اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۵۹

آزادی 2 گروگان توسط رزمندگان قرارگاه قدس

زاهدان| با تلاش رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه، 2 گروگان کرمانی در سیستان و بلوچستان آزاد شدند. «ذوالفقار حیدری» ۱۴ ساله در ۲۵ آذرماه ۹۶ توسط باندهای سازمان‌یافته و اشرار منطقه جنوب شرق از شهرستان ازروئیه استان کرمان ربوده می‌شود و سه ماه بعد «حمید زحمتکش» ۳۴ساله نیز از شهرستان فسا استان فارس توسط همان گروه نیز مورد ربایش قرار می‌گیرد. هر دو گروگان که با انگیزه اخاذی ربوده شدند پس از ربایش به کشور پاکستان منتقل می‌شوند و به مدت ۲۱ ماه در منطقه ریگستان پاکستان در اسارت به سر می‌برند. نهایتا طی یک اقدام اطلاعاتی در تاریخ ۲۷ تیرماه ۹۸ این دو گروگان به همت رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای قدس آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

رونمایی از نقشه استراتژی منابع انسانی شرکت گاز البرز

کرج | مدیر منابع انسانی شرکت گاز استان البرز معتقد است، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سرمایه‌های انسانی است و تقویت روحیه پاسخگویی اولویت این مدیریت است. مهدی‌زاده‌حسین با اشاره به نقش و جایگاه منابع انسانی در سازمان‌ها تصریح کرد: افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت می‌شوند باید از روحیه پاسخگویی برخوردار باشند تا بتوانند به مطالبات همکاران پاسخ  بدهند. از آنجایی ‌که منابع انسانی سرمایه هر سازمانی است، در نتیجه باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود.

خرید ۶۷ هزارتن  برگ سبز چای از چایکاران

رشت| رییس سازمان چای کشور گفت: ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است. حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور گفت: از نهم اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تا امروز ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد که ۵۰ هزار تن معادل ۷۴ درصد آن درجه یک و ۱۷ هزار تن معادل ۲۶ درصد بقیه درجه دو بود. وی با اشاره به این میزان چای خریداری شده، افزود: تاکنون ۱۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ۲۰۴ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شد و بقیه هم به تدریج پرداخت می‌شود. رییس سازمان چای کشور گفت: امسال ۱۵ هزار و ۹۷ تن چای خشک هم در کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران تولید شده است. حبیب جهانساز با بیان اینکه، برداشت برگ سبز چای امسال با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی در مقایسه با پارسال افزایش خوبی داشت، افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

تولید برق در مازندران  با مشکل مواجه است

ساری| مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: در زمینه تولید برق در استان مازندران با مشکل مواجه هستیم. حسین افضلی دیروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران با اشاره به میزان تولید برق در استان مازندران گفت: در زمینه تولید با مشکل مواجه هستیم. وی خواستار تلاش و حمایت مجمع نمایندگان مازندران برای تأمین اعتبار لازم و افزایش ظرفیت‌های تولیدی برق در استان شد. وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های برق در استان مازندران از جذب ۵۰ درصدی این اعتبار خبر داد.

اجرای طرح زوج و فرد

 از دوم شهریور در تبریز

تبریز| مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از اجرای طرح زوج و فرد از دوم شهریور در تبریز خبر داد. اصغر آدی‌بیگ، در جمع خبرنگاران با تشریح نحوه اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر تبریز اظهار داشت: براساس تصمیم شورای ترافیک استان آذربایجان شرقی، طرح زوج و فرد از دوم شهریور امسال در هسته مرکزی تبریز اجرا می‌شود.

وی افزود: تلاش شده تا همه معایب و مشکلاتی که در طرح قبلی که اواخر سال گذشته به مدت ۱۵ روز اجرا شد برطرف شود تا در اجرای جدید به مشکل نخوریم. مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش تراکم خودرویی و ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر به‌ خصوص در پیک ترافیکی است و همه مسوولان استان و مدیریت شهری و شورای شهر به دنبال عملی شدن این هدف هستند.

بازداشت مدیر تور گردشگری

مشهد| دادستان بخش زبرخان شهرستان نیشابور در پی حادثه واژگونی وانت حامل گردشگران دستور بازداشت مدیر این تور گردشگری و راننده خودروی را صادر کرد. در پی حادثه دیروز واژگونی یک خودروی نیسان که حامل گردشگرانی در مسیر رودخانه شهر خرو از توابع شهرستان نیشابور بود، ۲۴ نفر مصدوم و یک نفر کشته شد.

دادستان بخش زبرخان شهرستان نیشابور در پی این حادثه روز شنبه دستور بازداشت مدیر این تور گردشگری و راننده خودروی یاد شده را صادر کرد. خرو در مسیر جاده مشهد به نیشابور و در ۱۱۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

 

 

ارسال نظر