روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲

  نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود؛ ایلنا  رییس ستاد نماز جمعه تهران از اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران خبر داد و گفت: در‌های مصلی در روز عید از ساعت پنج صبح باز می‌شود.  سید محمدباقر پیشنمازی در نشست خبری دیروز گفت: نماز جمعه این هفته تهران که مصادف با روز قدس است، در دانشگاه تهران برگزار و در آن علی لاریجانی رییس‌مجلس سخنرانی خواهد کرد. پیش‌ از خطبه‌ها نیز سردار رمضان شریف به عنوان رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس سخنرانی می‌کند.

 تغییر زمان تحلیف ریاست‌جمهوری؛ ایسنا سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تغییر زمان تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم در مجلس خبر داد. بهروز نعمتی اظهار کرد: مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم که پیش از این اعلام شده بود 15 مرداد برگزار می‌شود به روز دیگری موکول خواهد شد. او با بیان اینکه هماهنگی برای تعیین زمان و جزییات مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم در هیات رییسه مجلس در حال انجام است، افزود: زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف آقای روحانی در مجلس متعاقبا از سوی هیات رییسه مجلس اعلام خواهد شد.

 تصویب طرح تحریم‌های ایران به تاخیر افتاد؛ برنا  مصوبه سنای امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به خاطر اینکه دارای بار مالی برای دولت این کشور است، برای تصویب در مجلس نمایندگان به مشکل قانونی برخورد کرده است. این طرح پیش از ارسال به رییس‌جمهوری برای امضا و تبدیل به قانون باید به تصویب مجلس نمایندگان امریکا برسد، اما در این مرحله مشخص شد که طرح پیشنهادی، قانون اساسی امریکا را نقض کرده است، زیرا هر طرحی که موجب افزایش بار مالی دولت شود باید در ابتدا در مجلس نمایندگان مطرح و تصویب شود، شرایطی که در امریکا به نقض قاعده‌ موسوم به «لغزش آبی» شناخته می‌شود.

 مقامات عربستانی در حد و اندازه خودشان اظهارنظر کنند؛ خانه ملت  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ولیعهدی محمد بن سلمان تاکید کرد که مقامات عربستان با متانت و در چارچوب مقررات بین‌المللی و در حد و اندازه خودشان باید اظهارنظر کنند.  سیدحسین نقوی‌حسینی در واکنش به انتصاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد جدید عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ با هیچ کشوری نیست و معتقد است می‌توان همه مناقشات را با گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حل کرد و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

 بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری نظارت ندارد؛ تسنیم  نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: بانک مرکزی نظارت درستی بر موسسات مالی و اعتباری کشور ندارد.  حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به حجم گسترده سرمایه‌های سر‌گردان در بخش اقتصادی کشور اظهار داشت: به دلیل اینکه بازار سرمایه به صورت مناسب ساماندهی نشده، حجم گسترده از سرمایه‌ها در کشور در جهت سیاست‌های کلان کشور جذب نشده است. وی به دلایل ایجاد مشکل برای موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: موسسات چار‌چوب‌دار و قانون‌مندی برای پذیرفتن سرمایه‌های مردم یا وجود ندارد یا مردم از وجود آنها بی‌اطلاع هستند یا تبلیغات درستی برای آنها انجام نمی‌شود، لذا مردم در چنین موسساتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و پس از مدتی دچار مشکل می‌شوند.

 دولت سعودی هرچه سریع‌تر صیادان دستگیر شده را آزاد کند؛ ایرنا   وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌یی با تاکید بر اینکه دو قایق ایرانی که به سمت مرزهای عربستان هدایت شدند، صیادی بودند، اعلام کرد: دولت عربستان لازم است ضمن جبران خسارات وارده و تنبیه عوامل این اقدام غیرمسوولانه، هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی افراد دستگیر شده اقدام کند.  در این اطلاعیه که دیروز منتشر شد، آمده است: قایق‌های مذکور صرفا صیادی بوده و بر اثر امواج دریا جابه‌جا شده‌اند که در حوزه آب‌های دریای عمان و خلیج‌فارس این موضوع کاملا عادی است و هر ساله ده‌ها شناور صیادی کشورهای همسایه به خصوص به دلیل نبود نشانه و علائم در خط مشترک مرزی، ناخواسته ممکن است وارد آب‌های سرزمینی شوند که به عنوان نمونه از ابتدای سال جاری تا پانزدهم خردادماه 17 شناور صیادی کشورهای همسایه در آب‌های دریای عمان و خلیج‌فارس وارد آب‌های کشور ایران شدند که با حسن نیت به کشور متبوع تحویل شدند، ولیکن تیراندازی به سمت قایق‌های صیادی، خارج از شؤون انسانی و اسلامی است.

 دستگیری ۴۰ داعشی در آذربایجان‌غربی توسط وزارت اطلاعات؛ خانه‌ملت   نماینده ارومیه در مجلس از دستگیری ۴۰نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش توسط اداره اطلاعات آذربایجان غربی در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد، بوکان و تکاب خبر داد. قاضی‌زاده با بیان اینکه مقدار فراوانی تسلیحات و مهمات از عناصر داعش در چندین عملیات کشف شده است، افزود: سرتیم‌های این عناصر تروریستی قصد انجام عملیات در شب‌های قدر را داشتند که با هوشیاری اطلاعات آذربایجان غربی به موقع در نطفه خفه شدند.

 دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای تلاش خود را کرده است؛ باشگاه خبرنگاران  یک عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است؛ دولت تاکنون در حفظ دستاوردهای هسته‌یی تلاش خود را داشته است.   علیرضا رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما عملکرد دولتمردان در قبال طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌یی طی دو سال اخیر چگونه بوده است، گفت: بر اساس توافق‌های هسته‌یی فضاهایی در اختیار دولت و کشور قرار گرفت که می‌توان آن فضاها را در جهت حفظ دستاوردهای هسته‌یی مثبت تلقی کرد.

 دعوت مجلس خبرگان برای حضور در راهپیمایی قدس؛ صدا و سیما  مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌یی ضمن دعوت از امت قهرمان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، این امر را وظیفه شرعی و دینی دانست.  در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام به خشم آمده‌اند و چون مار زخم خورده به خود می‌پیچند، انتظار می‌رود ملت شجاع ایران و احزاب و جریانات سیاسی با حفظ وحدت و یکپارچگی و درایت و هوشیاری، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنند. »

 عربستان توان لازم برای مقابله با ایران را ندارد؛ ایلنا  عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت: ایران هنوز همه توانمندی خود را به کار نگرفته و اگر زمانی ضرورت ایجاب کند قطعا بدانند که از پاسخ ایران پشیمان خواهند شد.  سردارکوثری درباره اینکه آیا احتمال دارد عربستان واکنشی در زمینه حمله به مواضع داعش داشته باشد، گفت: درست است که عربستان یک کشور است اما توانمندی لازم را ندارد و با داشتن پول هم نمی‌تواند، اثرگذار باشد.

 

ارسال نظر