اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۳۵۲

تداوم عملیات گاز رسانی  به 33روستای صعب العبور

 مدیرعامل شرکت گاز مازندران عنوان کرد: گازرسانی به 33 روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان ساری در حال انجام است. جعفر احمدپوردر جلسه بررسی پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان ساری که با حضور معاون فرماندار ساری، بخشدار منطقه چهاردانگه و رییس دفتر دکتر بابایی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: 99.2درصد خانوار شهری و روستایی شهرستان ساری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمدپور، 172 روستا از 176 روستای بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندرود ساری را قابل گاز رسانی دانست و افزود: در حال حاضر 139 روستای این مناطق گازدار بوده و پیمانکار در 33 روستای دیگر این شهرستان در حال انجام عملیات اجرایی است. مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: پیش‌بینی بالغ بر ۱۵ هزار انشعاب و جذب 18 هزار مشترک از اهداف کمّی در ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی در مناطق روستایی ساری می‌باشد. وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای دور دست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طرح‌های مهم شرکت گاز استان طی چند سال گذشته بوده است، اظهار کرد: برای تحقق این مهم بیش از 212 کیلومتر خط تغذیه، 800 کیلومتر شبکه توزیع و 39 ایستگاه گاز CGS، TBS، CPS اجرا و نصب شده است.

برق‌دار شدن 150 اشتراک روستایی با اتمام عملیات ترمیم

مهندس کیوان فرح‌زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این باره گفت: وقوع حوادث متعدد ناشی از بارش برف، رانش زمین و توفان‌های سنگین در مناطق روستایی «لگا» از بخش کتالم شهرستان رامسر و «لاکتراشان» از بخش مرکزی تنکابن، در زمستان گذشته باعث تخریب جدی راه روستایی و شبکه‌های فشارمتوسط و فشار ضعیف تغذیه‌کننده روستاهای یاد شده شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع این بحران با همکاری مقامات محلی و بخشداری کتالم، همکاران امور برق رامسر و اداره برق کتالم، با عبور از شرایط صعب العبور از منطقه بازدید و به ارزیابی خسارات وارده و بررسی فنی اقدامات مورد نیاز پرداختند، لیکن به‌دلیل آسبب جدی جاده دسترسی، امکان ارایه خدمات و بازسازی شبکه فراهم نشد و پس از پیگیری‌های فرمانداری شهرستان و بخشداری کتالم و تلاش همکاران مسوول راه روستایی و بازگشایی جاده دسترسی، عملیات بازسازی شبکه برق به صورت اضطراری و فوریتی آغاز و طی هشت روز کاری بی‌وقفه به پایان رسید.

فرح زاد در تکمیل صحبت‌های خود گفت: در حوادث فوق که باعث سقوط ترانسفورماتور ایستگاه توزیع روستای لگا و شکستن تعدادی از پایه‌های بتونی و چوبی شد، با نصب 20 اصله پایه بتونی و فلزی جهت تعویض پایه‌های شکسته و مقاوم‌سازی شبکه‌های این روستاها انجام و همچنین دو کیلومتر شبکه 20 کیلوولت و 400 متر شبکه فشارضعیف بازسازی شد.

 

ارسال نظر