اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۶۷

حذف افراد خاطی از «توییتر»

دیجیتال ترندز| توئیتر برای مقابله با افرادی که قوانین پلتفرم انتشار ویدئوی این شبکه اجتماعی را زیر پا می‌گذارند به کاربران خود اجازه می‌دهد حساب کاربری افراد خاطی را تعلیق کنند.

توئیتر در تلاش برای مدیریت اظهارنظرهای آزاردهنده در پریسکوپ (پلتفرم انتشار ویدئوی این اپلیکیشن) ابزارهای جدیدی در اختیار کاربران قرار

داده تا با این افراد و عده‌یی که قوانین پریسکوپ را زیرپا می‌گذارند، مقابله کنند.

توئیتر به جای اتکا روی الگوریتم‌ها یا کارکنان خود برای حل این مشکل، به کاربرانش اجازه می‌دهد تا چت روم‌های زنده پریسکوپ را رصد و نظارت کنند.

علاوه برآنکه به ناظران چت اجازه داده می‌شود، افراد خاطی را از حضور در چت روم‌ها منع کنند، توئیتر به زودی قابلیت تعلیق و ممنوعیت دایمی حساب‌های کاربری را ارائه می‌کند. به این ترتیب افرادی که هریک از قوانین این شرکت را نقض کنند به‌طور دایمی از حضور در این پلتفرم منع می‌شوند.

البته در حال حاضر قوانین پریسکوپ به ناظران چت اجازه می‌دهد افراد را از حضور در چت روم‌ها محروم کنند، اما به آنها اجازه نمی‌دهد افراد خاطی را از این پلتفرم اخراج کنند. بنابراین اگر فردی از حضور در یکی از چت روم‌ها محروم شود، می‌تواند به چت روم دیگری برود و کاربران دیگری را آزار دهد. به هرحال این تغییرات از ۱۰ آگوست اجرایی می‌شود. در این تاریخ قوانین جدید توئیتر اجرا می‌شوند و افرادی که به‌طور مرتب آنها را زیر پا بگذارند، احتمالا حساب کاربری شان تعلیق یا ممنوع شود.

تغییر ویدیوهای «یوتیوب»

فون آرنا| یوتیوب اعلام کرد که از این پس حاشیه‌های سیاه‌رنگ اطراف ویدیوهای پخش شده را حذف خواهد کرد.

از آنجا که بسیاری از کاربرانی که از سرویس یوتیوب استفاده می‌کردند، از وجود ویدیوهایی که حاشیه‌های سیاه‌رنگ در پیرامون آن دارند، شکایت داشتند و همواره در فضای مجازی از این سرویس آنلاین پخش ویدیو درخواست کرده بودند که فکری به حال ویدیوهای غیراستاندارد، کوچک و با حاشیه‌های اضافی سیاه رنگ بکند. حالا به تازگی گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار و اپلیکیشن کاربردی یوتیوب، اعلام کرده است که می‌خواهد با حذف این نوار و حاشیه‌های اضافی مشکی رنگ موجود در اطراف ویدیوها، به کاربران کمک کند تا از تماشای فیلم‌های موردنظر خود لذت بیشتری ببرند و کیفیت و اندازه ویدیوها افزایش و بهبود قابل توجهی یابد. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئوست که دفتر مرکزی آن در شهر سان برونو ایالت کالیفرنیای ایالات متحده امریکا مستقر شده است.

انتشار به‌روزرسانی امنیتی «اسکایپ»

جی اس‌ام آرنا| مایکروسافت اعلام کرد که یک نسخه به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن اسکایپ را برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده است.

اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ یک نرم‌افزار کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ میلادی سهام این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون نیز با افزودن قابلیت و امکانات جدید سعی دارد به جذابیت‌های آن بیفزاید و در این رقابت تنگاتنگ با سایر پیام‌رسان‌های فعال در جهان، توجه طرفداران و کاربران را به خود جلب کند و آنها را برای خود نگه دارد. حالا مایکروسافت با ارائه این نسخه به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن اسکایپ از کاربران اندرویدی این برنامه کاربردی درخواست کرده است که هرچه سریع‌تر این نسخه آپدیت را دریافت کنند و بدین‌ترتیب امنیت سایبری گوشی هوشمند خود را بالا ببرند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات تکنولوژی در جهان هر از گاهی به انتشار و ارائه یک نسخه به‌روزرسانی امنیتی می‌پردازند تا امنیت اطلاعات کاربران و دستگاه‌های الکترونیکی خود را تامین کنند.

گام بزرگ «آمازون» به سوی یک تریلیون دلاری شدن

سی ان بی‌سی| آمازون یک گام دیگر به رکورد نخستین شرکت یک تریلیون دلاری نزدیک‌تر شد.

 شرکت امریکایی آمازون با انتشار یک گزارش، میزان درآمد و سودآوری خود را در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که بدین‌ترتیب می‌توان دریافت که این شرکت نوآور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی و دارنده بزرگ‌ترین پلتفرم فروشگاه آنلاین، توانسته در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به رکورد شرکت‌های تریلیون دلاری نزدیک شود.

بر اساس آمار، عملکرد این شرکت حتی از پیش‌بینی‌های وال استریت نیز بیشتر شد به گونه‌یی که بخش اعظمی از افزایش درآمد آمازون مرهون سودآوری در قسمت خدمات و سرویس‌های ابری (Cloud) و درگاه‌های تبلیغاتی آن اعلام شده است. گزارش عملکرد آمازون یک سود 5.07 دلاری به ازای هر سهم بوده است که بالغ بر دو برابر پیش‌بینی کارشناسان با تخمین سود 2.5 دلاری به ازای هر سهم بوده است. آمازون یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین امریکایی است که در سراسر جهان سفارشات مختلف برای خریداری محصولات گوناگونی را می‌پذیرد. این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که محصولاتی نظیر اسپیکرهای هوشمند اکو آمازون را عرضه کرده و از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است.

 

ارسال نظر