اوین انجام شد، وضعیت افراد دستگیر شده با ملاقات چهره به چهره بررسی شد. برخی متهمان با اعلام تنبه و ندامت اظهار کردند تحت تاثیر تبلیغات در فضای مجازی و فراخوان‌های غیرقانونی قرار گرفته بودند. دادستان تهران در مورد متهمانی که وضعیت خاص داشتند از حیث برقراری تماس تلفنی با خانواده‌هایشان دستور لازم را صادر کرد.

 پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به اظهارات نماینده امریکا؛پانا| نمایندگی ایران نزد سازمان‌ ملل متحد، نمایش روز گذشته نیکی هیلی، سفیر و نماینده دایم امریکا در سازمان ملل متحد درباره تجمعات کشور را «اشک تمساحی تهوع‌آور» دانست. نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در این بیانیه اعلام کرده است: این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست‌خورده امریکا و متحدانش در منطقه بیان شده تا از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد. در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شده: امنیت و ثبات ایران در 4دهه گذشته متکی به مردم خودش بوده و مردم ایران با وجود جوسازی‌های اخیر از این حقوق و دستاوردهای آن حفاظت کرده و اجازه نخواهند داد، خشونت و ویرانگری این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را تخریب کنند.»

 نتانیاهو و ترامپ از اغتشاشات ایران حمایت می‌کنند؛تسنیم| وزیر خارجه ترکیه بر این باور است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رییس‌جمهور امریکا درحال حمایت از اغتشاشات در ایران هستند. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک به نقل از مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا درحال حمایت از اغتشاشات و اعتراضات ضد دولتی در ایران هستند. وی در ادامه افزود: ترکیه مخالف دخالت خارجی در ایران است.

 تبادل و همکاری اطلاعاتی ایران و تاجیکستان ضروری است؛مهر| نعمت‌الله امامزاده، سفیر تاجیکستان با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. دستیار ویژه رییس مجلس دهم در امور بین‌الملل بر تبادل همکاری‌های اطلاعاتی میان سازمان‌های امنیتی ایران و تاجیکستان برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه تاکید کرد. امیرعبداللهیان گفت: ارتباطات تاریخی و زبان مشترک پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین فراهم آورده که باید در راستای منافع مردم ایران و تاجیکستان از آن بهره برد.

 اواخر دی‌ماه؛ پایان کار کمیسیون تلفیق بودجه 97؛تسنیم| «بررسی لایحه بودجه سال 97 تا اواخر دی ماه ادامه خواهد داشت»؛ این را مهرداد بائوج‌لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 اعلام کرد و گفت: تعیین زمان دقیق بررسی لایحه بودجه 97 در جلسات علنی پارلمان به تشخیص هیات‌رییسه مجلس بستگی دارد، اما احتمال دارد که روند بررسی لایحه بودجه 97، اوایل بهمن در جلسات علنی مجلس آغاز شود. او افزود: جلسات کمیسیون تلفیق بودجه با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و نیز نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات از روز شنبه، 9 دی در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است.

 واکنش فراکسیون نمایندگان ولایی به اعتراضات اخیر؛فارس| فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی نسبت به اعتراضات چند روز اخیر واکنش نشان داد. در متن این بیانیه آمده است: در شرایطی که در جمهوری اسلامی ایران معمولا اقشار مختلف مردم با نشست‌ها و تجمع‌های قانونی، دغدغه‌ها و مطالبات خود را با نمایندگان و مسوولان دولتی مطرح می‌کنند، عده‌یی با هنجارشکنی از تجمعات مردمی سوءاستفاده کرده، همنوا با سرویس‌های جاسوسی امریکا و اسراییل و آل‌سعود سعی دربرهم زدن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کردند.

 ترامپ بداند ایران مهد دموکراسی است؛ایرنا| حسن امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود خطاب به رییس‌جمهور امریکا نوشت: آقای ترامپ، ایران اسلامی همان کشور مقتدری است که داعش دست پرورده شما را با کمک متحدان خود در منطقه خرد کرد. وی تاکید کرد: ایران اسلامی مهد دموکراسی و امنیت است اما جای اغتشاش، ترور و نفاق نیست. رییس‌جمهور امریکا طی روزهای گذشته در پیامی در صفحه توییتر خود از ناآرامی‌ها و اقدامات اغتشاشگران در ایران حمایت کرد.

 حذف طرح ترافیک، باری بر دوش مردم می‌گذارد؛ایسنا| یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: این طرح نمی‌تواند جامع و کامل باشد. اخذ عوارض باری بر دوش مردم می‌گذارد و مشکل‌زاست. این طرح همه جوانب را ندیده و به نظرم در بحث کارشناسی آن هنوز جای حرف وجود دارد. پروانه مافی افزود: اگر این طرح تمام جوانب و مشکلات حوزه ترافیک شهری را می‌دید و قسمتی از آن مربوط به بحث اخذ عوارض بود، قابل قبول بود؛ اما این طرح کامل نیست و همه جوانب در آن دیده نشده است چون فرآیند اجرای طرح در آن نیامده است، حتی اعضای شورای شهر نیز نسبت به طرح هنوز ابهاماتی دارند.

 

 

ارسال نظر