دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۵۰

اپل به خاطر فشار پلیس امریکا «آی کلود» را رمزگذاری نکرد

اپل به‌رغم ادعاهای فراوان در مورد نگرانی از به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی کاربران خدمات و محصولات خود، به علت فشارهای اف‌بی‌ای از رمزگذاری فایل‌های کاربران‌ای‌کلود منصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اگرچه اپل فایل‌های ذخیره شده روی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل‌ای‌او‌اس را رمزگذاری می‌کند، اما این کار در زمان تهیه نسخه پشتیبان از این اطلاعات برای ذخیره‌سازی روی سرورهای سرویس‌ای کلود رخ نمی‌دهد و لذا کاربران آیفون و‌ای‌پد نباید تصور کنند که داده‌های مذکور توسط اشخاص ثالث قابل دسترس نیست.

نکته مهم این است که اپل از دو سال قبل تصمیم خود را برای عدم رمزگذاری این اطلاعات به اجرا گذاشته، اما این موضوع را تازه افشا کرده است. اپل مدعی است این تصمیم‌گیری تنها ناشی از فشارهای اف بی‌ای بوده است.

به نظر می‌رسد اپل از درگیری‌های مکرر حقوقی و قضایی با دولت و قوه قضاییه امریکا خسته شده و تمایل ندارد تنش‌های دوجانبه بیش از این افزایش یابد و حساسیت‌ها در مورد عملکرد این شرکت بالا بگیرد.

به دنبال افشای این خبر، اپل از هرگونه اظهارنظر در مورد آن خودداری کرده و اف‌بی‌‌ای هم در برابر درخواست‌ها برای واکنش به آن سکوت کرده است.

بویینگ ۷۳۷ مکس تا اواسط ۲۰۲۰ پرواز نمی‌کند

کابوس مشکلات بویینگ ۷۳۷ مکس برای این شرکت امریکایی تمامی ندارد و گفته می‌شود این هواپیمای پردردسر تا قبل از اواسط سال ۲۰۲۰ قادر به پرواز نخواهد بود.

طبق گزارش انگجت، در شرایطی که تصور می‌شد مشکلات این هواپیما به زودی رفع شده و امکان پرواز آن فراهم می‌شود، اما حالا مشخص شده که فرآیند بازبینی بویینگ برای کسب اطمینان در مورد امنیت آن بیش از حد تصور به طول می‌انجامد. انتظار می‌رود کسب مجوز برای پرواز هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس حدود شش ماه دیگر طول بکشد و تا آن زمان این هواپیما نتواند پروازهای خود را از سر بگیرد. علاوه بر شناسایی یک مشکل جدید در سیستم کنترل رایانه‌ای پرواز این هواپیما طی روزهای اخیر، مشخص شده که شرکت‌های هواپیمایی فعال در امریکا هم قصد ندارند تا ماه ژوئن در تصمیم خود برای لغو استفاده از هواپیماهای ۷۳۷ مکس تجدیدنظر کنند و لذا عملیاتی شدن پروازهای این هواپیما تا قبل از تابستان منتفی است. بویینگ پیش از این مدعی شده بود نقص مربوط به سیستم ایمنی پرواز ۷۳۷ مکس را برطرف کرده است. این مشکل منجر به سقوط مرگبار دو هواپیمای مذکور در نقاط مختلف جهان شده بود.

اختراعی برای رهایی از مزاحمت سلفی‌بگیران

برخی افراد به علت شدت علاقه به تهیه عکس‌های سلفی در محیط‌های عمومی برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کنند و یک اختراع جدید می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یک شرکت امریکایی سیستم جدیدی به نام میرا راه‌اندازی کرده که به افراد علاقه‌مند به سلفی گرفتن امکان می‌دهد بدون نیاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند این کار را انجام دهند. این سیستم شامل یک رابط کاربری لمسی است که در برابر درب ورودی موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها و دیگر نقاط تفریحی و روی دیوار یا یک سه پایه قرار می‌گیرد.

کاربران علاقه‌مند به تهیه عکس‌های سلفی ابتدا از طریق نمایشگر لمسی نام خود را ثبت می‌کنند و آدرس ایمیل خود را ارایه می‌دهند. آنها سپس کارت شناسایی که دارای یک کد کیوآر است، از طریق این سیستم دریافت می‌کنند. آنها سپس با ژست گرفتن در برابر دوربین‌های مختلفی که در نقاط مختلف تعبیه شده‌اند و قرار دادن کارت در برابر دوربین آماده عکاسی می‌شوند.

در ادامه شمارش معکوس روی نمایشگر کوچک دوربین آغاز شده و بعد از عکاسی نمایی از تصویر نیز قابل مشاهده خواهد بود. کاربر در ادامه می‌تواند عکس را به‌طور دقیق کنترل کند و در صورت راضی بودن از آن، فایل عکس را در قالب ایمیل دریافت کند. از این روش می‌توان برای دریافت فایل‌های ویدیویی کوتاه یا فایل‌های کوتاه متحرک با فرمت گیف هم استفاده کرد.

این سیستم فعلا به‌طور آزمایشی در برخی نمایشگاه‌ها و موزه‌های نیویورک نصب شده و مهمانان فعلاً می‌توانند بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنند.

 

ارسال نظر