کشف آسیب‌پذیری خطرناک در فایرفاکس

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۲۷:۵۷
کد خبر: ۱۶۱۱۹۴
کشف آسیب‌پذیری خطرناک در فایرفاکس

طبق اعلام موزیلا (شرکت سازنده فایرفاکس) تازه‌ترین نسخه این مرورگر به همراه پچ مربوط به یک آسیب‌پذیری کلیدی و مهم که هم‌اکنون توسط برخی هکرها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، منتشر شده است.

به گزارش دیجیاتو به‌نقل از سی‌نت، براساس اعلام سازمان امنیت زیرساخت و امنیت سایبری امریکا این آسیب‌پذیری به هکرها امکان می‌دهد کنترل سیستم شما را در دست بگیرند. البته موزیلا پچ مربوط به این آسیب‌پذیری جدی و مهم را منتشر کرده است و آپدیت‌ها را به‌صورت خودکار در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در مواردی که آسیب‌پذیری‌ها به بروز آسیب‌ها و خطرات جدی منجر می‌شوند به آپدیت‌های بسیار سریع نیاز خواهد بود و آن‌طور که متخصصان امنیت سایبری می‌گویند به‌روز نگه داشتن نرم‌افزارها یکی از مهم‌ترین گامی است که کاربران برای حفاظت از خود در برابر هکرها می‌توانند انجام دهند. سخنگوی موزیلا در بیانیه خبری خود پیرامون این آپدیت آورده است: «شرکت امنیتی چینی Qihoo 360 از کشف یک آسیب‌پذیری در فایرفاکس خبر داد که امکان انجام حملات سایبری هدفمند روی یک شبکه بومی را میسر می‌کرد. بلافاصله بعد از انتشار این گزارش ما شروع به ارایه آپدیت جدید برای فایرفاکس کردیم تا این آسیب‌پذیری امنیتی را حداکثر ظرف یک روز از بین ببریم.»

طبق گزارشی که وب‌سایت ZDNet در این باره منتشر کرده این آسیب‌پذیری در اصل نوعی باگ مموری محسوب می‌شود که به هکرها امکان می‌دهد کدهای مورد نظرشان را روی سیستم هک شده اجرا کنند.

موزیلا اشاره نکرده است که آیا فرد یا افرادی از این آسیب‌پذیری استفاده کرده‌اند یا خیر یا اینکه هکرها با کمک این باگ چه اهدافی را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند. برای اطمینان از اینکه از تازه‌ترین نسخه فایرفاکس استفاده می‌کنید کافی است مرورگر خود را باز کنید، سپس روی آیکون فایرفاکس در منوی بالایی کلیک کنید و بعد گزینه About Firefox را انتخاب کنید.

درادامه یک پنجره پاپ‌آپ برای شما باز می‌شود و می‌توانید بفهمید از کدام نسخه این مرورگر استفاده می‌کنید. اگر نسخه مرورگر شما قدیمی بود به صورت خودکار به‌روز می‌شود.

 

 

ارسال نظر