روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۹

 از چاه عمیق تحریم بیرون آمدیم-تعادل| رییس‌جمهوری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: از چاه عمیق تحریم بیرون آمدیم ولی به این معنی نیست که در زمان کوتاه به روز اول برگشته باشیم.  حسن روحانی در ادامه نوشت: آیا پس از 30 سال از پایان جنگ توانسته‌ایم همه مشکلات آن را حل و فصل کنیم؟

 پیش‌نویس طرح مقابله با اقدامات خصمانه امریکا نهایی شد-ایسنا| علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه با حضور نمایندگان

 3 فراکسیون‌ مجلس گفت که مفاد این پیش‌نویس نهایی شد و این پیش‌نویس با تایید رییس مجلس آماده ارائه به صحن خواهد بود. وی همچنین گفت: درصورتی که کنگره امریکا طرح تحریم‌های ایران را نهایی کند، این پیش‌نویسی در قالب طرح دوفوریتی در صحن مطرح و رسیدگی خواهد شد.

 حضور نمایندگان مجلس در دولت دوازدهم منتفی شده است-ایلنا| محمد محمودی‌شاه‌نشین نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به احتمال تشکیل کابینه اعتدالی همچون دولت یازدهم ازسوی روحانی، گفت: حضور نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم منتفی شده است. وی افزود: روحانی اهل تعامل و همکاری با همه جناح‌های مختلف سیاسی است. البته بعید می‌دانم سراغ تندرو‌ها برود و به نظر می‌رسد از افراد معتدل هر دو جناح استفاده کند.

 نامه نمایندگان مجلس برای اعطای تابعیت ایرانی به دختر مریم میرزاخانی-فارس| رضا شیران نماینده مشهد در مجلس از جمع‌آوری امضا در صحن علنی دیروز مجلس جهت درخواست برای تسریع در رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون تابعیت در کمیسیون‌های مجلس با هدف اعطای تابعیت به دختر مریم میرزاخانی نخبه ریاضی ایرانی که درگذشت، خبر داد. به گفته شیران، برای این تقاضا تاکنون 60 نماینده این نامه را امضا کرده‌اند و امضاها همچنان در حال افزایش است که به کمیسیون حقوقی و قضایی و دیگر کمیسیون‌های فرعی که مسوول رسیدگی و بررسی آن هستند، تقدیم خواهد شد. هدف نمایندگان از تقاضای تسریع به رسیدگی به این طرح، اجرایی شدن وصیت مرحومه مریم میرزاخانی جهت اعطای تابعیت ایرانی به تنها دخترش است.

 سازمان ملل برای بازگشایی مسجدالاقصی اقدام کند-خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درخصوص بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران، اظهار کرد: مسجدالاقصی به‌عنوان قبله اول مسلمانان از اهمیت بالایی برای جهان اسلام برخوردار است. وی با بیان اینکه سازمان ملل برای بازگشایی مسجدالاقصی باید به رژیم صهیونیستی فشار لازم را وارد کند، گفت: سازمان ملل نیز در این جهت باید به رژیم‌صهیونیستی فشار لازم را برای باز شدن هر چه سریع‌تر مسجدالاقصی وارد کند.

 اعضای کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی خواهان دیدار با رییس‌جمهوری هستند-ایرنا| حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با رییس‌جمهوری گفت: اعضای این کمیته خواهان دیدار و گفت‌وگو با رییس‌جمهوری درمورد ویژگی‌های اعضای دولت دوازدهم هستند. وی محور درخواست دیدار با رییس‌جمهوری را تشکیل دولت آینده بیان کرد و یادآور شد: در این دیدار خواهیم گفت که ما خواهان چه دولتی هستیم. نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیار ما برای دولت آینده کارآمدی، بدون حاشیه بودن و کار کردن برای مردم است، تصریح کرد: دولت آینده باید دولتی بدون حاشیه و توانمند باشد.

 سومین جلسه محاکمه 2 متهم پرونده فساد نفتی برگزار شد-مهر| سومین جلسه رسیدگی به اتهامات 2 متهم پرونده فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در جلسه نخست که روز شنبه هفته جاری 17 تیر برگزار شد، علاوه بر 2 متهم، وکلای مدافع آنها نیز حضور داشتند. در جلسات اول و دوم دادگاه 2 متهم نفتی، کیفرخواست مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده از سوی نماینده دادستان قرائت شد و در ادامه این متهم در جایگاه قرار گرفت و به ارائه بخشی از دفاعیات خود پرداخت.

 ایسنا مجرم شناخته شد-ایلنا| مدیرمسوول خبرگزاری دانشجویان ایران به جرم «افتراء و نشر اکاذیب» با رای هیات منصفه دادگاه مطبوعات محکوم شد. اتهام وارده به خبرگزاری دانشجویان ایران با مدیر‌مسوولی علی متقیان، «افتراء و نشر اکاذیب» بود که با رأی اعضای هیات منصفه، این خبرگزاری مجرم شناخته شد ضمنا اعضای هیات منصفه، وی را مستحق تخفیف دانستند.

 استقرار سپاه در شرق کشور برای برقراری امنیت است-تسنیم| دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: استقرار سپاه در شرق کشور برای برقراری امنیت است و دولت باید هزینه برقراری این امنیت را بپردازد. سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از قرارگاه منطقه‌یی ثامن‌الائمه (ع) گفت: هم‌اکنون ائتلاف امریکا و صهیونیست‌ها و سعودی و ترکیه و اردن با شکست مواجه شده و ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله لبنان به پیروزی رسیده‌اند و به‌ فضل الهی ایران به یک قدرت منطقه‌یی تبدیل شده است.

 درباره مصادیق کابینه آینده صحبتی با نمایندگان نداشتیم-خبرآنلاین| معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: تا الان با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مطلقا درباره مصادیق کابینه آینده هیچ صحبتی نداشتیم. حسینعلی امیری در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه فراکسیون امید مقرر کرده به برخی وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور برای حضور در دولت دوازدهم بدون شرط و به برخی مشروط رای اعتماد بدهند اما با تعدادی هم مخالفت کنند و در پاسخ به اینکه آیا با فراکسیون امید رایزنی داشتید؟ گفت: کار ما در مجلس تعامل و ارتباط با نمایندگان است. بنابراین مباحث مجلس و نمایندگان را به دولت و آقای رییس‌جمهور منتقل می‌کنیم.

 روایت نیویورک تایمز از حضور ایران در عراق و ساخت جاده در دیاله-مهر| یک روزنامه امریکایی با اشاره به حضور مثبت ایران در عراق و افزایش صادرات کالا از جمهوری اسلامی به این کشور عربی از ساخت جاده توسط ایران در استان دیاله خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این روزها در هر جای عراق حضور ایران حس می‌شود. تمام قفسه‌های فروشگاه‌ها در عراق از اجناس ایرانی پر شده‌اند و حتی برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی عراق نیز همسو با ایران است. نیویورک‌تایمز می‌نویسد: علاوه بر این سیاستمداران عراقی نیز عمدتا از چهره‌های همسو با ایران تشکیل شده‌اند.

 

ارسال نظر