دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۳:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۴۱۱۵
اینترنت 3G در سال ۲۰۲۲ در امریکا تعطیل می‌شود

اپراتورهای مخابراتی بزرگ امریکا در ۲۰۲۲ میلادی سرویس‌های ۳G را قطع می‌کنند. به گزارش مهر به نقل از نیوزویک، کمیسیون فدرال ارتباطات بیانیه‌ای در ماه اکتبر منتشر و به کاربران موبایل‌های نسل سوم اینترنت بی‌سیم توصیه کرد دستگاه‌هایشان را ارتقا دهند. این هشدار در حالی اعلام شده که اپراتورهای بزرگ موبایل در حال توسعه و گسترش اینترنت ۵G هستند و به زودی دستگاه‌های ۳G منسوخ می‌شوند. کاربران موبایل‌های قدیمی مانند آیفون ۵ احتمالاً به زودی توانایی ارسال پیام، استفاده از اینترنت یا حتی برقراری تماس صوتی را از دست می‌دهند. در حقیقت تاریخ انقضای فناوری نسل اینترنت همراه در حال نزدیک شده است و فرایند آن احتمالاً از اوایل ۲۰۲۲ میلادی آغاز می‌شود. بسیاری از کاربران ۳G از هم‌اکنون با اختلالاتی در دستگاه‌هایشان روبرو هستند زیرا بسیاری از شرکت‌ها فرایند گذر از این فناوری را آغاز کرده‌اند. در ماه ژانویه ۲۰۲۲ افراد بیشتری با اختلالات روبرو می‌شوند. از بین اپراتورهای مخابراتی بزرگ، AT&T اعلام کرد شبکه ۳G را در فوریه ۲۰۲۲ میلادی تعطیل می‌کند. ورایزون در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ و تی موبایل در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی این سرویس را قطع می‌کنند.

 
وضع جریمه برای کنترل سلطه اپراتورهای فروشگاه‌های اپ
کره جنوبی تصمیم دارد در صورتیکه اپراتورهای بزرگ فروشگاه‌های اپ مانند اپل و گوگل توسعه‌دهندگان اپ را مجبور به استفاده از سرویس‌های پرداختشان کنند، آنها را جریمه کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات کره جنوبی (KCC) اعلام کرد در این حالت، جریمه‌ای نقدی تا ۲ درصد درآمد شرکت در بازار اپ این کشور وضع می‌کند. همچنین طبق بیانیه‌ای که این رگولاتور صادر کرده، در صورتیکه این اپراتورها در بررسی اپ‌ها یا حذف اپی از فروشگاه‌هایشان با تأخیر عمل کنند، با جریمه‌ای نقدی تا یک درصد درآمد فروشگاه اپ در کره جنوبی روبرو می‌شوند. این کشور قانون کسب وکار ارتباطات را در ماه آگوست سال جاری اصلاح کرد تا سلطه اپراتورهای بزرگ فروشگاه‌های اپ بر بازار را کنترل کند و اجازه ندهد آنها برای خریدهای داخل اپ از توسعه‌دهندگان نرم افزار کمیسیون دریافت کنند. طبق اعلام KCC پیش‌بینی می‌شود پیش‌نویس قوانینی که امروز مطرح شده، پس از مشاورات، در ماه مارس سال آینده میلادی اجرایی شود. پیش از این نیز یکی از قانونگذاران کره‌ای به رویترز گفته بود اپل و گوگل تلاشی برای پیروی از قوانین کره جنوبی نمی‌کنند.
 
سرقت اطلاعات مقامات سابق افغانستان توسط هکرهای پاکستانی

بررسی‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد هکرهایی از پاکستان با انتشار بدافزار در این شبکه اجتماعی تلاش کرده‌اند به اطلاعات مقامات سابق افغانستان دست یابند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این حملات هکری در ایام حمله طالبان به استان‌های مختلف افغانستان برای سلطه بر کل این کشور روی داده و مشخص نیست تا چه میزان موفق بوده است. بنا بر اعلام فیس‌بوک، گروهی که در میان فعالان حوزه امنیت سایبر به سایدکپی مشهور است، لینک‌هایی را در فیس‌بوک پخش کرده که حاوی بدافزار بوده‌اند. با کلیک کردن بر روی بدافزارهای یادشده اطلاعات کاربران به سرقت می‌رفت. از جمله اهداف حملات یادشده می‌توان به نظامیان، کارکنان سازمان‌های مختلف دولتی و نیروهای پلیس در افغانستان اشاره کرد. فیس‌بوک می‌گوید بدافزار یادشده را از صفحات مختلف موجود در این شبکه اجتماعی حذف کرده است. به گفته مایک دویلیانسکی، رییس تحقیقات جاسوسی سایبری فیس‌بوک هنوز مشخص نیست هدف نهایی این حملات چه بوده و چه نتایجی از این کار به دست آمده است. 

 

ارسال نظر