روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۴۱

 ایران و ترکیه به توافقی بر سر ادلب دست یافته‌اند-ایسنا| به نوشته روزنامه دیلی صباح درحالی که گفته می‌شود امریکا خود را برای حمله نظامی به ادلب آماده می‌کند، تهران، دمشق، آنکارا و مسکو درحال توافق بر سر یک تلاش مشترک برای یافتن راهی هستند که به نفع هر 3 کشوری باشد که مذاکرات آستانه را برای حل این مساله آغاز کرده‌اند. انتظار می‌رود، سفر سرلشکر محمد باقری فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به آنکارا و دیدارش با خلوصی آکار همتای ترک خود و رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه به حصول نتایجی واقعی و منسجم در ادلب منجر شود. منابع دیپلماتیک ارشد در آنکارا به دیلی صباح گفته‌اند که فرماندهان ایران و ترکیه در دیدار هفته گذشته خود بر سر سازوکاری برای یک منطقه کاهش تنش دیگر در سوریه در شهر ادلب به توافق دست یافتند که شامل ارتش روسیه نیز می‌شود. این ژنرال‌ها در حقیقت به یک درک مشترک برای این شهر مناقشه‌برانگیز سوری دست پیدا کردند تا آن را به سرعت حل و فصل کنند.

 نامه سردار دهقان به نمایندگان مجلس- ایرنا| به دنبال نامه قدردانی نمایندگان مجلس از خدمات، مدیریت و عملکرد سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار دهقان در نامه‌یی از حمایت و قدردانی نمایندگان مجلس تشکر کرد. در بخش‌هایی از متن این پیام آمده است:«همراهی و حمایت رییس، هیات رییسه و نمایندگان گرامی دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی توأم با تعامل موثر در جریان رأی اعتماد قاطع به اینجانب و در فرآیندهای تصویب قوانین و پشتیبانی از برنامه تقدیمی ۴سال قبل به ویژه تقویت جهشی اعتبارات بنیه دفاعی و ارتقای توان موشکی و پیشبرد سایر برنامه‌های دفاعی در عرصه‌های داخلی و خارجی و نیز کمک به جبهه مقاومت و ده‌ها اقدام مهم ملی و فراملی از عوامل تحقق کارنامه آشکار و پنهان این دوره وزارت دفاع است که وظیفه می‌دانم قدرشناسی خود و سایر همکارانم را ابراز دارم.»

 واکنش ظریف نسبت به اظهارات ترامپ درباره تروریسم- ایلنا| وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به اظهارات رییس‌جمهور امریکا واکنش نشان داد و از او انتقاد کرد. محمدجواد ظریف در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا درخصوص مبارزه با تروریسم در توییتر خود نوشت: سریع در توهین به اسلام و مردد در محکوم کردن تروریسم نژادپرستانه در خانه. تروریسم به نام نژاد یا مذهب، تروریسم است و به هیچ یک ارتباط ندارد.

 همه امضا‌کنندگان برجام به تعهدات خود پایبند باشند- ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد همچنان معتقد است که همه طرف‌ها و امضا‌کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید به تعهدات خود و توافق‌های انجام شده درچارچوب این قرارداد پایبند باشند. نفیس زکریا در مصاحبه‌یی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد امریکا قصد عقب‌نشینی از تعهدات خود درخصوص برجام را دارد، گفت: ما همچنان معتقدیم همه طرف‌های برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند. وی افزود: پاکستان همواره این موضع را دنبال کرده که مساله هسته‌یی ایران باید از طریق صلح‌آمیز و با استفاده از گفت‌وگو حل و فصل شود.

 

ارسال نظر