روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۶۵

 واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن-مهر| برای کمک به ساخت مسکن زلزله‌زدگان در غرب کشور و با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن واریز شد.

براساس این گزارش، مبلغ ۱۰میلیارد ریال از کمک‌های نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود، بنابر دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.

 در نامه سردار سلیمانی، طعم پیروزی را چشیدیم-ایرنا|  موسسه جماعت علمای اهل سنت عراق به رهبری «شیخ خالد الملا» در واکنش به نامه فرمانده سپاه قدس به رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایان نظامی داعش در عراق و سوریه اعلام کرد: در نامه سردار سلیمانی طعم پیروزی را در جای جای آن، چشیدیم و این پیروزی همانند خورشید تابنده و مانند خون شهدایی که در عراق و شام در قربانگاه انسانیت بر زمین ریخته شدند، قابل رویت بود. این نهاد دینی معتبر اهل سنت عراق در این نامه افزوده است: خون شهدای عراق و سوریه که در جنگ با داعش بر زمین ریخته شده، چراغ راه حقیقت و اعلام بیزاری از دشمنان خدا و رسولش خواهد بود و به منزله پیروزی انسانیت بر اهل ظلم و باطل و منکر و جنایت است. در این نامه از سردار قاسم سلیمانی به عنوان سربازی همواره پیروز، امین و بردبار یاد شده و خطاب به وی آمده است که این پیروزی آن‌گونه که در شأن شما جناب سردار حاج سلیمانی است، تحقق یافته است.

 به‌زودی خدمت احمدی‌نژاد خواهند رسید-ایلنا| یک فعال سیاسی درباره سکوت اصولگرایان در قبال رفتار احمدی‌نژاد و یارانش گفت: اصولگرایان رییس دولت‌های نهم و دهم را از رفتارهایی که در پیش گرفته نهی و مذمت می‌کنند و ان‌شاءالله به‌زودی خدمتش خواهند رسید. محسن رفیقدوست، درباره اظهارات رییس دولت‌های نهم و دهم و بست‌نشینی او و یارانش گفت: من از اول احمدی‌نژاد را قبول نداشتم، او تعادل ندارد. وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشخصه احمدی‌نژاد این است که به ولایت مومن نیست و با این رفتار و اعمال به دنبال اسم و رسم است.

 توضیحات معاون امنیتی تهران درباره حمله به ساختمان پرسپولیس-تسنیم| محسن نصر همدانی معاون امنیتی استانداری تهران درخصوص حادثه آتش‌سوزی مقابل باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب که اطلاعات این حادثه در حال تکمیل است، گفت: دو نفر شب گذشته در مقال باشگاه پرسپولیس تلاش برای آتش زدن داشتند که این عمل آنها موجب مصدومیت نگهبان باشگاه پرسپولیس نیز شد. وی درباره برعهده گرفتن این حادثه از سوی یک گروه منتسب به یک فرد خارج از کشور گفت: این موضوع یک احتمال بوده و می‌توان به آن منتسب کرد اما به‌طور قطعی نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد. معاون امنیتی استانداری تصریح کرد: شناسایی عوامل این کار سخت نیست و می‌توان عوامل آن را پیدا کرد.

بزرگ‌ترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان آغاز شد-فارس| بزرگ‌ترین رزمایش امداد و نجات به میزبانی کشور بنگلاش و با حضور ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های کشور بنگلادش آغاز شد. براساس این گزارش، ناخدا یکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه 49 نداجا، هدف از شرکت در این رزمایش بین‌المللی را حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های آزاد و توانمندی برقراری امنیت در آب‌های اقیانوس هند توسط کشورهای حاشیه این اقیانوس بدون نیاز به دخالت کشورهای فرامنطقه‌یی عنوان کرد.

 دعوت از شیخ الازهر برای کنفرانس وحدت اسلامی-صدا و سیما| آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب به‌طور رسمی از شیخ «احمد الطیب» شیخ الازهر برای حضور در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی دعوت کرد. آیت‌الله محسن اراکی در دیدار با «یاسر عثمان» حافظ منافع مصر در ایران که عصر روز یک‌شنبه در مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد «الروضه» مصر، شهادت تعداد زیادی از افراد بی‌گناه در این حادثه را تسلیت گفت. دبیرکل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری کرد: روابط میان ایران و مصر برقرار شود زیرا مصر به واسطه الازهر جایگاه فوق‌العاده مهمی در جهان اسلام دارد که امیدوارم با همکاری حوزه علمیه قم و الازهر یک طرح مشترک برای جلوگیری از این مصیبت‌ها داشته باشیم.

 تعیین جرایم صادرات صوری کالا در کمیسیون اقتصادی-ایسنا| سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دهم از مصوبات جلسه اخیر این کمیسیون در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد. رحیم زارع گفت: یکی از مواردی که در شرایط فعلی خلأ قانونی دارد مربوط به افرادی است که به خاطر قاچاق کالا متخلف محسوب می‌شوند اما بعد از مدتی از سوی مراجع قضایی و تعزیرات تبرئه می‌شوند. در قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حق و حقوقی برای این افراد درنظر گرفته نمی‌شود اما در قانون جدید اعمال حقوق برائت‌شدگان از حکم موضوع قاچاق کالا و ارز درنظر گرفته شده است.

 ورود حقوق شهروندی به کتاب‌های درسی از 29 آذر-پانا| دستیار رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: «ورود حقوق شهروندی به کتاب‌های درسی می‌تواند این موضوع را در دانش‌آموزان نهادینه کند و امیدواریم این پروژه مشترک با آموزش و پرورش از 29 آذر ماه سال جاری همزمان با سالروز رونمایی از منشور حقوق شهروندی کلید بخورد.» شهیندخت ‌مولاوردی درخصوص همکاری‌های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش در زمینه حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه حقوق شهروندی، آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه یعنی مهدکودک‌ها و دانش‌آموزان است که بخشی از آن به آموزش و پرورش و بخشی به سازمان بهزیستی بازمی‌گردد.»

 وکیل شاکیان مرتضوی به زندان و شلاق محکوم شد-برنا| شعبه 1060 دادگاه کیفری تهران ویژه کارکنان دولت مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع شاکیان پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی را به اتهام افترا به‌دلیل انتشار محتویات حکم غیرقطعی محکومیت سعید مرتضوی به 10 ماه حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد. گفتنی است رای صادره حضوری بوده و ظرف مهلت قانونی 20 روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

 

ارسال نظر