اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۰۳

رمز کارت بانکی خود را به فروشنده‌ نگویید

قزوین|بازپرس شعبه‌ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای قزوین گفت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و خرید حضوری در فروشگاه و بخصوص خرید از کاسبان سیار کارت بانکی و مخصوصاً رمز آن را در اختیار هیچ‌کسی حتی مالک فروشگاه قرار ندهند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رحمان درویش حداد بازپرس شعبه‌ ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای استان قزوین ضمن توضیح کلاه‌برداری به روش اسکیمینگ گفت: مجرمان فوق، قطعه‌ای سخت‌افزاری را که اسکیمر نامیده می‌شود روی دستگاه‌های خودپرداز یا هر مکانی که نیاز به کشیدن کارت باشد نصب می‌کنند یا آن را در قالب قطعه‌ای به‌اندازه دستگاه کارت‌خوان نزد خود نگه می‌دارند و متعاقب آن، اقدام به کپی‌برداری از روی اطلاعاتی که روی کارت‌های عابر بانک افراد است، می‌کنند و در نهایت کارت عابر بانک جدیدی می‌سازند که به این عمل اسکیمینگ می‌گویند.بازپرس شعبه‌ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بخصوص خرید از کاسبان سیار کارت بانکی و مخصوصاً رمز آن را در اختیار هیچ‌کسی حتی مالک فروشگاه قرار ندهند.

رهایی ۳۷ محکوم به  قصاص نفس از اعدام در کرمان

کرمان|رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵هزار و ۹۶۳فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان از طریق صلح و سازش به پایان رسیده است.

یدالله موحد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم دیار کرمان داشتن روحیه صبر، ایثار و گذشت است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۳۷ نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند.رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: خوشبختانه تعداد مددجویان زندانی آزاد شده از طریق صلح و سازش در پنج‌ماهه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد رشد داشته است ضمن آنکه با تلاش شعب حل اختلاف در زندان‌های استان تعداد ۶۰۰ زندانی با اخذ رضایت شکات، از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

بهره‌برداری از ساختمان پلیس توریسم در شهر جهانی

یزد|مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به بهره‌برداری از ساختمان استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد در هفته اول مهرماه گفت: این مکان با اعتباری بالغ بر

دو هزار میلیون ریال بهره‌برداری بهره‌برداری خواهد شد. «سید‌مصطفی فاطمی» با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی محل استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد اظهار کرد: مرمت این مکان تا پایان شهریور ماه به پایان می‌رسد و هفته اول مهر ماه، همزمان با هفته گردشگری و نیروی انتظامی به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با بیان اینکه این مکان با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیون ریال بهره‌برداری بهره‌برداری خواهد شد، گفت: سرقت و بی‌احترامی به گردشگران، تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی و گران‌فروشی از دلایل ایجاد پلیس توریسم یا پلیس گردشگری برای اولین‌بار در شهر یزد است.

هشدار پلیس فارس در خصوص خرید آنلاین لوازم‌التحریر

شیراز|رییس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس در خصوص خرید و فروش اینترنتی لوازم‌التحریر در آستانه فصل بازگشایی مدارس به شهروندان هشدار داد.

مهدی نعمایی گفت: برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی، قبل از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند و حتماً پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد .

نعمایی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورتی که مجبور به خرید از طریق درگاه‌های اینترنتی هستند؛ باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند.

اعلام کالابرگ نفت سفید خانوارهای فاقد گاز طبیعی

ساری|مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: مصرف‌کنندگان نفت سفید با کالابرگ‌های اعلام شده از سری دوم، نسبت به دریافت و ذخیره‌سازی سوخت از فروشندگی‌های محدوده محل سکونت خود اقدام کنند. سبحان رجب‌پور مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تدابیراین شرکت سوخت رسانی به مناطق فاقد گاز طبیعی در حال انجام است و ساکنین روستاهای ییلاقی و صعب‌العبور می‌توانند نسبت به تامین سوخت خود اقدام کنند.رجب‌پور اظهار کرد: آن دسته از مصرف‌کنندگانی که از نفت سفید استفاده می‌کنند با کالابرگ اعلام شده در نوبت دوم (به شماره‌های ۳۱۷ یک نفره و دو نفره به مقدار ۴۰۰ لیتر، ۲۱۷ سه نفره و چهار نفره به مقدار ۴۰۰ لیتر، ۵۱۷ پنج نفره و شش نفره به مقدار ۶۰۰ لیتر، ۱۱۷ هفت نفره به بالا به مقدار ۶۰۰ لیتر)، نسبت به دریافت و ذخیره‌سازی سوخت خود از فروشندگی‌های مربوطه اقدام نمایند. وی ادامه داد: اعتبار کالا برگ اعلام شده از تاریخ 16/۶/۱۳۹۸ لغایت 30/۸/۱۳۹۸ است.

 

ارسال نظر