اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۷۴

رباتی که به کاربر خود غذا می‌دهد

دیلی میل | محققان یک بازوی رباتیک ساخته‌اند که روی قفسه سینه کاربر قرار می‌گیرد و با توجه به حالات صورت کاربر یا مخاطب او به آنها غذا می‌دهد.

گروهی از محققان یک ربات عجیب ساخته‌اند که روی قفسه سینه فرد بسته می‌شود و می‌تواند هنگامی که افراد خسته هستند، به آنها غذا بدهد. این بازوی رباتیک Arm-A-Dine نام دارد و روی قفسه سینه کاربر قرار می‌گیرد. سپس غذا را از بشقاب به سمت دهان کاربر می‌برد.

البته تاکنون فقط نمونه اولیه ربات ساخته شده است.Exertion Games Lab در دانشگاه RMIT استرالیا با همکاری موسسه طراحی اطلاعات فناوری هند این ربات را ساخته‌اند. در تجربه غذا خوردن هر سه بازو (دو بازوی فرد و نسخه رباتیک) برای غذا دادن به کاربر یا فرد دیگری به کار می‌رود. بازوی رباتیک به وسیله یک جلیقه روی قفسه سینه کاربر قرار می‌گیرد. یکی از محققان درباره نحوه غذا خوردن با بازوی رباتیک می‌گوید: ما بازوی رباتیک را طوری قرار دادیم که حرکات آن به وسیله حالات صورت کاربر یا طرف مقابل او تعیین می‌شود.

 این بازو بطور خودکار به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند اما غذا را به سمت دهان نمی‌برد بلکه به دلیل وجود حسگرهای ایمنی غذا را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری دهان فرد می‌برد.

البته ربات‌ها کاملا خودکار نیستند و افراد باید حرکت کنند تا آنها دقیقا بالای بشقاب غذا قرار بگیرند. اگر فرد بخندد، ربات به او غذا می‌دهد و اگر اخم کند ربات از غذا دادن به او خودداری می‌کند.

حمایت از ۱۰ ایده برتر استارت‌آپی کلید خورد

ایسنا| رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از حمایت از ۱۰ایده برتر استارت‌آپ ویکند جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان خبر داد. عباس زارعی در مراسم استارت‌آپ ویکند جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: پیش از این خیرین به‌دنبال راه‌اندازی و تأسیس مدارس و مساجد بودند اما در سال‌های اخیر که توسط رهبری، اقتصاد مقاومتی تأکید شده است توجه به اقتصاد دانش‌بنیان نیز قوت گرفته. به‌همین‌ دلیل خیرین به‌سمت پشتیبانی از ایده‌ها و تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکار پیش‌رو هستند که حمایت ازاین ۱۰ ایده برتر استارت‌آپی نیز در همین راستا انجام شده است. این ایده‌ها پس از سه روز بررسی باید سه ماه دوره تبدیل به محصول را بگذرانند و طی این سه ماه بتوانند محصول اولیه را تولید کنند تا در نهایت برای ایده‌های برتر، سرمایه‌گذار پیدا شود وبتوانیم انها را به مرحله تجاری‌سازی برسانیم .

صورت رباتیکی که قابلیت اخم کردن و خندیدن دارد

دیلی میل| محققان یک سرکودکانه رباتیک ساخته‌اند که می‌تواند حالات مختلف مانند خندیدن و اخم کردن را در صورت نشان دهد.

 محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن این ربات را ساخته‌اند که Affetto نام گرفته است. آنها برای ساختن این سررباتیک با مشکلاتی روبرو بودند زیرا باید طیف طبیعی حرکات صورت انسان را اندازه‌گیری می‌کردند، برای تولید پوست ربات با مشکلاتی روبرو بودند و مهندسی ظریف حرکات نیز کار سختی بود.

 نخستین مدل ربات اندرویدی در یک تحقیق در ۲۰۱۱ رونمایی شد. از آن زمان تاکنون محققان مشغول بررسی و تحقیق برای ساخت نسل دوم ربات بوده‌اند.

به هرحال اکنون این ربات می‌تواند بطور نامحسوس قسمت‌هایی از لب یا پلک خود را بالا و پایین ببرد تا حالتی خاص در صورت را نشان دهد.

محققان برای ساخت ربات ۱۱۶ نقطه مختلف در صورت شناسایی و مکانیسم‌های لازم برای خلق حالات مختلف را تحلیل کردند.

اپل تولید «آیفون ایکس» را از سر می‌گیرد

ونچور بیت| اپل قصد دارد دوباره تولید آیفون ایکس را از سرگیرد. احتمالا این موبایل در بازارهایی مانند هند و چین عرضه شود که مشتریان از قیمت بالای آیفون شکایت داشتند.

پس از آغاز تولید آیفون‌های جدید چندی پیش اخباری از توقف تولید موبایل پرچمدار اپل در ۲۰۱۷ (آیفون ایکس) منتشر شد. اما طبق گزارش‌های جدید قرار است تولید آیفون ایکس دوباره آغاز شود.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، قراردادهای اپل و حساسیت روی قیمت برای مصرف‌کننده دلیل از سرگیری دوباره تولید آیفون ایکس است.

اپل پس از کاهش تولید آیفون ایکس اس و آیکس اس مکس، میزان خرید نمایشگرهای OLED از سامسونگ را کاست.

درهمین راستا به نظر می‌رسد این شرکت برای جبران شکاف در محصولاتش در بازار به جای تولید آیفون ایکس اس قصد دارد تولید آیفون ایکس را دوباره آغاز کند این درحالی است که هزینه‌های تولید آیفون ایکس کمتر از نسخه‌های جدید است.

اما به نظر نمی‌رسد درآینده نزدیک آیفون ایکس در فروشگاه‌های این برند در امریکای شمالی عرضه شود. این دستگاه برای بازارهای منتخبی تولید می‌شود که تقاضای کافی برای آن وجود داشته باشد.

 

ارسال نظر