اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۳۶

واکنش به پیام‌های مستقیم  با اموجی در توییتر

اگر از کاربران توییتر هستید حتما برایتان پیش آمده که پیام مستقیمی را دریافت کرده باشید و دلتان بخواهد با کمک طیف وسیع اموجی‌ها به آن واکنش نشان دهید، مثلا بخندید، گریه کنید یا تعجب نمایید! خبر خوب اینکه بالاخره چنین امکانی برای کاربران توییتر فراهم شده. این شبکه اجتماعی قابلیت واکنش با اموجی را به پیام‌های مستقیم خود اضافه کرد که بسیار شبیه به همین امکان در فیسبوک با چند تفاوت کلیدی است. برای واکنش نشان دادن به پیام‌های مستقیم دریافتی تان صرفا کافیست روی آیکون قلب و به‌علاوه که درست در کنار پیام‌ها نمایش داده می‌شود کلیک نمایید. با دابل کلیک روی پیام‌ها هم پنل اموجی‌ها برایتان گشوده خواهد شد و اگر به پیامی واکنش نشان دهید‌گیرنده اعلانی را از سمت شما دریافت می‌کند. اگر از نسخه قدیمی اپ توییتر استفاده می‌کنید واکنش شما به پیام‌ها در قالب یک پیام مستقیم برای فرد ارسال می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده حتی می‌توانید به پیام‌هایی که چندین سال از دریافت شان می‌گذرد نیز با اموجی واکنش نشان دهید.

مریخ‌نورد چین در آستانه رفتن به فضا

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده از سوی سازمان فضایی چین، نخستین مریخ‌نورد این کشور تا چندین ماه دیگر پرتاب می‌شود. به گزارش شینهوا، دانشمندان چینی چندین دهه است که به‌طور جدی در پروژه‌های هوافضاسرمایه‌گذاری کرده‌اند و برای نخستین‌بار موفق به نشاندن یک ماه‌نورد در نیمه تاریک کره ماه برای بررسی و رصد آن بخش از نزدیک‌ترین همسایه کره زمین شده‌اند. در جدیدترین اخبار فضایی این کشور، روزنامه China Youth Daily اعلام کرد که نخستین کاوشگر ماموریت مریخ چین در ماه جولای (تیر) سال جاری آغاز به کار خواهد کرد. این روزنامه با استناد به منابع سازمان علم و فناوری هوافضای چین (CASC) گفت: کاوشگر مریخ توسط موشک حامل Long Long-۵ Y۴ ارسال می‌شود. موشک Long March-۵ Y۴ به تازگی آزمایش ۱۰۰ ثانیه‌ای را برای موتور هیدروژن اکسیژن با فشار زیاد انجام داده که آخرین آزمایش موتور قبل از مونتاژ نهایی است.  طبق اعلام سازمان فضایی این کشور، چین در ابتدا یک کاوشگر را به مدار زمین می‌فرستاد و پس از آن مریخ‌نورد را در مریخ مستقر می‌کند. موشک Long March-5 قرار است در سال ۲۰۲۰ ماموریت‌های زیادی را انجام دهد، از جمله این ماموریت‌ها می‌توان به پرتاب مریخ‌نورد و بازگشت نمونه ماه به زمین اشاره کرد. کارشناسان اعلام کرده‌اند پرتاب مریخ‌نورد در بازه زمانی خاصی انجام می‌شود که مدار‌های ۲ سیاره زمین و مریخ به یکدیگر نزدیک باشند، این پدیده نجومی هر ۲۶ ماه یک بار روی می‌دهد و بازه زمانی آن حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

تعویق کنفرانس فناوری به علت شیوع کرونا

هواوی اعلام کرده که به خاطر اقدامات احتیاطی در رابطه با شیوع کروناویروس در ووهان چین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را به تعویق می‌اندازد. طبق اطلاعات مندرج در وبسایت هواوی این کنفرانس که قرار بود تحت عنوان HDC.Cloud 2020 در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ فوریه (مصادف با ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه) در شنزن برگزار شود به تاریخ ۲۷ام و۲۸ام مارس (مصادف با ۸ام و ۹ام فروردین) موکول شده است. گفتنی است تا به حال ۱۷ نفر در چین به خاطر ابتلا به این ویروس مشابه به سارس به کام مرگ کشیده شده‌اند. این کنفرانس که با محوریت کسب و کارها برپا می‌شود اصلی‌ترین رویداد شرکت چینی برای توسعه‌دهندگان‌آی تی محسوب می‌گردد. این کمپانی در تبلیغات رویداد مورد بحث چنین آورده است: ما می‌خواهیم تکنولوژی‌های ICT و همچنین توانمندی‌هایی که ظرف ۳۰ سال اخیر کسب کرده‌ایم را با شما به اشتراک بگذاریم. پردازنده‌های Kunpeng و Ascend ما موتورهای قدرتمندی خواهند بود که توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا از آنها استفاده خواهند کرد. البته هواوی احتمالا آخرین شرکت چینی نیست که رویدادهای آتی خود را به خاطر شیوع این ویروس به تعویق می‌اندازد و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آتی بر شمار آنها اضافه شود. پیش‌تر ‌تری گو  مدیرعامل فاکسکان به کارکنان خود هشدار داده بود که از سفر به چین در جریان جشن سال نو خودداری کنند. کل شهر ووهان که بالغ بر ۱۱ میلیون جمعیت دارد حالا در قرنطینه به سر می‌برد و فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار آن تا اطلاع ثانویه تعطیل هستند.

تسلا دومین خودروساز ارزشمند جهان شد

تسلا با کنار زدن فولکس واگن به دومین خودروساز ارزشمند جهان تبدیل شده و ارزش آن از ١٠٠ میلیارد دلار فراتر رفته است. به گزارش دیلی میل، شرکت تسلا با کنار زدن فولکس واگن به دومین خودروساز ارزشمند جهان تبدیل شد. این در حالی است که شرکت تویوتا همچنان در صدر این فهرست قرار دارد.

دلیل این امر ارزش سهام این تولیدکننده خودروهای برقی است. روز چهارشنبه ارزش این شرکت در بازار برای نخستین‌بار مرز از ١٠٠ میلیارد دلار گذشت و به این ترتیب با کنار زدن فولکس واگن در رده دوم شرکت‌های خودروسازی با ارزش قرار گرفت.

 

ارسال نظر