دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۳۲

احتمال ادغام گوشی‌های گلکسی «اس» و «نوت»

به تازگی شایعات و گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد سری گوشی‌های S و Note را با یکدیگر ادغام کند. به گزارش ایسنا، ایوان بلاس، که یکی از افشاگران معروف در حوزه فناوری است، اخیرا گزارش‌های جدیدی را در صفحه کاربری خود منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت کره‌ای سامسونگ تصمیم گرفته سری گوشی‌های هوشمند اس و نوت را با یکدیگر ادغام کند. وی همچنین در ادامه اظهارات و پیش‌بینی‌های خود خاطرنشان کرده که این اتفاق ممکن است تا سال آینده رخ دهد. با اینکه این خبر بر اساس منابع موثق اعلام نشده است اما بعید به نظر نمی‌رسد که سامسونگ چنین تصمیمی را گرفته باشد تا تفاوت‌های گوشی‌های خانواده اس و نوت را از بین برده یا به حداقل برساند. کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری نیز با تایید احتمال اتخاذ این تصمیم از سوی سامسونگ عنوان کردند: وقتی گوشی گلکسی‌نوت۱۰ از سوی این غول تکنولوژی کره‌ای منتشر و ارایه شد، در واقع همان گلکسی‌اس۱۰ بود که تفاوت‌های بسیار ناچیزی با آن داشت. بنابراین بعید به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، این دو خانواده از گوشی‌های این برند با یکدیگر ادغام و تحت عنوان یک‌سری از گوشی‌های هوشمند جدید معرفی و روانه بازارهای جهانی شوند.

همکاری «فیس‌بوک» و «ری‌بن» برای  توسعه  عینک  هوشمند

فیسبوک در حال ساخت عینک‌هایی با قابلیت واقعیت افزوده است. این غول امریکایی برای توسعه عینک هوشمند خود با شرکت لوکساتیکا، سازنده عینک‌های ری‌بن همکاری می‌کند تا بتواند محصول خود را تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار کند. به گزارش دیجیاتو، این عینک‌ با نام رمز «اوریون» شناخته می‌شود و شرکت ری‌بن روی مراحل توسعه آن نظارت مستقیم خواهد داشت. این عینک قرار است تجربه واقعیت افزوده مستقل را برای کاربران به ارمغان بیاورد، یعنی نیازی به گوشی همراه نخواهد بود. عینک هوشمند اوریون می‌تواند بدون نیاز به گوشی همراه به تماس‌ها پاسخ و اطلاعات مورد نیاز کاربران را در صفحه نمایش کوچکی نشان دهد. در نتیجه باعث می‌شود تا حدودی قابلیت‌های آن مشابه گوگل‌گلس قلمداد شود. همچنین گفته می‌شود اوریون از یک دوربین برای لایو استریم نیز بهره‌مند است تا کاربران بتوانند بخش‌های هیجان‌انگیز زندگی خود را به صورت زنده پخش کنند. همکاری ری‌بن و فیسبوک محدود به توسعه اوریون نمی‌شود. قرار است ری‌بن از عینک هوشمند خود با نام رمزی «استلا» رونمایی کند که مشابه اوریون دارای قابلیت لایو استریم خواهد بود. احتمالا عینک هوشمند ری‌بن زودتر از اوریون به بازار عرضه شود و به انحصار عینک‌های اسپکتکلز اسنپ پایان دهد. با توجه به اینکه ری‌بن بر مراحل توسعه این عینک‌ها نظارت دارد، می‌توان انتظار داشت که عینک‌های اوریون و استلا از طراحی‌های زیبایی برخوردار باشند و به نوعی پای تکنولوژی را به عرصه مد  نیز  باز  کنند.

خداحافظی لپ‌تاپ‌های «هواوی» با «ویندوز»

هواوی تحت تاثیر فشار و تحریم‌های اخیر دولت ایالات متحده امریکا قصد دارد لپ‌تاپ جدید سری میت‌بوک خود را به‌جای ویندوز ۱۰، به سیستم‌عامل لینوکس مجهز کند. به گزارش ایسنا، هواوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی رییس‌جمهوری امریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به‌شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند. حالا به تازگی شرکت چینی هواوی اعلام کرده که به احتمال زیاد لپ‌تاپ‌های جدید سری میت‌بوک خود را به سیستم عامل لینوکس مجهز کرده و آن را جایگزین ویندوز ۱۰ کند که توسط شرکت امریکایی مایکروسافت توسط توسعه داده شده.

قابلیت فیلمبرداری همزمان در آیفون‌های 2018

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در مراسم رونمایی خانواده آیفون ۱۱ به آن می‌بالید، توانایی فیلم‌برداری همزمان با هر ۴ دوربین گوشی بود. اگرچه کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون تصور می‌کردند که این قابلیت فقط محدود به آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو خواهد بود، اما اپل   این قابلیت را به آیفون‌ها و آیپد‌پرو‌های ۲۰۱۸ نیز اضافه کرده است. به گزارش دیجیاتو، قابلیت مورد بحث به کاربر اجازه می‌دهد که با هر سه دوربین پشتی گوشی فیلمبرداری کند و بطور همزمان فریم‌های مختلف صحنه را ببیند. هچنین به کمک این ویژگی می‌توانید علاوه بر دوربین‌های پشتی، از دوربین سلفی نیز خروجی دریافت کنید تا برای اولین‌بار در آیفون خود بتوانید فیلمی با کادربندی‌های مختلف بگیرید. پس از عرضه iOS 13، کاربران آیفون‌های XS، XS Max و XR و همچنین آیپدپرو‌های ۲۰۱۸ نیز می‌توانند از ویژگی مولتی‌کم بهره‌مند شوند. البته چندان دل خود را صابون نزنید، زیرا اپل با کمی بدجنسی این قابلیت را در اختیار کاربران پرچمداران سال گذشته خود قرار داده است. به عنوان مثال آیفون XS نمی‌تواند به صورت همزمان از هر ۳ دوربین خود (دوربین‌های دوگانه پشتی و دوربین سلفی) خروجی بگیرند.

 

ارسال نظر