استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی منتقدان ترامپ

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۴۸۰

آی بی‌تایمز| کاخ سفید از هوش مصنوعی برای شناسایی تک تک منتقدان سیاست‌های دولت ترامپ قبل از هرگونه اقدام عملی استفاده می‌کند.

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیشتاز در عرصه فناوری‌های نوین، قصد دارد با دانشگاه نظامی چین برای تولید سیستم‌های هوش مصنوعی همکاری کند. این سیستم‌ها می‌توانند توسط دولت‌های مختلف جهان برای کنترل لحظه به لحظه امور مورد استفاده قرار بگیرند.

نکته قابل تأمل در این زمینه صادرات این نوع فناوری‌ها توسط یک شرکت امریکایی به دیگر نقاط جهان است. در شرایطی که امریکایی‌ها مدعی دفاع از آزادی بیان در سراسر جهان هستند، شرکت‌های فناوری وابسته به آنها به شیوه‌ای دیگر عمل کرده و در عمل برای گسترش و فروش محصولاتی تلاش می‌کنند که می‌توانند کاربردهایی دوگانه و محدودکننده داشته باشند.

محققان حوزه علوم اجتماعی هشدار می‌دهند که فناوری‌های جدید ابداع شده توسط کشورهای اروپای غربی و امریکا می‌توانند ابزاری بسیار خطرناک برای کنترل آنی و جاسوسی لحظه به لحظه از شهروندان در اختیار آنها قرار دهند و مردم کشورهایی که مدعی دفاع از دموکراسی هستند نیز از چنین خطراتی در امان نیستند.

سیستم‌های هوش مصنوعی این نوع توانمندی‌های کنترلی و نظارتی را قدرت بخشیده و بر دقت آنها می‌افزایند. پیش بینی می‌شود در آینده از این سیستم‌ها بطور گسترده در گوشی‌های هوشمند، موتورهای جست‌وجوی اینترنتی، سیستم‌های صوتی دیجیتال و حتی سرویس‌های تحت وب استفاده شود.بسیاری از مردم از سرعت گسترش فناوری هوش مصنوعی مطلع نیستند. ولی این سیستم‌ها بی‌سروصدا بسیاری از محصولات فناورانه را تسخیر می‌کنند.

 

ارسال نظر