دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۲:۵۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۱۱۱

عدم ذخیره عکس‌های یک بار مصرف در واتس‌اپ

واتس‌اپ تغییراتی در نسخه جدید خود ایجاد کرده تا ذخیره عکس‌ها توسط کاربران در حالت ارسال پیام یک بار مصرف ممکن نشود. به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، واتس‌اپ ممکن است پرکاربردترین پلتفرم پیام رسان جهان باشد، اما همچنان برخی مشکلات عجیب و ابتدایی دارد که کاربران را آزار می‌دهد. با وجود افزوده شدن ویژگی‌های جدید به واتس‌اپ در ماه‌های اخیر، برخی از این مشکلات هنوز برطرف نشده‌اند. در برخی موارد، ویژگی‌های جدید اضافه شده منجر به مشکلاتی تازه شده که حتی قبل از آن وجود نداشت. به عنوان مثال، ویژگی پیام‌های ناپدیدشونده واتس‌اپ که چند ماه پیش در دسترس قرار گرفت خود به یک معضل مبدل شده است. یکی از مشکلات مهم مردم در مورد پیام‌های ناپدید شونده این بود که تصاویر ارسال و دریافت شده توسط کاربران همچنان به صورت خودکار در گالری‌های گوشی‌هایشان ذخیره می‌شد. واتس‌اپ گزینه‌ای را برای برداشتن تیک دانلود خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای در نظر گرفته، اما برخی از کاربران ممکن است به اندازه کافی با این قابلیت‌ها آشنا نباشند تا آنها را شناسایی و تصور کنند فایل‌های ارسال شده بدین شیوه به‌طور خودکار ذخیره نمی‌شوند. واتس‌اپ برای حل این مشکل در به‌روزرسانی آینده قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

نسخه جدید واتس‌اپ - که در حال حاضر برای برخی از کاربران عرضه شده - دیگر فایل‌های چندرسانه‌ای ارسالی و دریافتی یک بار مصرف را ذخیره نمی‌کند. این به‌روزرسانی با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران انجام می‌شود. با توجه به اینکه دلیل اصلی انتخاب این گزینه توسط کاربران واتس‌اپ این است که پیام‌ها (و فایل‌های چندرسانه‌ای) ارسال شده را خصوصی نگه دارند، ذخیره خودکار فایل‌های رسانه‌ای مذکور بر روی حافظه تلفن به نوعی نقض غرض است به نظر می‌رسد واتس‌اپ بالاخره به این موضوع پی برده است.

حذف موقت تغییر دردسرآفرین توییتر

توییتر به‌طور موقت از یک تغییر بحث برانگیز که حفظ توییت‌های حذف شده را برای کاربران ثالث دشوار می‌کرد، عقب‌نشینی کرد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، این شرکت اخیراً جاوا اسکریپت جاسازی شده خود را در توییتر بهینه کرده به‌طوری که متن توییت‌های حذف‌شده دیگر در حالت جاسازی شده در وب سایت‌های ثالث قابل مشاهده نیست. با این حال، در اواخر عصر جمعه، یکی از کاربران توییتر متوجه شد که این شرکت تغییر مذکور را حذف کرده است. توییتر یک روز بعد این اقدام را تأیید کرد. سخنگوی این شرکت گفت: «پس از بررسی بازخوردها، در حال حاضر این تغییر را پس می‌گیریم و گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. ما از کسانی که نقطه نظرات خود را به اشتراک گذاشتند قدردانی می‌کنیم. بازخورد شما به ما کمک می‌کند توییتر را بهتر کنیم. زمانی که تغییر اولیه برای اولین‌بار توسط کاربران مشاهده شد، مدیر محصولات توییتر، النور هاردینگ، گفت که این شرکت اقدام مذکور را برای احترام بیشتر به افرادی که تصمیم به حذف توئیت‌های خود دارند، انجام داده است.

علت مشکل آفرینی این اقدام آن بود که فضایی خالی را در جایی که قبلاً یک توییت حذف شده جاسازی شده بود، باقی می‌گذاشت. توییتر در مورد «گزینه‌های مختلفی» که پس از این تغییر در حال بررسی آنهاست، توضیحی نداد. هنگامی که توییتر برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ قابلیت جاسازی توئیت‌ها را عملیاتی کرد، گفت که عمداً می‌خواهد متن توئیت‌های حذف شده باقی بماند و برای سال‌ها پس از آن، مدیران شرکت، از جمله مدیرعامل سابق جک دورسی، بر نقش و اهمیت این پلتفرم به عنوان نوعی «سابقه عمومی» تأکید داشتند.

یوتیوب کانال دومای روسیه را مسدود کرد

یوتیوب «دوما تی وی» را مسدود کرده است. این کانال از مجلس سفلی فدراسیون روسیه پخش می‌شود. اقدام جدید یوتیوب واکنش‌های خشمگین مقامات روسیه را در پی داشته و ممکن است به محدود شدن آن بینجامد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یوتیوب دیروز در پیامی اعلام کرد کانال دوما روسیه به دلیل نقض مقررات سرویس‌های یوتیوب حذف شده است. سرویس پخش ویدئو به شرکت مادر گوگل (آلفابت) تعلق دارد و از سوی راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه تحت فشار بوده است. ماریا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی در تلگرام نوشت: از ظاهر امر به نظر می‌رسد یوتیوب حکم خود را امضا کرده است. محتوای خودتان را ذخیره و به پلتفرم‌های روسی منتقل کنید. عجله کنید.

راسکامنادزر از گوگل درخواست کرده تا کانال دوما را به سرعت فعال کند. در بیانیه این رگولاتور آمده است: شرکت فناوری اطلاعات امریکایی در جنگ اطلاعاتی که غرب علیه کشورمان به راه انداخته است، به موضع آشکار ضد روسیه پایبند است.

این درحالی است که روسیه پس از ارسال نیروی نظامی به اوکراین در ۲۴ فوریه، هم‌اکنون دسترسی به توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام را محدود کرده است.

 

ارسال نظر