اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۷۲

اندروید «ایر دراپ» مخصوص خود را می‌سازد

انگجت|گوگل قصد دارد یک سیستم انتقال فایل مشابه با سیستم «ایر دراپ» شرکت اپل در سیستم عامل iOS بسازد تا کاربران اندروید قادر به انتقال فایل‌های خود با سرعت بالا باشند. احتمالاً اگر از کاربران آیفون در مورد یکی از ویژگی‌های لذت‌بخش آیفون سوال کنید جواب آنها قابلیت «ایر دراپ» خواهد بود که یک راه آسان برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌ها و اطلاعات دیگر با یک دستگاه اپل در نزدیکی کاربر است. اکنون به نظر می‌رسد کاربران اندروید نیز به زودی مشابه این سیستم را خواهند داشت. تیم 9to5Google  قصد دارد یک ویژگی اشتراک‌گذاری سریع یعنی “Fast Share “  را مانند «ایر دراپ» آیفون در اندروید فعال کند.

این سیستم از ترکیبی از بلوتوث و وای-فای برای ارسال فایل‌ها و حتی متن به افراد و دستگاه‌های نزدیک استفاده می‌کند. آن را روشن می‌کنید و می‌توانید دستگاه‌های فعال را مشاهده کنید و با تأیید‌گیرنده تنها چند ثانیه برای انتقال حجم قابل توجهی از اطلاعات کافی خواهد بود. البته چند تفاوت کلیدی وجود دارد. به نظر نمی‌رسد که شما بتوانید انتقال را به مخاطبین خود محدود کنید، اما می‌توانید قابلیت دیده شدن اختیاری را تنظیم کنید، بطوری که تنها افراد مورد علاقه شما امکان اشتراک سریع با شما را داشته باشند. ممکن است این ویژگی در دستگاه‌های کروم‌بوک، دستگاه‌های iOS و حتی اپل‌واچ نیز در دسترس قرار بگیرد، هرچند که نمی‌توان روی همه آنها حساب کرد. یک نسخه iOS نیاز به یک برنامه خاص دارد. تاریخ دقیق عرضه “Fast Share “  مشخص نیست. هرچند که این ویژگی سرویس «گوگل‌پلی» است و احتمالاً به “اندروید Qنیاز ندارد. گوگل ممکن است کاربران را چندان منتظر نگذارد.

فعالیت سامانه هلال احمر در پیام‌رسان بومی

ایلنا| سامانه هوشمند امداد و نجات و اطلاع‌رسانی هلال احمر روی یکی از شبکه‌های بومی قرار گرفت.

انجیدنی مدیرعامل این پیام‌رسان گفت: این پیام‌رسان عنوان یکی از دو پیام‌رسان ملی کشور جهت پیاده‌سازی سرویس‌های دولت الکترونیک توسط مرکز ملی فضای مجازی معرفی شده است، لذا در این راستا گپ با همکاری وزارت ارتباطات و اتصال به شبکه خدمات دولت (GSB) اقدام به پیاده‌سازی خدمات مختلف دولت الکترونیک بر بستر گپ کرده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه گفت: درخواست کمک و اعلام شرایط خطر بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی، اطلاع‌رسانی هوشمند مکان محور، جمع‌آوری‌ کمک‌های نقدی ریالی و بین‌المللی و دسترسی سریع به اطلاعات سازمان هلال احمر از مهم‌ترین قابلیت‌های این سامانه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با کمک این سامانه مخاطب به آسانی می‌تواند درخواست کمک خود را با بر حسب نقطه دقیق جغرافیایی توسط گپ ثبت کند و پس از ثبت درخواست کمک و نیروهای امدادی قرار داشته باشد.

آمازون ربات بسته‌بندی استخدام کرد

آسین ایج| شرکت آمازون به تازگی ربات‌های قدرتمندی را استخدام کرده که هر ساعت قادر به بسته‌بندی ۶۰۰ نوع جعبه مختلف در ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند. ربات‌های یادشده می‌توانند بر عکس کارگران عادی ۲۴ ساعت در روز و هفت روز در هفته کار کنند و لذا هیچ محدودیتی در طول روز ندارند.ربات‌های یادشده توسط شرکتی به نام CartonWrap تولید شده‌اند که شرکتی کوچک در ایتالیاست که در زمینه تولید انواع ربات‌های بسته‌بندی فعالیت می‌کند. صنعت تولید ربات‌های بسته‌بندی در ایتالیا از جمله صنایعی است که با سرعت بالایی در حال پیشرفت بوده و در سال ۲۰۱۸ نزدیک به هشت میلیارد یورو درآمد را برای این کشور به ارمغان آورده است. ایتالیا یک چهارم بازار جهانی تولید این ربات‌ها را به خود اختصاص داده است. سرعت رشد صنعت تولید ربات‌های بسته‌بندی در ایتالیا بسیار بالاست و نه برابر سریع‌تر از سرعت رشد اقتصاد این کشور برآورد شده است. قرار است وال مارت نیز به مشتری این نوع ربات‌ها مبدل شود. در آینده ربات‌های مذکور قادر خواهند بود در هر ساعت هزار کارتن را بسته‌بندی کنند.

آغاز به کار بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان

انگجت| شاید مهم‌ترین منبع درآمد امارات متحده عربی از راه نفت باشد ولی این کشور به تازگی رکورد جدیدی در کاهش وابستگی خود به نفت ثبت کرده است. بزرگ‌ترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان به نام “Noor Abu Dhabi “ توسط اداره آب و برق دبی به بهره‌برداری رسید. تولید این نیروگاه با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی صورت گرفته است. تخمین زده شده که ۳.۲ میلیون سلول خورشیدی مستقر در نیروگاه

 “Noor Abu Dhabi “ برای ۹۰ هزار نفر برق تولید کند و انتشار کربن‌دی اکسید را ۹۸۴ هزار و ۲۰۶ تن (واحد بریتانیایی) کاهش دهد. این نیروگاه ظرفیت تولید ۱.۲ گیگاوات برق را دارد.این میزان کاهش آلودگی معادل حذف ۲۰۰ هزار ماشین از جاده‌هاست.واقعیت امر این است که امارات هنوز هم به‌شدت به درآمدهای نفتی وابسته است. ولی اخیراً قصد دارد محصولات نفتی را برای تعادل بازار کاهش دهد.سازمان آب و برق دبی قصد راه‌اندازی یک پروژه نیروی خورشیدی ۲ گیگاواتی را دارد.عربستان سعودی هم برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲.۶ گیگاواتی در مکه موافقت کرده است.

 

 

ارسال نظر