نظارت استصوابی شورای نگهبان را قبول دارم

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۰۳
نظارت استصوابی 
شورای نگهبان را قبول دارم

نماینده تهران در مجلس دهم در جلسه علنی دیروز مجلس درباره نطق روز یک‌شنبه خود که با برخی حواشی مواجه شده بود توضیح داد و بر نظارت استصوابی شورای نگهبان تاکید کرد.   

محمود صادقی در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد نطق هفته جاری خود که باعث ایجاد حواشی در مجلس شد، اظهار کرد: بنده نطق اضطراری را در روز یک‌شنبه هفته جاری مطرح کردم که باعث برخی ابهامات شده است به همین دلیل لازم می‌دانم توضیحاتی را ارائه کنم.

صادقی با اشاره به استفاده از این جمله در نطق خود مبنی بر اینکه «مجلس عصاره فضایل شورای نگهبان است» بیان کرد: امام در دوره اول مجلس خطاب به نمایندگان فرمودند که شما عصاره فضایل ملت هستید که همین نقل قول از ایشان تبدیل به این جمله شد که مجلس عصاره فضایل ملت است. مقصود بنده آن است که مجلس و شورای نگهبان در شرایط فعلی در نظام قانونگذاری با یکدیگر عجین شده و شورای نگهبان جزئی از نظام قانونگذاری است. وی افزود: براساس اصل ۹۹ قانون اساسی، شورای نگهبان بر انتخابات و روند قانونگذاری نظارت دارد. بنده به شخصه قائل به نظارت استصوابی شورای نگهبان هستم و بارها این نکته را در سخنرانی‌هایم مورد اشاره قرار داده‌ام.

 

ارسال نظر