روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۲۴

 تهدید و تحریم راه‌حل مشکلات میان کشورها نیست-ایسنا| وزیر امور خارجه کشورمان گفت: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات نمی‌تواند برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس نتیجه‌بخش باشد. تلویزیون الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: حل مشکلات میان کشورها از طریق فشار، تهدید و تحریم ممکن نیست. این شبکه اعلام کرد؛ آقای ظریف در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره گفت: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات نمی‌تواند برای حل بحران در شورای همکاری (خلیج‌فارس) نتیجه‌بخش باشد.

 در سفر وزیر کشور به ترکمنستان به دنبال گسترش روابط هستیم-ایرنا| رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به سفر آتی وزیر کشور به ترکمنستان گفت: به دنبال گسترش روابط دو کشور هستیم.  «رمضان شجاعی‌کیاسری» در دیدار «احمد قربانف» سفیر ترکمنستان در تهران با بیان این مطلب به زمینه‌های مشترک همکاری دو کشور ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این سفر دنبال گسترش و عمق بخشیدن به روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات پیش‌روی دو کشور هستیم.

  توضیح و تکذیب دوباره وزارت امور خارجه در خصوص خرید خودروهای لوکس قاچاق-ایلنا| روابط عمومی وزارت امور خارجه بار دیگر در بیانیه‌یی خبر خرید خودروهای لوکس توسط این وزارتخانه را تکذیب کرد. در این بخش از این بیانیه آمده است: روابط عمومی وزارت امور خارجه با توجه به تداوم برخی خبرسازی‌ها، اظهارنظرها و مصاحبه‌ها در رسانه‌های خاص مجددا اعلام و تاکید می‌کند، خبر مربوط به خرید خودروهای لوکس قاچاق شده به ایران، توسط این وزارتخانه به هیچ‌وجه صحت ندارد. وزارت امور خارجه در دولت یازدهم جز ۷ پژو پارس برای مصارف خود آن هم از محل درآمد حاصل از فروش خودروهای فرسوده، هیچ خودرو دیگری و تحت هیچ شرایطی خریداری نکرده است. اظهارات یکی از نمایندگان محترم مجلس در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها درخصوص پیشنهاد خرید سمند به وزارت امور خارجه نیز مربوط به دولت دهم بوده که آنها برای برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد، تعداد زیادی خودرو بنز خریداری کردند و لذا نیازی به خرید یا وارد کردن خودرو تشریفاتی دیگری وجود نداشته است.

 اقتدار کشور نیازمند افزایش بصیرت نسبت به ولایت فقیه است-ایسنا| سیدمحمدباقر عبادی نماینده  بیرجند خوسف و درمیان در مجلس مراسم شب قدر در مسجد سیدالشهداء(ع) بیرجند با بیان اینکه باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به ولی‌فقیه زیاد کنیم، گفت: اگر رهبری را تنها بگذاریم، دشمن بر ما مسلط خواهد شد. وی با بیان اینکه جنگ تمام نشده و هنوز دچار جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره با دشمن هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی واژه «آتش به اختیار» به کار بردند؛ یعنی اینکه در حال جنگ فرهنگی هستیم. وی با بیان اینکه این کار داعش در تهران در سطح نظامی در حد ترقه‌بازی بود، گفت: مردم بیچاره چه گناهی کردند که اینها اینچنین مردم را در دنیا به خاک و خون می‌کشند.

 اعتماد مردم را سرمایه اصلی خود می‌دانیم -خانه ملت| محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجمع نمایندگان شهر تهران و منتخبان شورای شهر تهران که در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مردم تهران در ٧ اسفند سال ٩٤ اعتماد کامل خود به لیست امید را نشان دادند و بار دیگر در ٢٩اردیبهشت این اعتماد را تکرار کردند و ما این اعتماد مردم را سرمایه اصلی خودمان می‌دانیم و قطعا آنچه برای همه ما مهم است حفظ این سرمایه است و برای انجام این مهم باید پاسخ مطالبات مردم را بدهیم. نماینده تهران افزود: با تعهدی که دادیم مردم به لیست امید رای دادند، لذا همان زمان اعلام کردیم اگر لیست امید شورا به‌طور کامل رای بیاورد، شورای ۵۱ نفره امید را تشکیل می‌دهیم. عارف با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مجمع نمایندگان شهر تهران با اعضای شورای چهارم، استاندار و دیگر مسوولان استانی و شهر تهران ادامه داد: قطعا ارتباط میان شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران باید نزدیک‌تر از گذشته باشد.

  تفکیک 3 وزارتخانه باعث افزایش بهره‌وری و سرعت کار دولت می‌شود- ایلنا | عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: تفکیک 3وزارتخانه ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی باعث افزایش بهره‌وری و سرعت کار دولت می‌شود علی اسدی‌کرم دیروز در مورد لایحه اصلاح ساختاربخشی از دولت افزود: این تفکیک موثر و به نفع این وزارتخانه‌هاست، دولت‌ها باید چابک‌سازی داشته باشند تا بهره‌وری را بالا ببرند و از حجم گسترده دولت جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: در دوره‌یی که چند وزارتخانه با یکدیگر ادغام شدند در عمل این اتفاق نیفتاد و فقط وزیری از وزارتخانه‌یی برداشته شد و بقیه همه جای خود ماندند.  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: پس از ادغامی که در گذشته انجام شد در این وزارتخانه‌ها فقط وزیری را برداشتند ولی مابقی از بالا تا پایین در جای خود ماندند و نه تنها تغییر نکردند بلکه حجم بیشتر و گسترده‌تر هم شد.  اسدی‌کرم تاکید کرد: مجلس با ادغام وزارتخانه‌ها می‌خواست که حجم دولت کوچک شود ولی این اتفاق نیفتاد و حتی حجم بزرگ‌تر نیز شد.  وی یادآور شد: این لایحه یک فوریتی درحال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست بررسی است و اعضای این کمیسیون نقاط ضعف و قوت آن را مشخص و نظرات خود را به هیات رییسه ارائه می‌کنند.  دو فوریت لایحه اصلاح‌بخشی از ساختار دولت (تفکیک 3وزارتخانه) در جلسه علنی 21خرداد ماه در دستور کار مجلس قرار گرفت اما دو فوریت این لایحه تنها 105رأی موافق از مجموع 238نماینده حاضر را کسب کرد و به تصویب نرسید.

 

 

ارسال نظر