مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۲۶

در شب عاشورای حسینی و شب حزن و ماتم آل‌الله، هزاران نفر از مردم دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی (ره) گرد هم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم حجت‌الاسلام عالی «امر به معروف و نهی از منکر» را زیباترین و انسانی‌ترین فریضه الهی خواند و با اشاره به آثار زیانبار گناه بر جامعه و لزوم جلوگیری از فراگیر و عادی شدن منکرات افزود: در روایات، سایر فرایض در مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر به قطره‌یی در مقابل دریا تشبیه شده است، زیرا اجرای درست و مدبرانه این فریضه، جامعه را از سقوط و تباهی نجات می‌دهد و موجب نزول نعمت و برکات خداوند است.

در این مراسم آقایان کریمی و آیینه‌چی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهداء و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیهما پرداختند.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز (پنج‌شنبه) همزمان با مراسم غبار روبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی‌محلاتی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم

شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان است. عظمت این مقام والا متناسب با عظمت از خودگذشتگی مخلصانه‌یی است که شهید را به عرصه مجاهدت می‌کشاند و شهد شهادت را به او می‌نوشاند.

قلم و زبان ناتوان امثال اینجانب قادر به توصیف این عظمت نیست، ولی هر گاه در جامعه‌یی و در نقطه‌یی چنین انسان‌های بزرگی پدید آمدند بر امثال ماست که در پرتو آنان راه را تشخیص دهیم و پای در صراط مستقیم عروج الی‌الله ‌گذاریم و دل و جان خود را حیات ‌بخشیم. سلام بر سرور شهیدان، چراغ روشن همه نسل‌ها و دوران‌ها و سلام بر همه شهیدانی که در راه او قدم نهادند.»

سیدعلی خامنه‌ای

۳۱ شهریور ۱۳۹۶

 

ارسال نظر