روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵

 بطحایی، سلطانی‌فر، آوایی و ربیعی در کمیسیون اجتماعی- خبرانلاین| محمدرضا بادامچی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه این کمیسیون خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی میزبان وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، کار، دادگستری و ورزش برای استماع برنامه‌ها و پاسخ به سوالات نمایندگان بود. وی یادآور شد که وزرای پیشنهادی نفت، صنعت و خارجه نیز در کمیسیون اجتماعی برنامه‌های خود را توضیح دادند. بادامچی در پایان گفت: این کمیسیون اجتماعی امروز صبح تا غروب میزبان سایر وزرای پیشنهادی برای ارائه برنامه‌هایشان است.

 رییس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه سفر می‌کند-ایلنا| بنا به دعوت رییس ستاد نیروهای مسلح ترکیه، رییس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه سفر می‌کند. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری را در این سفر، جمعی از مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی همراهی خواهند کرد. هیات ایرانی در سفر 3روزه خود با عالی‌ترین مقامات سیاسی و نظامی این کشور دیدار خواهد داشت. مساله مبارزه با تروریسم، تحولات منطقه، روابط دو جانبه دفاعی و همکاری‌های مرزی از محورهای دیدار سرلشکر باقری با مقامات ترکیه عنوان شده است.

 نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی برگزار شد-اعتمادآنلاین| سیدعلی مجتهدزاده، وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی درباره جلسه روز گذشته دادگاه گفت: جلسه دادگاه بسیار خوب بود و قاضی صلواتی برخورد بسیار خوبی داشتند و ما به نتیجه آن امیدوار هستیم. وی خاطرنشان کرد: هر 6 متهم در جلسه دادگاه حضور داشتند و ما بخشی از دفاعیات خود را ارائه دادیم و رسیدگی ادامه دارد. این درحالی است که مجتهدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 22مرداد ماه خبر داد. وی با بیان اینکه 6 متهم این پرونده به جز یک نفر از آنها که در بازداشت به سر می‌برد با قرار وثیقه آزاد هستند، افزود: جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به مدت 3روز برگزار می‌شود.

 احضار و بازجویی ۵ مامور شهرداری-

ایلنا| مهدی کاهه، دادستان قم با اشاره به فوت یک میوه ‌فروش گفت: براساس بازرسی و تحقیق از شاهدان عینی همچنین بررسی مستندات، موضوع قتل عمد در این حادثه مطرح نیست. وی درخصوص فوت میوه فروش و اخبار مطرح شده در فضای مجازی اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر فوت یکی از دستفروشان خیابان شاهد به علت درگیری با ماموران شهرداری موضوع برای بررسی در دستور کار قرار گرفت. این مقام قضایی بیان کرد: در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل شد و 5 نفر از ماموران شهرداری احضار و بازجویی شدند همچنین بازپرس ویژه قتل از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و درحال بررسی جزییات و عوامل دخیل در فوت این دستفروش است.

 حضور نوبخت در منزل یکی از فوت ‌شدگان سیل خراسان رضوی-پاد| معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر به مناطق سیل‌زده خراسان رضوی ظهر دیروز در منزل یکی از فوت‌شدگان این حادثه در روستای تیرگان درگز حضور یافت. محمدباقر نوبخت دیروز همچنین از منطقه لایین نو در شهرستان کلات این استان بازدید و وضعیت مناطق خسارت ‌دیده به ویژه در بخش کشاورزی را در طول مسیر بررسی کرد. او این مسیر را تا روستای بابا رمضان که تعداد بسیاری خودرو از طریق سیلاب به این منطقه آورده شده و در گل‌ولای مانده بود؛ طی کرد.

 عربستان سعودی خواهان میانجی‌گری بغداد بین تهران و ریاض شد- ایسنا| وزیر کشور عراق می‌گوید که عربستان سعودی از نخست‌وزیر این کشور خواسته است تا بین ریاض و تهران میانجی‌گری کند. قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق می‌گوید که عربستان سعودی از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواسته است که بین ریاض و تهران میانجی‌گری کند. پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها و اخباری درباره درخواست عربستان از طرف‌های عراقی برای میانجی‌گیری بین تهران و ریاض منتشر شده بود.

 فرهنگ استکبار ستیزی هرگز در مردم ایران از بین نخواهد رفت- صدا و سیما| فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مردم به خوبی می‌دانند که برای حفظ عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عوامل اصلی قدرت یعنی اعتقادات و باورهای مذهبی، ولایت فقیه و دفاع همه‌ جانبه از بنیه دفاعی نیروهای مسلح تکیه کنند. سردار سرلشکر پاسدار جعفری در مراسم بزرگداشت شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در نجف آباد اصفهان افزود: آگاهی و معرفت، بصیرت و اطمینان و عزم راسخی که در شهید محسن حججی وجود داشت و پیام‌هایی که قبل از شهادتش به جامعه ما به خصوص نسل جوان ما منتقل کرد، نمونه بارزی از محصول فرهنگ جهاد و شهادت و مکتب عاشوراست. فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شهید محسن حججی با تقدیم سر مبارکش به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز این پیام را به جوانان ما و همسر مکرمه‌اش زینب‌وار پیام‌های این شهید بزرگوار را به جامعه و خواهران ما منتقل کرد.

 قانون بررسی اموال مسوولان اجرا شود- برنا| یک حقوقدان با اشاره به اصل شفافیت درخصوص اموال وزرای پیشنهادی از سوی رییس‌جمهور گفت که در کنار اهتمام به اجرای اصل 142قانون اساسی باید بیشتر در انتخاب‌هایمان دقت کنیم و افرادی انتخاب شوند که شهوت ثروت نداشته باشند. حسین میرمحمد صادقی گفت: آنچه از قانون اساسی استنباط می‌شود، این است که اولا مالدار بودن وزرا مانعی برای پذیرفتن مسوولیت نیست؛ در واقع قانونگذاران یک نگاه سوسیالیستی به موضوع ثروت و ثروت‌آفرینی نداشته‌اند و این تفکری بوده که طی سال‌های بعد از انقلاب حاکم بوده و این دید منفی که نسبت به کارآفرینی و ثروت‌آفرینی وجود داشته، موجب شده وضعیت اقتصادی کشور این‌گونه شود.

 

ارسال نظر